ناکامی رئیس پنتاگون در تماس با رهبران نظامی چین به رغم کوشش چندین باره

به گزارش مجله مستانه، مقام های دفاعی آمریکا گفتند، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با وجود کوشش چندین باره تا به امروز پیروز نشده است با ژنرالهای نظامی چین صحبت کند.

ناکامی رئیس پنتاگون در تماس با رهبران نظامی چین به رغم کوشش چندین باره

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، روابط میان چین و ایالات متحده تیره شده است و این دو اقتصاد برتر دنیا بر سر مسائلی نظیر تایوان، شرایط حقوق بشری چین و فعالیت ارتش آن در دریای چین جنوبی اختلاف نظر دارند.

با وجود این تنش ها و لفاظی های تند و تیز، مقامهای ارتش آمریکا مدتهاست برای گشایش خطوط ارتباطی با همتایان چینی خودشان کوشش مینمایند تا از این طریق تنشهای بالقوه را محدود نموده و هرگونه حادثه ای را مدیریت نمایند.

یک مقام دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: روابط نظامی تیره است و هیچ تردیدی درباره آن وجود ندارد. تشخیص اینکه چه میزان از این منعکس نماینده این تیرگی است، سخت است با وجود اینکه این فقط سختگیری در سیاست چین است. اما ما قطعا خواهان تبادل نظر هستیم. ما فقط میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که یک تبادل نظر در سطح مناسب داریم.

سفارت چین در واشنگتن در این رابطه اظهارنظر ننموده است.

یک مقام آمریکایی دیگر هم گفت، بحثی در دولت جو بایدن وجود دارد درباره اینکه آیا لوید آستین باید با شو کیلیانگ، معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین یا وی فنگهی، وزیر دفاع چین صحبت کند. به نظر میرسد قدرت و نفوذ شو کیلیانگ به نسبت شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین بیشتر باشد.

لوید آستین این فرصت را داشت که اواخر همین ماه در کنفرانس سنگاپور با حضور وزرای دفاع این منطقه با وزیر دفاع چین ملاقات کند اما این نشست به علت پاندمی کرونا لغو شد. کوششهای ناموفق پنتاگون برای تماس با مقامهای چینی اولین بار توسط فایننشال تایمز گزارش شد.

اواخر سال گذشته مقامهای دفاعی چین و آمریکا درباره بحران ارتباطات مذاکراتی برگزار کردند. در حالیکه از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه هیچ مذاکره نظامی سطح بالایی انجام نشده، دیپلماتهای ارشد از دو کشور ماه مارس در آلاسکا ملاقات کردند. آن مذاکرات هم هیچ پیشرفت دیپلماتیکی ایجاد نکرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1516

به "ناکامی رئیس پنتاگون در تماس با رهبران نظامی چین به رغم کوشش چندین باره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناکامی رئیس پنتاگون در تماس با رهبران نظامی چین به رغم کوشش چندین باره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید