علیرضا قربانی هم به نقدها پاسخ داد

به گزارش مجله مستانه، علیرضا قربانی در واکنش به نقدها از پروژه موسیقایی افسانه چشم هایت بیانیه ای منتشر و موضع چند روز پیش همایون شجریان در برابر این نقدها را درد مشترک بسیاری هنرمندان امروز توصیف کرد.

علیرضا قربانی هم به نقدها پاسخ داد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، پیرو حواشی به وجود آمده در آستانه انتشار آلبوم افسانه چشم هایت به خوانندگی مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی و نیز انتقاداتی که نظر به حضور این دو هنرمند در کتابخانه مجموعه تجاری ایران مال، برای تهیه ویدئو های تبلیغاتی این آلبوم، در فضای مجازی و رسانه های رسمی مطرح شد، علیرضا قربانی بیانیه ای منتشر کرد.

قربانی در این بیانیه با اشاره به متنی که چند روز پیش همایون شجریان در گلایه از منتقدانش نوشته بود، آورده است.

ما سرخوشان مست دل از دست داده ایم

هم راز عشق و هم نفس جام باده ایم

بر ما بسی کمان ملامت کشیده اند

تا کار خود بر ابروی جانان گشاده ایم

دوست و برادر عزیزم، همایون شجریان به تازگی در بیانیه ای که منتشر نموده است، گلایه هایی را مطرح نموده که خبر از داستانی بلند و دردی مشترک دارد. دردی که این روز ها گریبان بسیاری از هنرمندان را که، چون او با جان و دل برای مردمان شان نفس می کشند و همت می نمایند گرفته است. دشواری که همایونِ خویشتندار و شکیبا را به گلایه وا داشت، تجربه مشترک امروز بسیاری از ما است. اندک کسانی هر از چندگاهی با قلم و عمل شان موجب رنجش خاطر اهالی هنر و فرهنگ می شوند و سال هاست که ما از دست و زبان آن ها در امان نیستیم. آن ها در کوشش هستند که شیرینی این رویداد خاص را که در موسیقی ایران کم نظیر است، برای ما تلخ نمایند؛ که به لطف شما مردمان نازنین چنین نخواهد شد و ما با همت و پشت گرمی بیشتری در جهت هنر و فرهنگ سرزمین مان، تمام آن چه را در توان داریم تقدیم خواهیم کرد.

اما در خصوص حواشی پیش آمده ضروری است که نکاتی را به صورت شفاف بیان کنم:

1-پروژه افسانه چشم هایت همانطور که در تبلیغات هم مطرح شده است توسط یک حامی اقتصادی (اسپانسر) و حقیقتا با یک نگاه فرهنگی حمایت می گردد و غیر از آن هیچ شخص حقیقی یا حقوقی دخل و تصرفی در پروژه ندارد. استفاده از یک مکان خاص برای فیلم برداری صرفا به پیشنهاد مدیرهنری و کارگردان تصویری پروژه بوده و بر اساس معیار های دیداری متناسب با شعر و ادب و زیبایی بصری انتخاب شده است.

2-ما نیز مانند دیگر مردمان عزیزمان در سال های گذشته، از فساد های اقتصادی و غیراقتصادی که در کشور رخ داده، رنجیده خاطر هستیم و امیدواریم به زودی به تمام تخلفات و حقوق از دست رفته مردم در تمامی موارد رسیدگی گردد. اما در این مورد خاص نه ما چنین گمانی را در خصوص محل فیلمبرداری داشتیم و نه مطالب اثبات شده ای در این زمینه وجود داشت که ما از آن اطلاع داشته باشیم.

3-از تمام آن هایی که دلسوزانه و مستدل موضوعی را تذکر می دهند یا با نیک اندیشی در خصوصی نوشته اند و گفته اند، حقیقتا سپاسگزاریم. اما از برخی هم که اسم و رسم و منافع گروهی آن ها بر ما پوشیده نیست، اگر با بدخواهی در این مورد گفتند و نوشتند و هدفشان جز ضربه زدن به اعتبار هنرمندان و آسیب زدن به فرهنگ و هنر کهن ماست، نخواهیم گذشت و امیدواریم با رجوع به اخلاق و کرامت انسانی بیاموزند هرگز انتقاد سازنده را با غرض ورزی و کینه آغشته نسازند.

با مهر. علیرضا قربانی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 446

به "علیرضا قربانی هم به نقدها پاسخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علیرضا قربانی هم به نقدها پاسخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید