لیگ قهرمانان اروپا، کابوس حذف در تعقیب نراتزوری، چشمک سید یک به منچسترسیتی

به گزارش مجله مستانه، هفته پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در حالی شروع می گردد که صعود اینتر به اما و اگر های زیاد وابسته است و بایرن مونیخ در دیداری تشریفاتی و منچسترسیتی برای تثبیت سرگروهی به میدان می فرایند.

لیگ قهرمانان اروپا، کابوس حذف در تعقیب نراتزوری، چشمک سید یک به منچسترسیتی

با ما سفر کنید و با تورهای سفر به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، پنجمین هفته از رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمان اروپا، امشب (سه شنبه) با برگزاری هشت ملاقات در گروه های A تا D شروع می گردد که در مهمترین آنها تیم های فوتبال اینتر، رئال مادرید، بایرن مونیخ، منچسترسیتی و لیورپول به میدان می فرایند.

گروه A؛ بایرن مونیخ و بازی های تشریفاتی، اتلتیکومادرید در اندیشه تلافی

در گروه A رقابت های لیگ قهرمانان اروپا دو بازی برگزار می گردد که در بازی نخست تیم های سوم و چهارم جدول یعنی لوکوموتیو مسکو و سالزبورگ اتریش در روسیه به مصاف هم می فرایند. لوکوموتیو با سه امتیاز در رده سوم واقع شده است، اما شرایط این تیم به گونه ای است که هنوز می تواند به ادامه حضور در لیگ قهرمانان اروپا امیدوار باشد. یک پیروزی خانگی مقابل قعرنشین اتریشی جدول که تنها یک امتیاز دارد کافی است که لوکوموتیو جای اتلتیکومادرید را حداقل برای یکی دو ساعت در رده دوم جدول بگیرد و علاوه بر آن از بابت راهیابی به مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا هم مطمئن گردد.

حضور نماینده روسیه در رده دوم اما می تواند بیش از دو سه ساعت به طول انجامد اگر در بازی دوم گروه بایرن مونیخ در اسپانیا بتواند با اتلتیکومادرید همان کاری را انجام دهد که در بازی رفت دو تیم در آلمان کرد. باواریایی ها در دور رفت مرحله گروهی شاگردان دیه گو سیمئونه را در مونیخ با چهار گل شکست دادند. بایرن مونیخ 12 امتیازی که از بابت صعود به مرحله یک هشتم نهایی به عنوان تیم سرگروه مطمئن شده است، امشب صرفاً برای انجام یک بازی تشریفاتی در پایتخت اسپانیا به میدان می رود. به این ترتیب اتلتیکومادرید بیش از میهمان آلمانی خود به سه امتیاز این بازی احتیاج دارد، اما کار مردان سیمئونه برای شکست دادن تیمی که 16 بازی متوالی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا را برده است، آسان نخواهد بود.

گروه B؛ کابوس حذف در تعقیب نراتزوری، بلیت صعود در انتظار کهکشانی ها

برخلاف گروه قبل، در گروه B هنوز هیچ تیمی صعود نکرده است و همه تیم ها شانس صعود دارند. در این میان اما شانس بقا برای قعرنشین دو امتیازی جدول یعنی اینتر پهنایی به اندازه یک مو دارد. اینتر که از چهار بازی اولش تنها دو امتیاز گرفته و در دو بازی قبلی اش دو باخت متوالی مقابل رئال مادرید داشته است، نه تنها امشب در آلمان باید مونشن گلادباخ صدرنشین، تیمی که هشت امتیاز دارد را شکست دهد بلکه در آخرین بازی اش که در سن سیرو مقابل شاختار دونتسک برگزار می گردد هم محکوم به پیروزی است، اما حتی در صورت کسب پیروزی در هر دو بازی باز هم صعودش به اما و اگرهای هفته پایانی وابسته خواهد بود. با این حال فعلاً کونته باید راهی پیدا کند تا اولین پیروزی اش در این فصل از لیگ قهرمانان را رقم بزند. در طرف مقابل مونشن گلادباخ اگر پیروز گردد قطعاً صعود می نماید، اما حتی با یک تساوی هم می تواند به مرحله بعدی برود به شرط آنکه رئال مادرید در اوکراین شاختار دونتسک رده سومی را که چهار امتیاز دارد، متوقف کند.

رئال مادرید تا هفته پیش اوضاع چندان بهتری از اینتر نداشت، اما دو برد متوالی اش مقابل نراتزوری باعث شد که با هفت امتیاز در رده دوم جدول قرار بگیرد و این یعنی که این تیم در غیاب ستاره همواره مصدومش ادن ازار، می تواند با کسب یک پیروزی در اوکراین صعوش را قطعی کند. رئال مادرید اما با قبول شکست خانگی 3 بر 2 مقابل شاختار در مادرید می داند که با تیم دست و پا بسته ای طرف نیست.

گروه C؛ چشمک سید یک به سیتی، مارسی در اندیشه آبروداری

در گروه سوم لیگ قهرمانان منچسترسیتی 12 امتیازی و صدرنشین که صعودش قطعی شده، با کسب حتی یک امتیاز در خانه پورتو، از قرار دریافت در سید یک قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی برای داشتن قرعه ای آسان تر در مرحله بعد آسوده خاطر خواهد شد. تساوی در این بازی برای پورتو هم نتیجه بدی محسوب نمی گردد، چرا که این تیم را به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی خواهد نمود. شکست یاران مهدی طارمی در خانه اما ممکن است صعود آنها را به کسب پیروزی در هفته پایانی رقابت ها در خانه المپیاکوس وابسته کند. پورتو اما حتی در صورت شکست هم می تواند صعود کند اگر در دیگر بازی این گروه مارسی قعرنشین در خانه اش بتواند المپیاکوس یونان (تیم سوم جدول با سه امتیاز) را شکست دهد و پایان اولین پیروزی اش در این فصل از لیگ قهرمانان را بعد از قبول چهار باخت متوالی کسب و آبروداری کند. از میان تیم های مارسی و المپیاکوس تنها یکی از آنها شانس صعود به لیگ اروپا را دارد.

گروه D؛ فاصله 3 امتیازی لیورپول تا صعود، آتالانتا پذیرای تیمِ حذف شده دانمارکی

در گروه D لیورپول صدرنشین و 9 امتیازی با کسب یک پیروزی خانگی مقابل آژاکس صعودش را به مرحله بعدی رقابت ها قطعی می نماید، اما تساوی هم می تواند شاگردان کلوپ را به مرحله بعدی برساند. به فرض تساوی لیورپول صدرنشین خواهد ماند و آن وقت با توجه به محتمل بودن پیروزی اش در خانه میتیلند تیمِ قعرنشین و حذف شده گروه که حتی سهمیه لیگ اروپا هم نمی گیرد، این تیم همچنان شانس صعود دارد، اما تساوی حتی می تو اند لیورپول را در همین هفته به مرحله بعدی برساند اگر در دیگر بازی گروه آتالانتا امشب در ایتالیا به میتیلند امتیاز بدهد.

آتالانتا مانند آژاکس هفت امتیازی است، اما به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به این تیم در رده سوم جدول گروه ایستاده. شاگردان جان پیرو گاسپرینی با کسب پیروزی خانگی مقابل میتیلند سرنوشت صعود شان به مرحله بعدی را در دستان خود نگه خواهند داشت. به فرض پیروزی آنها در برگامو مقابل میتیلند و توقف آژاکس در خانه لیورپول، نماینده ایتالیا با دریافت حتی یک امتیاز از آخرین بازی اش در خانه آژاکس صعود می نماید. پیروزی آتالانتا و پیروزی آژاکس اما معادلات صعود در گروه D را پیچیده تر خواهد نمود و شانس صعود برای هر سه تیم بالای جدول را باقی خواهد گذاشت.

برنامه کامل بازی های هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به توضیح زیر است:

سه شنبه 11 آذر

گروه A

لوکوموتیو مسکو - سالزبورگ (21:25)

اتلتیکومادرید - بایرن مونیخ (23:30)

گروه B

شاختار دونتسک - رئال مادرید (21:25)

مونشن گلادباخ - اینتر (23:30)

گروه C

مارسی - المپیاکوس (23:30)

پورتو - منچسترسیتی (23:30)

گروه D

لیورپول - آژاکس (23:30)

آتالانتا - میتیلند (23:30)

چهارشنبه 12 آذر

گروه E

کراسنودار - رن (21:25)

سویا - چلسی (23:30)

گروه F

دورتموند - لاتزیو (23:30)

بروژ - زنیت (23:30)

گروه G

یوونتوس - دیناموکیف (23:30)

فرنس واروش - بارسلونا (23:30)

گروه H

استانبول باشاک شهیر - لایپزیگ (21:25)

منچستریونایتد - پاری سن ژرمن (23:30)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1225

به "لیگ قهرمانان اروپا، کابوس حذف در تعقیب نراتزوری، چشمک سید یک به منچسترسیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ قهرمانان اروپا، کابوس حذف در تعقیب نراتزوری، چشمک سید یک به منچسترسیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید