کویر عامل توسعه گردشگری است، اجرای 950 پروژه گردشگری

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر سه شنبه شب در آییین جشن انقلاب و گرامیداشت ثبت جهانی میمند در خانه شهر کرمان از سفر رئیس جمهور در ابتدای سال آینده به کرمان اطلاع داد و گفت: در ماه های ابتدایی سال 95 استان کرمان میزبان هیئت دولت خواهد بود.

کویر عامل توسعه گردشگری است، اجرای 950 پروژه گردشگری

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای تحصیلی کانادا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به فرانسه، اظهار کرد: در این سفر مدیرکل یونسکو چهار لوح از جمله لوح ثبت دنیای میمند را تقدیم رئیس جمهور کرد.

سلطانی فر با اشاره به اینکه ثبت دنیای هر اثر سه سال به طول می انجامد، ادامه داد: منظر فرهنگی روستای تاریخی میمند بعد از گذشت چهار سال، تیرماه امسال به ثبت رسید.

وی با اشاره به ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان توضیح داد: امروز کرمان به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری کشور و دنیا تبدیل شده است.

معاون رئیس جمهور به اشاره به وجود سه اثر ثبت دنیای در کرمان، گفت: در سال آینده با ثبت دو اثر دیگر تعداد این آثار به پنج مورد می رسد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: همچنین 700 اثر ثبت ملی در استان کرمان وجود دارد.

وی ادامه داد: زمانی از کویر به عنوان دو مانع بزرگ برای توسعه یاد می شد در حالیکه امروز کویر ظرفیتی عظیم بوده و عامل توسعه گردشگری به شمار می رود.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: سالیانه هزاران گردشگر برای مشاهده جاذبه های کویر راهی ایران می شوند.

سلطانی فر با اشاره به اینکه گردشگران به دو دسته مذهبی و تاریخی و فرهنگی تقسیم می شوند، گفت: طی دو سال گذشته شاهد رشد سه برابری حضور گردشگران خارجی در ایران بوده ایم.

سلطانی فر از رونق بخش های گردشگری کشور اطلاع داد و اضافه کرد: بیش از 950 پروژه در این بخش با اعتبار 30 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال اجراست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 651

به "کویر عامل توسعه گردشگری است، اجرای 950 پروژه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کویر عامل توسعه گردشگری است، اجرای 950 پروژه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید