تصاویر ، آبنبات هایی برای نترسیدن از مرگ! ، قدیمی ترین کاربردهای آبنبات که فکرش را هم نمی کنید

به گزارش مجله مستانه، استفاده از نبات آنقدر قدیمی است که در تاریخ اقوام شرقی و غربی اثر گذاشته و بعضی کاربردهایی که فکرش را هم نمی کنید پیدا نموده است. مثلا استفاده از آن برای درست کردن گوشت یا حتی هدیه به اموات.

تصاویر ، آبنبات هایی برای نترسیدن از مرگ! ، قدیمی ترین کاربردهای آبنبات که فکرش را هم نمی کنید

به گزارش خبرنگاران، داستان آبنبات از شرق شروع می گردد. نبات از کریستال های نسبتا بزرگ محلول فوق اشباع شکر و آب شکل می گیرد. روش فراوری این خوردنی خوشمزه، طبق اسناد مکتوب نویسندگان اسلامی، برای اولین بار در نیمه اول قرن نهم توصیف شده و بعضی سازندگان مشهور نبات همچنان در آسیا فعال هستند.

جالب اینکه نبات بخش مهمی از فرهنگ چای شرق فریزیا یعنی آلمان کنونی است، جایی که یک تکه نبات را در انتهای فنجان قرار می دهند و مثل ایرانیان که نوشیدن چای با نبات را یکی از رایج ترین روش های نوشیدن چای می دانند، از نوشیدن چای شیرین لذت می برند. این روش نوشیدن چای را می توان در آسیای مرکزی نیز با نام نووت پیدا کرد.

گوشت نباتی چینی

نبات یک ماده رایج در آشپزی چینی نیز هست. در چین از آن برای شیرین کردن چای گل داوودی و بعلاوه بعضی سوپ ها استفاده می نمایند. بسیاری از خانواده های اعیان برای ترشی کردن گوشت، یا سرخ کردن آن از نبات استفاده می کردند و این خوراکی فقط برای ثروتمندان به عنوان یک کالای لوکس در دسترس بود. نبات دارای خواص دارویی نیز هست و در بعضی استان های چین، مثل ایران، از آن به عنوان یک داروی طب سنتی استفاده می گردد.

آبنبات های اسکلتی مکزیکی

جمجمه های نباتی تزئین شده در مکزیک بخشی از سنت روز مردگان است. این آبنبات ها با هدف آموزش بچه ها و نترسیدن آنها از مرگ ساخته می شوند و بعضی نیز آنها را به اموات هدیه می نمایند. در هلند، تکه های آبنبات در نان سفید لوکسی پخته می گردد و در تامیل و سریلانکا نیز استفاده های آشپزی دارد.

انان سوئیکربرود

از همه جالب تر اما، در ایالات متحده، نبات های شاخه ای در رنگ ها و طعم های مختلف وجود دارد و یک خوراکی شیرین قدیمی است. آنها این خوراکی شرقی را کندی نامیدند؛ کلمه ای که از لغت قند گرفته شده از قرن سیزدهم به بعد به لغات فرانسوی و انگلیسی اضافه شد.

نبات رنگی آمریکایی

بعضی نیز معتقدند کندی یا حتی قند از ریشه سانسکریت khanda که برای شکر نیشکر استفاده می شد گرفته شده و برای مصارف پزشکی کاربرد داشته است. آبنبات تا زمانی که فراوری انبوه آن در دهه 1900 شروع گردد، تنها برای ثروتمندان قابل دسترس بود با این حال بین مردم هند و ترکیه نیز رواج داشت و یک شیرینی محبوب بود؛ همانطور که الان هم هست.

نبات زعفرانی، به علت طبع گرم آن در منطقه خاورمیانه محبوب ترین نوع نبات بوده و هست؛ با این حال، امروزه نبات زرد که با عنوان زعفرانی فروخته می گردد در بیشتر موارد با جوهر زعفران که ماده ای خطرناک است رنگ می گردد. دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ضمن انتشار این هشدار نوشت مصرف این ماده خطراتی مانند بیش فعالی و مسائل گوارشی در پی دارد و به گفته متخصصان نبات سفید انتخاب سالم تری است.

  • آداب نوشیدن چای در چایخانه که نمی دانستید | رسم جالب ترک ها در ریختن چای | تصویری از چایخانه صحن غدیر در حرم امام رضا (ع)
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2041

به "تصاویر ، آبنبات هایی برای نترسیدن از مرگ! ، قدیمی ترین کاربردهای آبنبات که فکرش را هم نمی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، آبنبات هایی برای نترسیدن از مرگ! ، قدیمی ترین کاربردهای آبنبات که فکرش را هم نمی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید