نجات کشتی 2500 ساله

به گزارش مجله مستانه، باستان شناسان اسپانیایی قصد دارند بقایای یک کشتی 2500 ساله را پیش از نابود شدن از اعماق دریا خارج نمایند.

نجات کشتی 2500 ساله

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، گروهی از باستان شناسان اسپانیایی روند آنالیز دقیق لاشه یک کشتی 2500 ساله فنیقی را شروع نموده اند تا پیش از آن که برای همواره به وسیله طوفان نابود گردد، برترین روش برای خارج کردن آن از دریا را پیدا نمایند.

این کشتی هشت متری که Mazarron II نام دارد، نخستین بار در سواحل جنوب شرقی اسپانیا کشف شد و نمونه بی نظیری از مهندسی دریانوردی باستان است.

9 متخصص از دانشگاه والنسیا در طول دو هفته 560 ساعت شنا کردند تا تمامی شکاف ها و ترک های این کشتی را شناسایی نمایند.

نجات کشتی 2500 ساله

کارشناسان در امسال می توانند به این نتیجه برسند که چطور باید از این کشتی تاریخی محفاظت نمایند و تا تابستان سال بعد آن را نجات دهند.

به گفته باستان شناسان، یکی از گزینه ها می تواند خارج کردن بخش های مختلف این کشتی از آب و متصل کردن آن ها به هم در خشکی باشد.

باستان شناسان بعلاوه معتقدند نجات این کشتی فنیقی، بازسازی و نمایش آن در یک موزه، منطقی تر از ابراز نگرانی برای امنیت آن در مقابل طوفان های بزرگ است.

فنیقی ها پایگاه های خود را در فاصله 1500 تا 300 پیش از میلاد در سراسر مدیترانه ایجاد کردند. گمان می رود این کشتی غرق شده در حوالی 580 پیش از میلاد ساخته شده باشد. زمانی که این کشتی غرق شد تا بیش از دوهزار سال در رسوب ها مدفون شده بود، تا این که حدود 30 سال پیش کشف شد.

بقایای این کشتی اکنون در عمق حدود 1.7 متری آب شفاف مدیترانه واقع شده است و به وسیله کیسه های شن و ساختار فلزی که برای محافظت ساخته شده اند، احاطه شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 11 تیر 1402 بروزرسانی: 11 تیر 1402 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2142

به "نجات کشتی 2500 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات کشتی 2500 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید