ورود گردشگران خارجی به کرمان شش برابر افزایش یافت

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در چهارمین روز جشنواره مالی و فرهنگی استان کرمان سمینار کویرشناسی با اشاره به سیاست های مدیریتی استان کرمان در زمینه گردشگری، اضافه نمود: تسهیل امر برای سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران در حوزه گردشگری یکی از سیاست های ما است و در چهار ماهه سال جاری 9 هزار نفر گردشگر خارجی داشتیم که نسبت به دولت قبل افزایش 6 برابری داشتیم و پیش بینی می کنیم تا خاتمه سال جاری حدود 20 هزار نفر گردشگر داشته باشیم.

ورود گردشگران خارجی به کرمان شش برابر افزایش یافت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اقامت تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

وی با تاکید براینکه برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن نموده ایم و همه زمینه ها برای سرمایه گذاری فراهم است، یادآور شد: برای سامان دهی بحث کویر سازمانی جهت آماده سازی زمینه برای آژانس های گردشگری تشکیل شده تا بتوانند گردشگران را با امنیت برای بازدید از جاذبه های گردشگری استان کرمان راهنمایی نمایند.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: کویر یکی از جاذبه های گردشگری است و به همت کویرشناسان و فضایی که در دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری به وجود آمده فرصت را غنیمت دانستیم که سمینار را با همکاری اتاق بازرگانی استان کرمان, کویر را معرفی نموده و بشناسیم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه ارتفاعات کوه های سیرچ جز سردترین نقاط کرمان، مکان مناسبی برای ورزش اسکی است و در پی آن هستیم پیست اسکی در آنجا راه بیندازیم، تاکید نمود: اتفاقاتی که در دولت تدبیر امید در حوزه میراث فرهنگی و مرمت آثار باستانی رخ داد به اقرار کارشناسان کم نظیر است و امیدواریم این حرکت داشته باشد.

در ادامه این مراسم معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه معنای بیابان لوت و در کنار آن زندگی کردن، نشان می دهد که چگونه نیاکان ما از ممات، حیات ایجاد کردند و بعضی از قنات های اولیه در بم وجود دارد، گفت: به هر پدیده ای که می خواهیم دست بزنیم، بخشی از آن در استان کرمان وجود دارد و شاید بگردد از استان کرمان به عنوان ایرانی کوچک نام برد.

محمد حسن طالبیان اضافه نمود: با کوشش برای ثبت جهانی بم، اهمیت استان کرمان آنقدر مهم بود که پفراینده های بعدی از این استان آغاز می شد و بعد از آن باغ شاهزاده ماهان که یکی از شاهکارهای باغ ایرانی است در لیست ثبت میراث جهانی نهاده شد که نشان می دهد این باغ در یک بیابان، اکوسیستم را تغییر می دهد.

وی از ایران به عنوان سرزمین قنات ها یاد کرد و یادآور شد: یک پفراینده قنات ایرانی همراه با پفراینده لوت را در دست ارزیابی برای ثبت جهانی داریم ضمن آنکه به طور کلی 11 پفراینده قنات دیگر نیز در دست اقدام است که سه مورد از قنات ها از جمله قنات جوپار و قنات های دوقلوی بم در استان کرمان جزء این پفراینده ها می باشند.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: این قنات ها موضوع اثر طبیعی است که متاسفانه در سال های گذشته به آن توجه نشده و در دولت کنونی این رخ داده و برنامه مدیریتی در این زمینه نوشته شده است که با این فرایند، کارهای بزرگ تری می توان انجام داد.

طالبیان گفت: شاید بعضی فکر نمایند کسی در بیابان لوت زندگی نمی کند و انسان از آن بهره ای ندارد اما این موضوع درست نیست و انسان های زیادی از این پدیده بهره دارند و اصرار داریم به جای کویر بگوییم بیابان لوت.

در ادامه نیز نایب رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان اضافه نمود: استاندار کرمان از کویر به عنوان یک پتانسیل بسیار بزرگ برای توسعه گردشگری استان کرمان یاد کرد و این ماموریت را به اتاق بازرگانی داد که در این زمینه آغاز به کار کند.

سیدمهدی طبیب زاده یادآور شد: رزم حسینی، استاندار کرمان از روزهای آغازین کار خود به ظرفیت کویر توجه نموده و به اتاق بازرگانی استان ماموریت داد تا مطالعاتی را برای سرمایه گذاری در آن انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: همواره از کویر به عنوان یک عامل محدودنماینده و تهدید در استان کرمان یاد می شده و این در حالی است که 60 درصد از کویر لوت در کرمان وجود دارد و باید این ظرفیت معرفی گردد و این فرصت ارزنده ای برای فعالیت های مالی و گردشگری است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 604

به "ورود گردشگران خارجی به کرمان شش برابر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود گردشگران خارجی به کرمان شش برابر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید