وزیر علوم: نگهداشت موسساتی که سالیان متمادی فعال بوده اند سخت، اما مهم است

به گزارش مجله مستانه، تهران (پانا) - منصور غلامی در شانزدهمین جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم معتقد است مورد نقد قرار دادن نتایج ارزیابی ها ارزشمند است و به همین دلیل باید به نگهداشت موسساتی که سالیان متمادی فعال بوده اند با تاکید بر تقویت و اصلاح ماموریت ها توجه کرد.

وزیر علوم: نگهداشت موسساتی که سالیان متمادی فعال بوده اند سخت، اما مهم است

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی در شانزدهمین جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم گفت: در حالی که مجموعه های پژوهشی موثر در سیاستگذاری کلان، به اسم یک ظرفیت تحقیقاتی و جایگاهی که در امور دارند، این ضرورت احساس می گردد که با یک بازخوانی مجدد، ماموریت ها و وظایف آنها بازتعریف شده و در راستای اصلاح فرایندها اقدامات موثری انجام گردد.

وی بر ضرورت توجه به ارزیابی ها و بازتعریف ماموریت های موسسات پژوهشی تاکید نمود و اضافه کرد: با توجه ویژه به موضوع ارزیابی و بازتعریف ماموریت های موسسات پژوهشی، می توان از ظرفیت تحقیقاتی ارزشمند آنها بهره بیشتری برد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت ارزیابی و نظارت بر عملکرد موسسات پژوهشی گفت: اصولاً ارزیابی کردن و مورد نقد قرار دادن نتایج ارزیابی ها کار ارزشمندی است، البته ارزیابی باید بسیار جدی و با تفکر عملیاتی شدن صورت پذیرد.

غلامی گفت: مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در راستای یاری به تحقق اهداف و اجرای برنامه های اجرایی کلان که تجربه خوبی دارد، می تواند اثرگذار باشد و مدیران در دوره های بعدی هم باید با حساسیت برای برقراری این همکاری کوشش نمایند.

وزیر علوم توضیح داد: حفظ و نگهداشت موسساتی که سالیان متمادی فعال بوده اند با تاکید بر تقویت و اصلاح ماموریت ها کار سخت اما ارزشمندی است که باید به آن توجه کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1599

به "وزیر علوم: نگهداشت موسساتی که سالیان متمادی فعال بوده اند سخت، اما مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر علوم: نگهداشت موسساتی که سالیان متمادی فعال بوده اند سخت، اما مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید