طرز تهیه کیک اسفنجی ساده با تزئین خامه

به گزارش مجله مستانه، اگر ذوق و سلیقه خوبی داشته باشید حتما ترجیح می دهید کیک تولد همسر، پسر و دختر، کودک نوپا یا هر کس دیگری که دوستش دارید را در خانه تهیه کنید. اما شاید تا به حال از ترس اینکه کیک خوبی نپزید این کار را امتحان نکرده باشید. اگر اینطور است، با ما همراه باشید تا طرز تهیه یک کیک اسفنجی ساده با تزئین خامه را به شما آموزش دهیم که می توانید به راحتی آن را برای تولد یا هر مناسبت دیگری در خانه بپزید.

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده با تزئین خامه

پختن کیک تولد یا کیک هر مراسم دیگری در خانه، مزایای زیادی دارد. مزیت اصلی آن این است که می توانید آن را دقیقا طبق سلیقه خودتان و با موادی که دوست دارید تهیه کنید. اگر کیک شکلاتی با تکه های آلبالو و تمشک دوست دارید یا حتی اگر سلیقه عجیبی دارید و از ترکیب مزه های خاص با هم لذت می برید، هیچ مانعی برای سر راه شما وجود ندارد.

مزیت دیگر کیک خانگی سالم تر بودن آن است. ممکن است بعضی از شیرینی فروشی ها و قنادی ها از موادی برای افزایش ماندگاری کیک استفاده نمایند که زیاد سالم نباشند. همینطور مقدار شکر و خامه کیک خانگی دست خودتان است؛ می توانید یک کیک رژیمی یا یک کیک سفارشی با خامه و شکلات چند برابر تهیه کنید.

اگر از این طرز تهیه کیک اسفنجی ساده راضی بودید به آرشیو مطالب آموزش آشپزی و شیرینی پزی خبرنگاران مگ هم سر بزنید تا با طرز تهیه کردن انواع کیک ها و دسرهای خوشمزه ی دیگر مثل کیک سه شیر، چیز کیک نیویورکی، تارت توت فرنگی و پودینگ موز هم آشنا شوید.

مواد لازم (برای 6 نفر)

  • آرد نول (شیرینی پزی): 1.5 پیمانه
  • شکر: سه چهارم پیمانه
  • تخم مرغ: 4 عدد
  • شیر: یک سوم پیمانه
  • روغن مایع: یک سوم پیمانه
  • وانیل: نصف قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر: 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک اسفنجی با تزئین خامه

1.

قبل از آغاز حتما تخم مرغ ها را 2 تا 3 ساعت از یخچال بیرون بگذارید تا هم دمای محیط شوند. سپس آن ها را همراه شکر و وانیل با همزن برقی آنقدر بزنید که کرمی، پفکی، سفت و کشدار شوند.

نکته: این مرحله مهم ترین قسمت در تهیه کیک اسفنجی است.

2.

بعد از اینکه تخم مرغ، شکر و وانیل را خوب هم زدید، شیر و روغن مایع را اضافه کنید و تنها در حد مخلوط شدن با همزن هم بزنید.

3.

فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم گردد. آرد و بکینگ پودر را در ظرفی جداگانه مخلوط و سپس روی مایه کیک الک کنید. در این مرحله باید از همزن دستی بهره ببرید. خیلی آرام و به صورت دورانی مایه کیک را هم بزنید تا جایی که آرد کاملا به خورد آن برود.

4.

یک قالب کیک با قطر 20 و ارتفاع 15 سانتی متر بردارید و فقط کف آن را چرب کنید و کاغذ روغنی قرار دهید. دقت کنید که دیواره ها به هیچ وجه نباید چرب گردد.

مایه کیک اسفنجی را به آرامی در قالب بریزید. حتما 3 سانتی متر از سر قالب را برای پف کردن کیک خالی بگذارید.

قالب را به مدت 40 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد در فری که از قبل گرم نموده بودید قرار دهید. به هیچ عنوان قبل از پخت کامل نباید در فر را باز کنید.

5.

بعد از اینکه کیک پخت آن را از فر خارج کنید و نیم ساعت اجازه بدهید تا خنک گردد. بعد دیواره های کیک را با چاقو از قالب جدا کنید و آن را روی توری برگردانید تا به مدت 3 ساعت دیگر کاملا خنک گردد.

خامه قنادی 1 کیلوگرمی را از 2 ساعت قبل از فریزر خارج کنید تا شل گردد. سپس با همزن برقی آن را هم بزنید تا فرم بگیرد، طوری که رد پره های همزن روی خامه بماند.

6.

کیک را از به سه برش دایره ای تقسیم کنید. کمی خامه کف ظرف یا تخته مورد نظر بمالید و یک لایه از کیک را روی آن قرار دهید تا مانند چسب عمل کند و کیک را سر جای خود نگه دارد.

با استفاده از قلمو روی همه قسمت های کیک را شیر بمالید و یک لایه خامه به آن اضافه کنید. حالا فیلینگ مورد نظر خودتان را روی خامه بریزید؛ ما از موز، انبه، شکلات و گردو استفاده کردیم. یک لایه خامه دیگر رو فیلینگ بکشید و سپس لایه بعدی کیک را قرار دهید. این مراحل را تا خاتمه ادامه دهید.

7.

در نهایت مابقی خامه را با کاردک روی کیک بکشید و آن را در یخچال قرار دهید. برای کار با خامه بهتر است محیط کار شما سرد باشد تا خامه آب نگردد.

8.

می توانید روی کیک را با تاپینگ مورد علاقه خود تزئین یا مثل ما به صورت مینیمال و با چند بادکنک آن را زیباتر کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1027

به "طرز تهیه کیک اسفنجی ساده با تزئین خامه" امتیاز دهید

4 کاربر به "طرز تهیه کیک اسفنجی ساده با تزئین خامه" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک اسفنجی ساده با تزئین خامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید