چین: محدودیت های روادیدی جدید آمریکا را تلافی می کنیم

به گزارش مجله مستانه، وزارت خارجه چین هشدار داد که اقدام واشنگتن در اعمال محدودیت های جدید سفر مقامات این کشور به خاک ایالات متحده را تلافی می نماید.

چین: محدودیت های روادیدی جدید آمریکا را تلافی می کنیم

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، اقدام ضد چینی جدید آمریکا در اعمال محدودیت های ویزای بیشتر بر مقامات این کشور که قصد سفر به ایالات متحده را دارند، با واکنش تند پکن روبرو شد.

وانگ وِنبین سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) در نشست خبری روزانه مخالفت جدی پکن با این اقدام را اعلام نموده و وعده داد اقدامات تلافی جویانه علیه آن دسته از مقامات آمریکایی که مسئول اعمال محدودیت های جدید ویزای بر چین هستند، اتخاذ می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وانگ در واکنش به جدیدترین اقدام ضد چینی آمریکا توضیح داد واشنگتن از موضوع [صدور] ویزا به عنوان یک سلاح علیه چین استفاده نموده و این موضوع به صورت جدی با امور داخلی چین تداخل دارد.

روز گذشته، وزارت خارجه آمریکا به بهانه مسائل حقوق بشری، از اعمال محدودیت های جدید برای صدور ویزا جهت سفر مقامات چینی به ایالات متحده اطلاع داد.

چند روز پیش نیز وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای که در وبسایت رسمی خود منتشر کرد، نام 14 مقام چینی را به فهرست تحریم های خود اضافه نمود. بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، تمامی این 14 مقام عضو کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین هستند.

رویترز پیشتر گزارش داده بود که واشنگتن این مقامات چینی را به اتهام نقش آن ها در رد صلاحیت قانون گذاران مخالف پکن در هنگ کنگ تحت تحریم قرار می دهد.

پکن همیشه تحریم های آمریکا علیه چین در ارتباط با هنگ کنگ را محکوم نموده و آن را دخالت در امور داخلی خود دانسته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1274

به "چین: محدودیت های روادیدی جدید آمریکا را تلافی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: محدودیت های روادیدی جدید آمریکا را تلافی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید