خاتمه پروژه بازسازی و بهسازی معابر محله تاریخی شاه ابوالقاسم یزد

به گزارش مجله مستانه، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، محمدرضا فلاحتی روز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه 1400 با اعلام این خبر گفت: محله شاه ابوالقاسم از محلات بافت تاریخی یزد است که از جهت شمال به محله کوشک نو، از جنوب به محلات دروازه شاهی و چهارسوق، از شرق به محلات فهادان، بازار نو و وقت الساعت، و از غرب به محله لرد کیوان و خیابان سید گل سرخ محدود می گردد.

خاتمه پروژه بازسازی و بهسازی معابر محله تاریخی شاه ابوالقاسم یزد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان یزد با اشاره به اینکه بازسازی و بهسازی معابر این محله تاریخی به دست نیروهای امانی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان یزد انجام شده است، ادامه داد: مهم ترین اقدامات اجرایی در این پروژه شامل استحکام بخشی، بازسازی و اجرای شرفی دیوارها، ازاره چینی، بندکشی، اندود کاه گل معابر و بازسازی ناودانی ها بوده است.

فلاحتی اضافه کرد: محله شاه ابوالقاسم از گذشته تا به امروز از لحاظ مذهبی دارای اهمیت بوده و از بناهای شاخص این محله می توان به مسجد و حسینیه شاه ابوالقاسم، بقعه شهاب الدین طراز، مسجد تشکری، مدرسه کمالیه (از بناهای شاخص ایلخانی)، آب انبار جنک (قدیمی ترین آب انبار کتیبه دار) و ..... اشاره نمود.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1484

به "خاتمه پروژه بازسازی و بهسازی معابر محله تاریخی شاه ابوالقاسم یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه پروژه بازسازی و بهسازی معابر محله تاریخی شاه ابوالقاسم یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید