کاهش دما در نوار شمالی کشور

به گزارش مجله مستانه، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این که بارش ها در سواحل شمالی کشور همچنان ادامه دارد، گفت: روز یکشنبه هفته آینده 17 شهریور شاهد کاهش دمای 4 تا 6 درجه ای در سواحل دریای خزر خواهیم بود.

کاهش دما در نوار شمالی کشور

امین حسین نقشینه روز چهارشنبه گفت: در دو روز آینده استان های ساحلی دریای خزر باران خواهند داشت، آدینه (15 شهریور) از شدت بارش ها در سواحل کاسته می گردد و روزهای شنبه و یکشنبه بر شدت بارش ها اضافه نموده می گردد.

وی گفت: روز یکشنبه شاهد کاهش دمای 4 تا 6 درجه ای در سواحل دریای خزر خواهیم بود، به عنوان مثال دمای ساری آدینه 30 درجه بالای صفر، شنبه 28 و یکشنبه 26، رشت شنبه 30 و یکشنبه 27 و گرگان شنبه 34 و یکشنبه 28 درجه بالای صفر می گردد.

وی ادامه داد: در سه روز آخر هفته (چهارشنبه، پنج شنبه و آدینه) شمال آذربایجان شرقی، مناطقی از استان اردبیل و ارتفاعات سمنان افزایش ابر همراه با رگبار پراکنده باران با احتمال وقوع رعد و برق وجود دارد این وضعیت شنبه و یکشنبه هفته آینده در شمال آذربایجان شرقی، نقاطی از اردبیل و شمال آذربایجان غربی رخ می دهد.

نقشینه اضافه نمود: یکشنبه برای استان های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز افزایش ابر همراه با وزش باد و رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بنابر این نوار شمالی کشور طی روزهای آینده بارش خواهند داشت و برای روزهای یکشنبه و دوشنبه برای نوار شمالی، تهران و مشهد کاهش دما پیش بینی شده است.

  • اهواز خنک می گردد

وی اضافه نمود: امروز برای جنوب خوزستان افزایش سرعت وزش باد و احتمال گرد و خاک وجود دارد، اما پیش بینی می گردد که دمای اهواز امروز کمی خنک تر گردد، روز گذشته دمای اهواز 47 درجه بالای صفر بود که بر این اساس دمای اهواز شنبه 43 و یکشنبه و دوشنبه 41 درجه می گردد در واقع هوای این شهر تا حدودی بهاری می گردد.

  • نوسان دما در تهران

نقشینه اضافه نمود: آسمان تهران تا 5 روز آینده صاف، کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، کمینه دمای امروز شمیرانات 18 و مهرآباد 19 درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران 31 درجه بالای صفر می گردد، فردا و پس فردا 32 و شنبه 33 درجه می گردد اما یکشنبه و دوشنبه به 29 تا 30 درجه خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اهواز با دمای 47 درجه و شهرکرد 5 درجه بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 252

به "کاهش دما در نوار شمالی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دما در نوار شمالی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید