محصولات سازگار با DDR5 کمپانی AMD

به گزارش مجله مستانه، در حالی که مموری های DDR5 از سال آینده به بازار خواهند آمد، کمپانی ای ام دی پشتیبانی از آنها را تا 2022 به تعویق انداخته است.

محصولات سازگار با DDR5 کمپانی AMD

بر اساس اطلاعاتی که یکی از منابع داخلی AMD در اختیار GamersNexus قرار داده پشتیبانی از مموری DDR5 از سال 2020 به پردازنده و APUهای این شرکت خواهد آمد. آنطور که گفته می شود پردازنده های مذکور بر پایه ریزمعماری Zen 4 تولید می شوند اما APUها کماکان مبتنی بر +Zen 3 هستند. این شرکت همچنین تا دو سال دیگر پشتیبانی از DDR5 کم مصرف را به چیپ های موبایلش می آورد.

بر اساس این نقشه راه پلتفرم آینده DDR5 پشتیبانی از USB4 را نیز به ارمغان خواهد آورد اما PCIe 4.0 به قوت خود باقی خواهد ماند چرا که پنهای باند کافی را برای مدت مدیدی فراهم می کند.

جدول مقایسه DDR5 و DDR4

SK Hynix اخیرا از قصد خود برای تولید انبوه چیپ های DDR5 خبر داده و سامسونگ هم عرضه این رم ها در سال آینده را تایید کرده بنابراین بنابرین پشتیبانی از آنها در محصولات سال 2022 محتمل به نظر می رسد.

مموری های DDR5 علی رغم سرعت بالاتر نسبت به مدل DDR4 انرژی کمتری مصرف می کنند. به گفته SK Hynix چگالی و سرعت این نسل تقریبا دو برابر حافظه های فعلی خواهد بود و در چیپ DDR5 میکرونکه برای سرورها توسعه داده شده نیز شاهد بهینه سازی 85 درصدی در کنار نرخ انتقال داده دیتای دو برابر هستیم. بخشی از این دستاورد ناشی از افزایش تراکم رم ها تا 4 برابر و ارتقای JEDEC تا 6400 مگاترنسفر یعنی دو برابر نسل قبل است.

ارتقای کارایی رم ها تولیدکنندگان را به فروش بالا و دستیابی به درآمدی مطلوب در سال جاری و 2021 امیدوار کرده است. SK Hynix انتظار دارد طی تا سال آینده 44 درصد بازار رم در اختیار چیپ های DDR5 قرار بگیرد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 881

به "محصولات سازگار با DDR5 کمپانی AMD" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات سازگار با DDR5 کمپانی AMD"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید