شناسایی 3 عارضه تازه واکسن های فایزر و مدرنا

به گزارش مجله مستانه، آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا در خبرنگاران بخوانید.

شناسایی 3 عارضه تازه واکسن های فایزر و مدرنا

به گزارش خبرنگاران ، عوارض جدیدی برای واکسن کرونای فایزر/بایونتک و البته مدرنا شناسایی شده است که محققان در رابطه با علل این عوارض در حال آنالیز هستند.

خلاصه ای از آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا بخوانید:

*سویه دلتا شدیدترین نگرانی های موجود در دنیا سلامت را به وجود آورده است. علاوه بر شیوع گسترده این بیماری نگرانی دیگری که وجود دارد در رابطه با بی اثر شدن واکسن ها در برابر این سویه است. اما محققان آمریکایی در تحقیقاتی سه مرحله ای بار دیگر تاکید کردند که واکسن های کرونا در برابر سویه دلتا موثر هستند و آن را بی اثر می نمایند و یا اینکه حداقل از بروز موارد شدید آن جلوگیری می نمایند.

*در پی همه گیری گسترده بیماری ویروس کرونا در کشور سریلانکا و در حالی که دلتا ، ویروس غالب در میان بیماران است در سراسر این کشور قرنطینه کامل اعلام شد.

*آنتی بادی های به جای مانده از بیماری سارس در سال های 2002 تا 2004 به احتمال فراوان منجر به فراوری یک واکسن موثر علیه ویروس کرونا خواهد شد.

*با افزایش تعداد تست های مثبت کرونا در کشور نیوزلند، مقامات این کشور هم اعلام کردند نیوزلند در قرنطینه کامل قرار گرفته است.

*اریتم مولتی فرم ، نوعی واکنش آلرژیک پوستی ؛ گلومرولونفریت یا التهاب کلیه سه عارضه جدیدی هستند که برای واکسن های فایزر و مدرنا اسم شده اند و محققان در حال آنالیز ریشه های این عوارض هستند. این دو واکسن از سوی تنظیم نمایندگان دارو در اروپا مورد آزمایشات جدیدی قرار می گیرند و قرار است این عوارض جدی آنالیز گردد. ماه گذشته ، تنظیم نمایندگان دارو در اروپا ارتباط احتمالی بین التهاب بسیار نادر قلب و واکسن های mRNA را پیدا کرد. با این حال ، تنظیم نماینده اروپایی و سازمان بهداشت دنیای تأکید نموده اند که مزایای این واکسن ها بیشتر از هر خطری است.

*سهام شرکت داروسازی مدرنا از ماه ژوئن تا هفته گذشته 75 درصد افزایش یافته بود. اما از هفته پیش سقوط سهام این شرکت عظیم داروسازی که واکسن کرونا را ساخته بود شروع شد و 16 درصد افت داشت. اکنون سهام آن 384 دلار به فروش می رسد.

*در آلمان ماجرای تزریق اب نمک به جای واکسن به بسیاری از شهروندان یکی از مباحث اصلی است. مقامات بهداشتی از مردم شمال آلمان تقاضا نموده اند که آزمایش آنتی بادی بدهند که اگر لازم بود مجددا واکسن را بزنند. یک پرستار در شمال این کشور به هزاران نفر به جای واکسن اصلی کرونا، آب نمک تزریق نموده بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1644

به "شناسایی 3 عارضه تازه واکسن های فایزر و مدرنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 3 عارضه تازه واکسن های فایزر و مدرنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید