چطور بدون دسترسی به اینترنت از گوگل مپ استفاده کنیم؟

به گزارش مجله مستانه، هنگام سفر ممکن است در یک ترافیک سنگین در تونل گیر نموده باشید یا به علت دور شدن از منطقه ها شهری، ارتباط شما با اینترنت قطع گردد؛ شرایطی که برای هر کدام از ما ممکن است پیش بیاید. حال اگر در این شرایط به گوگل مپ احتیاج پیدا کنید چه خواهید کرد؟

چطور بدون دسترسی به اینترنت از گوگل مپ استفاده کنیم؟

بهتر است قبل از سفر برای جلوگیری از گیر افتادن در چنین شرایطی، نقشه های مورد نظر خود را برای استفاده آفلاین دانلود کنید.

با دانلود کردن نقشه مورد نظر حتی بدون ارتباط اینترنت نیز به مسیرها دسترسی خواهید داشت.

البته این نقشه های آفلاین محدودیت هایی نیز دارند. در حالت آفلاین به مسیرهای پیاده روی، ترانزیت و دوچرخه سواری دسترسی ندارید و فقط مسیرهای رانندگی در اختیار شما خواهد بود. حتی اگر رانندگی نمی کنید باز هم نقشه های آفلاین به دردتان خواهد خورد. می توانید با استفاده از آن، مسیرهای اطراف را مورد آنالیز قرار دهید.

در ضمن این نکته مهم را نیز به خاطر داشته باشید که این نقشه ها در نهایت بعد از مدتی منقضی می گردد، چرا که گوگل برای اطمینان از صحت آنها، باید نقشه ها را به روزرسانی کند. برای مشاهده نقشه هایی که ذخیره نموده اید و اطلاع از زمان منقضی شدن آنها، اپلیکیشن گوگل مپ را اجرا کنید، آیکون منو را لمس کنید و Offline areas را انتخاب کنید.

برای دانلود نقشه ها برای استفاده آنلاین، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. اپلیکیشن Google Maps را در گوشی اندرویدی یا آیفون خود اجرا کنید. اطمینان حاصل کنید که با حساب کاربری گوگل خود وارد شده اید.

2. نقشه شهر مورد نظر خود را جست و جو کنید.

3. نوار پایین صفحه را که نام محدوده مورد نظر شما را نمایش می دهد لمس کنید.

4. گزینه دانلود را انتخاب کنید.

5. سپس گوگل، نقشه ای از منطقه مورد نظرتان را نمایش می دهد و از شما می پرسد که آیا مایل به دانلود آن هستید؟ برای تایید، مجددا Download را انتخاب کنید.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1813

به "چطور بدون دسترسی به اینترنت از گوگل مپ استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بدون دسترسی به اینترنت از گوگل مپ استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید