ورزش و بالا رفتن روحیه در زنان

به گزارش مجله مستانه، تاثیر ورزش بر بالا رفتن روحیه بر هیچ کس پوشیده نیست. به تازگی در یک مقاله روان شناسی ورزش کردن و بالا رفتن ضربان قلب را به مقدار خوردن قرص های ضد افسردگی برای درمان بیماری افسردگی موثر دانسته اند.

ورزش و بالا رفتن روحیه در زنان

در ادامه به آنالیز آثار ورزش بر بالا رفتن روحیه در خانم ها خواهیم پرداخت.

بهبود کیفیت خواب

معمولا اغلب خانم ها به علت مشغله فکری زیاد، دچار بدخوابی و کم خوابی می شوند. تاثیر خواب خوب بر کیفیت زندگی ما کاملا واضح و روشن است. بنابراین بسیاری از زنان برای داشتن یک خواب راحت سراغ قرص ها یا دمنوش ها می فرایند. اما باید به شما یک روش عالی برای داشتن یک خواب راحت را معرفی کنم و آن ورزش مداوم و منظم است. اگر شما روزانه یک ساعت فعالیت بدنی داشته باشید قطعا در شب خیلی راحت تر نسبت به زمانی که فعالیت ندارید خواهید خوابید.

بالا رفتن اعتماد به نفس

ورزش کردن روی اندام شما تاثیر خواهد گذاشت و همین علت باعث خواهد شد شما اعتماد به نفس بالاتری نسبت به زنان اطراف خود داشته باشید. با بالا رفتن اعتماد به نفس حس و علاقه شما به خودتان هم بیشتر خواهد شد.

دوری از افکار منفی

فکر ما معمولا همواره مضطرب و نگران است. برای همین است که ما اغلب منتظر هستیم اتفاق های بد برایمان بیفتد اما با ورزش کردن، هورمون شادی در بدن تان ترشح و باعث می گردد از شر افکار منفی خلاص شوید.

آثار بیولوژیکی

در حین انجام فعالیت بدنی، فراوری یک ماده شیمیایی از بدن به نام سروتونین بیشتر می گردد.کاهش سروتونین در بدن با افسردگی مرتبط است و داروهای ضد افسردگی هم در راستای بالا بردن این ماده در بدن عمل می نماید.

از طرفی با ورزش کردن، فراوری اندورفین و اپی نفرین و سیتوکین ها هم افزایش می یابد و این مواد به طور طبیعی باعث بالا بردن سطح هوشیاری و روحیه می گردد و احساس انرژی و شادابی بیشتری به فرد می دهد.

بالا بردن تمرکز

ورزش منظم یکی از آسان ترین و مؤثرترین راه ها برای بالا بردن تمرکز ، بهبود انگیزه و افزایش حافظه است. فعالیت بدنی بلافاصله سطح دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین مغز را افزایش می دهد. همه این موارد بر تمرکز و توجه تأثیر می گذارد و به همان روش داروها عمل می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1614

به "ورزش و بالا رفتن روحیه در زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش و بالا رفتن روحیه در زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید