مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر هامبورگ آلمان

به گزارش مجله مستانه، جاذبه های گردشگری هامبورگ به دلیل قرار دریافت بندرها و اسکله های تجاری از تنوع خاصی برخوردارند.هامبورگ به عنوان دروازه آلمان شناخته می گردد.

مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر هامبورگ آلمان

از سفر با تور پاییزی پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

هامبورگ (Hamburg)، دومین شهر بزرگ آلمان و همچنین هشتمین در اتحادیه اروپا است. هامبورگ سومین بندر بزرگ در اروپا بعد از آنتورپ و روترداماست. هامبورگ یک شهر ایالتی است، یعنی یکی از شانزده ایالت آلمان نیز به شمار می آید. بهترین زمان برای مسافرت به هامبورگ اواخر فصل بهار و تابستان است. در این مطلب نگاهی به مهم ترین جاذبه های گردشگری هامبورگ انداخته ایم.

1. بندرهامبورگ

بندر هامبورگ در قلب شهر واقع شده و بازدید از شهر بدون گردشی در اینمحوطه کامل نمی گردد. در بندر، شما با صنعت کشتی سازی و موقعیت تجاری مهم این شهردر تاریخ آشنا می شوید. بندر هامبورگ قرن های متوالی بندر اصلی اروپای مرکزی بهشمار می رفت.

بندر هامبورگارمغان های حائز اهمیتی برای کشور آلمان و اروپا داشته است. این بندر بزرگ ترینبندر واردات قهوه و بزرگ ترین بازار مواد خام داروسازی در اروپا و همچنین بزرگ ترینمرکز انبار و تجارت فرش و یکی از مرکزهای پیشتاز دنیا در زمینه بار زدن و انتقالدریایی کالاهایی مانند چای، قهوه، کاکائو و ادویه جات در دنیا به شمار می رود.

بندر هامبورگ یکی از جاذبه های گردشگری

2. کلیسای سنتمیشل

کلیسای سنت میشل یکی دیگر از دیدنیهای هامبورگ آلمان، مشهورترین کلیسای اینشهر است و یکی از پنج کلیسای اصلی پروتستان های هامبورگ به شمار می رود. یک مجسمهبزرگ برنزی، بالای کلیسا واقع شده است که پیروزی قدیس را بر شیطان نشان می دهد. اینکلیسا یک مناره باروک با روکشی از مس دارد. باغ صومعه در پشت کلیسا واقع شده است.

بازدیدکنندگان به وسیله یک راهرو می توانند به ساختمان اداری معاصر کلیسا دسترسیداشته باشند. ساختمان های کلیسا بلند و متقارن می باشد و همانند تصویر آینه ای یکدیگرجلوه میکند. کلیسای سنت میشل نماد کاملی از سبک معماری اتونیک بشمار می رود. اینکلیسا دو جناح دارد که در محل تقاطع هر یک از آنها یک برج مربعی شکل بزرگ دیده میگردد.

دالان دفن اموات و راهروی منتهی به آن در سمت غربی صندلی کر قرار گرفته است.طبقه پایینی کلیسا بر اساس الگوی هندسی بسیار زیبایی طراحی و ساخته شده است. چهاردرگاه در قسمت شمالی و جنوبی کلیسا وجود دارد. طول کلی کلیسا هفتاد وپنج متر است در حالیکه طول هریک از بازوهای آن چهلمتر ساخته شده است.

کلیسای سنت میشل یکی از جاذبه های گردشگری هامبورگ

3. موزه تاریخهامبورگ

موزه هامبورگ در سال 1908 ساخته شده و در حال حاضر یک بنای ملی حفاظت شده است. مجموعه های گسترده ای از صنایعدستی، حیاط داخلی محصور، تصاویری از بندر هامبورگ در گذر زمان، ماکت هایی از انواعکشتی ها و... از جذابیت های این موزه است. علاوه بر این، نمایش ها و آثاری مرتبطبا رویدادهای مهم شهر مثلا آتش سوزی سال 1842، در این موزه به نمایش درآمده است.تورهای همراه با راهنما به زبان انگلیسی در این موزه برگزار می گردد.

نمای داخلی موزه تاریخ هامبورگ

4. کلیسای سنتنیکولای

کلیسای سنت نیکولا یکی از دیدنیهای هامبورگ آلمان، یکی از از پنج کلیسایلوتری هامبورگ بوده است. امروزه این کلیسا تقریبا ویران شده و بقایای آن به عنوان یکاثر معماری مهم برجسته و بنای یادبود به شمار می رود. کلیسای سنت نیکولا یکی ازبهترین دیدنیهای آلمان و جاذبه های گردشگری هامبورگ می باشد.

کلیسای سنت نیکولای یکی از جاذبه های گردشگری هامبورگ

5. باغ وحشهامبورگ

باغ وحش هامبورگ یکی از بهترین دیدنیهای آلمان و جاذبه های گردشگری هامبورگ، درهاگن بک تیر پارک واقع شده است. این باغ وحش معروف در سال 1907 میلادی بوسیله شخصیبه نام کارل هاگن بک جی آر، گشایش یافت. هاگن بکس اولین باغ وحشی بود که در آن بجایقفس، در اطراف محل های نگهداری حیوانات خندق هایی ساخته شده بود. به همین دلیل، حیواناتموجود در باغ وحش در شرایطی بسیار بیشتر شبیه به شرایط طبیعی زندگی میکنند.

خندقها به گونه ای حفر شدند که کوچکترین آسیبی به زیبایی باغ وحش وارد نکنند. نخستینصخره مصنوعی برای میمون ها در سال 1911 میلادی توسط کارل هاگن بک در این باغ وحشطراحی و ساخته شد که خود به یکی دیگر از دیدنی های این مکان تبدیل شد. در این باغوحش صد ساله انواع مختلفی از کمیاب ترین حیوانات دنیا، تعداد زیادی از انواعجانوران، چند رستوران و یک پارک تفریحی زیبا وجود دارد.

طراحی فضای باغ وحش، قدمتآن و تنوع گونه های حیوانی سبب جلب دنیا گردان بسیاری برای بازدید از این باغ وحششده است. یکی دیگر از جذاب ترین دیدنی های باغ وحش هامبورگ، اوقات غذا دهی به حیواناتو همچنین سوار شدن بر فیل ها و اسب های پونی می باشد. باغ وحش هامبورگ یکی از بهتریندیدنیهای هامبورگ آلمان به شمار میرود.

حیوانات در باغ وحش هامبورگ

6. ساختمانشهرداری

پس از آن که ساختمان شورای شهر هامبورگ (Rathaus) در سال 1842 طی یک آتش سوزی با خاک یکسان شد، شورای شهر به طور موقت به مدت 55سال به یک ساختمان دیگر نقل مکان کرد. ساختمان جدید که در کنار بازار بورس هامبورگقرار داشت و در سال 1897 افتتاح شد، با تلفیقی از سبک های معماری رنسانس، باروک وکلاسیک ساخته شده است. این ساختمان دارای 647 اتاق بوده و با مهارت بر روی بیش از 4 هزار پایه ساختهشده از چوب درخت بلوط قرار گرفته است و توانسته لقب باشکوه ترین ساختمان هامبورگرا به خود اختصاص بدهد. جالب است بدانید که ساختمان شورای شهر هامبورگ 133 مترطول، 70 متر عرض و 112 متر ارتفاع دارد.

ساختمان شهرداری یکی از جاذبه های گردشگری هامبورگ

7. ناحیه تاریخیو بندر ورهوس

این بندر به عنوان بزرگ ترین انبار کالا در دنیا شناخته شده که دربندر هامبورگ و در ناحیه هافنسیتی واقع شده است. این بندر مساحتی در حدود 26 هکتاردارد و در آن 17 مجتمع انبار وجود دارند که هر کدام از آن ها 7 یا 8 طبقه هستند.مساحت این انبارها در مجموع به 300 هزار متر مربع می رسد. این ناحیه با ساختمان هایآجری قرمز رنگ و معماری گوتیک، فضای تجاری شهر و بندر هامبورگ را به خاطر مبادر میکند. محوطه بیرون ساختمان ها که به وسیله پل ها، مسیرها و یا راه های آبی به یکدیگرمتصل می گردد به عنوان دفتر کار استفاده میگردد. این ناحیه بین سال های 1883 تا 1927 طی چند فاز ایجاد شد تا شهر هامبورگمنطقه آزاد تجاری آلمان باقی بماند و تبادل کالا از آن صورت بگیرد.

ناحیه تاریخی و بندر ورهوس هامبورگ

کلام آخر

به غیر از دیدن جاذبه های گردشگری هامبورگ می توانید به شکم گردی نیز در این شهر بروید. پیشنهاد می کنیم سوپ و ساندویچ ماهی را حتما در کنار بندر و ساحل هامبورگ امتحان کنید.

گروه گردشگری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1167

به "مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر هامبورگ آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر هامبورگ آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید