پارک ساعی، جایی برای آشنایی با پرندگان

به گزارش مجله مستانه، پارک ساعی یکی از پارک های قدیمی تهران است که در خیابان ولیعصر واقع شده است. از مهم ترین جاذبه های گردشگری این پارک، باغ پرندگان آن است که در این گزارش با تصاویر اختصاصی خبرنگاران با هم گشتی در آن خواهیم زد.

پارک ساعی، جایی برای آشنایی با پرندگان

پارک ساعی یکی از بوستان های قدیمی و زیبای تهران است که دارای معماری و پوشش گیاهی متفاوتی نسبت به سایر پارک های مرکز است. برای مشاهده راه های دسترسی به پارک ساعی می توانید به لینک مقابل مراجعه کنید. در پارک ساعی انواع گونه های پرندگان و بیش 17 گونه گیاهی نگهداری می گردد. در این پارک تعداد زیادی مجسمه پرنده و حیوان واقع شده است که با جزئیات خوبی ساخته شده اند که البته برخی از آن ها در طی این سال ها آسیب جدی دیده اند و احتیاج به بازسازی دارند.

بخش دیگر این پارک، بخش حیات وحش و پرندگان است.

در این قسمت انواع حیوانات و پرندگان از جمله همستر، غاز، قو، مرغابی، سنجاب، طوطی وحشی، لاک پشت، اردک و پرندگان دیگر نگهداری می شوند.

این قسمت به شیوه باغ های ژاپنی ساخته شده است.

بعلاوه در پارک ساعی بیش از 17 گونه گیاه کاشته شده است که از جمله آن ها می توان به چنار، کاج، سرو شیرازی، سرو نقره ای، سرو بادبزنی، سرو تبری، برگ بو، افرا، نارون، سدروس، ماگنولیا، یاس وحشی، ژنیگو، زالزالک، سیب و گردو اشاره نمود.

این پارک با توجه به اینکه در آن هم پرندگانی مثل اردک، قو، غاز، طوطی و غیره نگهداری می شوند و هم مجسمه های پرندگان در جای جای پارک نصب شده است، مکانی بسیار مناسب برای آشنایی بچه ها با پرنده های مختلف است.

در ادامه با تصاویر اختصاصی خبرنگاران از باغ پرندگان پارک ساعی همراه باشید.

آیا شما هم قبلا در پارک ساعی حضور داشته اید؟ نظرات و تجربه های خود را با خبرنگاران و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1872

به "پارک ساعی، جایی برای آشنایی با پرندگان" امتیاز دهید

1 کاربر به "پارک ساعی، جایی برای آشنایی با پرندگان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ساعی، جایی برای آشنایی با پرندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید