ونزوئلا 64 میلیون دلار برای دریافت واکسن کرونا به وسیله کوواکس پرداخت کرد

به گزارش مجله مستانه، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا گفت، کاراکاس نیمی از مبلغ مورد احتیاج یعنی 64 میلیون دلار را برای دریافت واکسن کرونا به وسیله برنامه کوواکس پرداخت نموده است.

ونزوئلا 64 میلیون دلار برای دریافت واکسن کرونا به وسیله کوواکس پرداخت کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا با اعلام اینکه دولت مبلغ 59.2 میلیون فرانک سوئیس در حساب های GAVI، برنامه همکار با برنامه کوواکس دارد، گفت: می دانید که مکانیسم کوواکس احتیاجمند یک پیشرفت است و ونزوئلا حتی پیشرفت مورد احتیاج را دو برابر نموده است.

رودریگز این مساله را شفاف سازی نکرد که کدام منابع اقتصادی دولت برای پرداخت این واکسن ها مورد استفاده قرار گرفته است.

در ماه های اخیر دولت کاراکاس با رهبران اپوزیسیون برای دسترسی به واکسن به وسیله برنامه کوواکس و استفاده از منابع اقتصادی مسدود شده در آمریکا مصاحبه نموده است.

این اقدامات با امتناع نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در پذیرش واکسن آسترازنکا و در پی گزارش هایی درباره بروز لخته های خونی در بدن دریافت نماینده، به بن بست خورده است. کوواکس در امسال میلادی بیان کرد، دوزهای واکسن آسترازنکا را برای استفاده در ونزوئلا کنار گذاشته است.

رودریگز در بیانیه خود آوره است، مقام های بهداشت ونزوئلا در حال ارزیابی این مساله هستند که کدام واکسن را می توانند دریافت نمایند.

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا در سپتامبر 2020 گفته بود که دولت برای دریافت بیش از 11 میلیون دوز واکسن کرونا وارد توافقی شده که با این میزان دوز حدود 20 درصد از جمعیت این کشور واکسینه می شوند.

رودریگز همچنین گفته بود که 60 میلیون دلار دیگر واکسن نیز تضمین شده است.

کمپین واکسیناسیون ونزوئلا خیلی عقب تر از سایر کشورهای منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1460

به "ونزوئلا 64 میلیون دلار برای دریافت واکسن کرونا به وسیله کوواکس پرداخت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا 64 میلیون دلار برای دریافت واکسن کرونا به وسیله کوواکس پرداخت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید