تور آلمان: محبوب ترین غذاهای محلی مونیخ را امتحان کنید

به گزارش مجله مستانه، مونیخ یکی از مجذوب کننده ترین مکان ها از نظر آشپزی است، که عامل آن غذاهای مغذی آشپزخانه باواریایی ها و غذاهای محلی آلمان است. در اینجا لیستی را از غذاهایی که باید هنگام سفر به این شهر امتحان کنید، ارائه می کنیم.

تور آلمان: محبوب ترین غذاهای محلی مونیخ را امتحان کنید

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

مونیخ یکی از شهرهای بزرگ آلمان و سومین شهر بزرگ آن است که در شمال کوه های آلپ واقع شده است و یکی از شهرهای ثروتمند با جاذبه های تفریحی و گردشگری متفاوت و بی نظیر است. این شهر دارای انواع غذاهای سنتی و محلی است که هر توریستی را مجبور به خوردن این غذاها می نماید.

شیرینی با سوسیس (Bagels with sausage

)

شیرینی های نمادین مونیخ در کنار سوسیس، تبدیل به یکی از اساسی ترین میان وعده ها شده است. شیرینی های اینجا بزرگ تر از حد معمول بوده و پوسته ای قهوه ای و ترد داشته که داخل آن با خمیری نرم پر شده و واقعا خوشمزه است. سوسیس های گوشتی سفید به همراه چربی گوشت مخصوص و ادویه جات و ترشی ها نیز ظرافت و طعم و مزه خاصی به این میان وعده داده است، و حتی می توان برای دلچسب کردن این وعده از شیرینی خردل استفاده کرد.

اشترودل سیب (Apfelstrudel

)

اشترودل سیب یکی از محبوب ترین دسرهای چهار فصل در آلمان است، زیرا در روش خانگی تهیه آن، تمام خمیر را لوله نموده و به ورقه های پر از سیب یا قطعات ترد سیب تقسیم می نمایند. لایه های نازک خمیر می توانند به عنوان یک پای خوشمزه در نظر گرفته شوند، اما ایجاد ظاهر کامل و پرچین آن بدون استفاده از وسایل و داشتن استعداد کافی امکان پذیر نیست. سعی کنید این دسر را با یکی از کرم های خوبی که در بالای صفحه به آن اشاره شده است میل کنید.

کلم ترش (Sauerkraut

)

یکی از سنت های قدیمی رومی ها نگهداری از کلم، آن هم کلم ترشی است که غذایی مورد علاقه در میان باوارایی ها به شمار می رود. این ماده غذایی به اشکال مختلفی سرو می گردد، در کنار دیگر غذاها به عنوان سالاد، به شکل پخته شده، بخارپز یا به صورت خام. مدل آلمانی آن در حال حاضر دارای معروفیت دنیای است. کلم ترشی سنتی زمانی پخته شده به شمار میرود که به رنگ نارنجی کامل برسد و با نوشیدنی ها، سوسیس و سیب زمینی سرو گردد.

ژرمکندول با سس وانیلی (with vanilla sauce)

این غذا معمولا به عنوان دسر در نظر گرفته می گردد، اما به علت حجم مواد غذایی زیادی که دارد، می تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل به شمار رود. این غذا یکی از غذاهای معمول در بایرن است که کمی از اتریش تاثیر پذیرفته است این غذا اساسا به معنای مخلوط کردن خمیر توپر بخارپز شده با پودر آبی است که یک نوع سس آلو است. این روش فوق العاده تهیه، غذا را بسیار لذت بخش می نماید و معمولا با پودینگ کرم، سس وانیل و دانه های گیاهی خوشمزه سرو می گردد.

گوشت مخصوص با کلم گنده قرمز (بروکلی)

این غذا، غذایی خوش طعم و پربار است و بسیار مشهور بوده و حتی رستوران های بزرگ، دارای حداقل یک نوع از این غذا در گزینه های منو خود هستند. گوشت مخصوص کاراملیزه شده یک غذای کاملا ظریف است، گوشت مرطوب با پوسته قهوه ای و شیرین، در کنار نان خمیری خوش طعم و چاشنی کلم قرمز بسیار لذت بخش است. از آنجا که غذای باواریایی ها بدون نوشیدنی نیست، سس این غذای رویایی از آبگوشت سنتی و یک نوشیدنی با طعم گل تهیه می گردد.

چربی گوشت مخصوص

گوشت مخصوص به قدری مرسوم است که می توان آن را در یخچال همه باواریایی ها یافت، زیرا یک غذای تخصصی جنوب آلمان به شمار می رود. این غذا به طور معمول با پیاز خشک و تند سیب یا پوسته سیب سرو می گردد، طعم و مزه آن تقریبا بلافاصله تغییر می نماید و بسیار مغذی و خوشمزه است. این غذا معمولا به عنوان صبحانه یا بین وعده های غذایی سرو و همراه با نان گندم نعناعی و دانه های آفتابگردان خورده می گردد.

برزل یا برز (Brezel or Breze)

هیچ غذای در جنوب آلمان لذیذتر از پراتزل نرم نیست. این غذا در مونیخ برز نامیده می گردد، نوع سفت این غذا نمکی بوده و صدها سال است که جزو غذاهای باواریایی ها به شمار می رود.

بچه های مونیخ به معنای واقعی کلمه با پراتزل رشد می نمایند. یک پسر 7 ماهه اولین بار این غذا را خورد و تا به امروز معتاد برزل مانده است!

پراتزل در اینجا بسیار نرم تر از سایر نقاط دنیا پخته می گردد. قبل از پخت، خمیر در یک محلول قلیایی غوطه ور می گردد تا ثبات و قوام پایداری را کسب نموده و شنماینده نباشد. می توانید از یک نانوایی به عنوان یک میا وعده در بعدازظهر این غذا را تهیه نموده یا در باغ محلی خود از خوردن آن لذت ببرید، که با یک نوشیدنی آلمانی کامل می گردد. این غذای همیشگی مورد علاقه مردم در میان باوارایی ها است!

اگر فکر می کنید، برز ساده بیش از حد نرم است، سعی کنید یک برزل کره ای، که یک کره گران قیمت است را امتحان کنید.

لبرکس (Leberkase)

در حال حاضر این غذای کلاسیک باواریایی بسیار محبوب است، که ممکن است مطابق میل همه نباشد، اما حداقل ارزش امتحان کردن را دارد. اجازه ندهید که کلمه پنیر کبد آن شما را مایوس کند، این غذای پخته شده خوشمزه، شبیه سوسیس بولونیا است و می توان آن را در هر فروشگاه مواد غذایی یا غذای آلمانی یافت.

گوشت های گوناگونی مانند گوشت مخصوص، گوشت نمک زده شده مخصوص و گوشت گاو، به همراه پیاز و ادویه جات و ترشیجات، به خوبی مخلوط شده و سپس در یک ظرف خمیری پخته می شوند تا زمانی که شبیه به یک گوشت با پوسته قهوه ای ترد تبدیل گردد.

به طور معمول این غذا تکه شده و به همراه پراتزل یا نان کماج سرو می گردد و اغلب با ساندویچ لبرکرو سیب زمینی لذت بخش تر می گردد. سعی کنید این غذا را با خردل طبیعی بخورید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1914

به "تور آلمان: محبوب ترین غذاهای محلی مونیخ را امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: محبوب ترین غذاهای محلی مونیخ را امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید