چگونه قبل از سفر از خدمات درمانی اطمینان حاصل کنیم؟

به گزارش مجله مستانه، چگونه مسافران می توانند خود را برای مسائل پزشکی پیش بینی نشده آماده نمایند؟ بیمه سفر آرامش خاطر و صرفه جویی در هزینه ها را برای شما به ارمغان می آورد.

چگونه قبل از سفر از خدمات درمانی اطمینان حاصل کنیم؟

تصور کنید خدای ننموده در مسافرت مریض شوید یا تصادف کنید، چه اتفاقی می افتد؟ اگر شما به مراقبت های پزشکی احتیاج پیدا کنید، چگونه به یک دکتر یا بیمارستان دست پیدا می کنید؟ اگر به زبان محلی صحبت نکنید، چگونه با اعضای پزشکی صحبت می کنید؟ چه کسی می خواهد هزینه هتلی که شما برای انجام درمان رزرو نموده اید، پرداخت کند؟ اگر بیماری یا جراحت شما به گونه ای گردد که مانع برگشت شما گردد، چه می کنید؟ اگر بیماری یا جراحت مانع استفاده شما از بلیت های خریداری شده گردد، چه کسی می خواهد بقیه هزینه های سفر شما را متحمل گردد؟

مراقبت های مناسب، ارتباط با متخصصان پزشکی و پرداخت هزینه های اضطراری در صورت بروز مشکل پزشکی، نگرانی هایی است که باید در هنگام برنامه ریزی سفر مورد توجه قرار گیرد. از بیمه خود مطمئن شوید و دقت کنید که بیمه درمانی شما تا چه مقدار خدمات پزشکی را پوشش می دهد؟ از خودت سؤالات زیر را بپرسید:

چگونه اطمینان حاصل می کنید که در هنگام سفر مراقبت های پزشکی باکیفیت دریافت خواهید کرد؟

اگر در خارج از کشور با مسائل پزشکی یا جراحات اورژانسی روبرو شدید، شما به برترین مراقبت های پزشکی احتیاج دارید. اگر خود را بیمه سفر کنید، با یک تلفن رایگان به نزدیک ترین خدمات پزشکی ممکن متصل می شوید. این خطوط تلفن یاریی، از طریق شبکه های بین المللی بیمارستان ها و پزشکان محلی، تجهیزات پزشکی و پزشکانی که با استانداردهای بالا مطابقت دارند را پیدا می نمایند. اگر اقدامات محلی کافی واقع نگردد، این خطوط برای ارائه خدمات درمانی کافی برون سپاری می نمایند و از واحدهای بیرونی نیز استفاده می نمایند.

در خصوص هزینه ها و تسهیلات اقتصادی چه می دانید؟

بدون بیمه مسافرتی هزینه های درمانی می توانند هزاران دلار هزینه برایتان به بار آورد. بسیاری از بیمارستان ها به محض پذیرش بیمار هزینه را دریافت می نمایند، اما متخصصان بیمه سفر برای پرداخت هزینه های درمانی به شما یاری می نمایند و تا دریافت درمان کامل شما را همراهی می نمایند. بسیاری از مراکز بیمه ای معمولا پس از پرداخت هزینه، هزینه های پزشکی شما را باز پرداخت می نمایند، اما در بعضی موارد سیاست آن ها به گونه ای است که به صورت مستقیم هزینه های درمانی شما را به بیمارستان مورد نظر پرداخت می نمایند. در بعضی موارد که بیمه درمانی شخص بخشی از هزینه را پرداخت می نماید، بیمه سفر بقیه هزینه درمان را پوشش می دهد.

چگونه در هنگام احتیاج به مراقبت های پزشکی ارتباط برقرار کنیم؟

در مواقع بحرانی ارتباط با پرسنل پزشکی و خانواده بسیار مهم است. در مواقعی که در آن مقصد گردشگری افراد به زبان انگلیسی صحبت نمی نمایند، ارتباط برقرار کردن بسیار سخت می گردد. از طریق تماس با خطوط 7/24 خدمات ترجمه در زمینه مسائل درمانی، خدمات و یاری های بیمه سفر و سیاست های پزشکی را می توانید به راحتی دریافت کنید. در بسیار از مواقع در مراقبت های درمانی، خبر دادن به خانواده و کارمندان و شرکت های بیمه بسیار مفید است.

آیا بیمه درمانی فعلی شما تمامی احتیاجهای درمانی شما را پوشش می دهد؟

برای اطمینان از اینکه آیا به بیمه اضافی احتیاج دارید یا خیر، قبل از سفر از بیمه درمانی خود سؤال های زیرا بپرسید:

  • آیا این بیمه فعلی شما را در خارج از کشور پوشش می دهد؟
  • آیا شما در هنگام خارج شدن از منطقه تحت پوشش فعلی باید هزینه بیشتری را برای بیمه خود پرداخت کنید؟
  • آیا هزینه های درمانی مربوط به مراکز دیگر را پوشش می دهد و محدودیت های آن چیست؟

اگر بیمه درمانی شما موقعیت های ذکرشده را پوشش نمی دهد، هم برای آرامش خاطر خودتان و هم برای صرفه جویی در هزینه ها، خود را بیمه سفر کنید. علاوه بر اداره خدمات و هزینه های مستقیم مرتبط با مراقبت های پزشکی، بیمه های جامع مسافرتی اغلب هزینه های مربوط به هتل و غذا را، زمانی که تحت درمان هستید و قادر به مسافرت کردن نیستید، پرداخت می نمایند. در هنگام برنامه ریزی برای سفر حتما حوادث برنامه ریزی نشده را در نظر بگیرید، سیاست های درمانی بیمه خود را مرور کنید. توجه کردن به گزینه های درمانی موجود قبل از سفر بسیار مهم و حیاتی است.

منبع: کجارو / trip.ustia.org
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1849

به "چگونه قبل از سفر از خدمات درمانی اطمینان حاصل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه قبل از سفر از خدمات درمانی اطمینان حاصل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید