تور روسیه ارزان: گلگی سفیر ایران از یک مصاحبه: روابط ایران و روسیه را تخریب نکنید

به گزارش مجله مستانه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در پی انتشار خبری که در آن ادعا شده روسیه اجازه نمی دهد هشت چاه گازی ایران مورد استفاده قرار بگیرد توضیحاتی ارائه کرد.

تور روسیه ارزان: گلگی سفیر ایران از یک مصاحبه: روابط ایران و روسیه را تخریب نکنید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، در پی انتشار مصاحبه ای به وسیله بعضی رسانه های داخلی مبنی بر اینکه روسیه اجازه نمی دهد هشت چاه گازی ایران مورد استفاده قرار بگیرد کاظم جلالی عصر روز سه شنبه در گفت: در طول 20 ماهی که به عنوان سفیر در روسیه هستم چنین موضوعی نبوده است ولی متاسفانه هر از چند گاهی خبرهایی در فضای رسانه ای برای تاثیرگذاری بر روابط ایران و روسیه منتشر می گردد.

شرکت نفت خزر هم امروز در سایت رسمی خود با انتشار جوابیه ای، خبر یاد شده را تکذیب کرد و نوشت: سخنان منتسب به آقای اردشیر دادرس، رئیس انجمن صنفی سی ان جی با موضوع وجود توافقی میان ایران و روسیه مبنی بر سلب اختیار روسیه از ایران برای برداشت از چاه های گازی در محدوده آبی کشورمان در خزر، مصداق نشر اکاذیب، کاملا بی پایه و در تضاد با اصل نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر جمهوری اسلام ایران با بیان اینکه اینگونه خبرها، روابط دو کشور و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد، خواهان ورود مراجع قانونی برای برخورد با اینگونه موارد شد.

جلالی توضیح داد: از افرادی که در این مصاحبه چنین ادعایی داشته اند، باید اسناد و مدارک خواسته گردد و با دلایل منطقی، موضوع را برای مردم و افکار عمومی روشن نمایند و اگر صحت ندارد نباید چنین اتفافاتی نیفتد.

جلالی اضافه نمود: شهریورماه نیز در یک گزارش خبری با عنوان جزئیات قرارداد 20 ساله ایران و روسیه، کنترل فروش گاز ایران به دست روسیه افتاد؟ به نام وی هم در گزارش اشاره شد در حالی که او درباره نفت و گاز با هیچ رسانه ای مصاحبه نکرده است.

جلالی با بیان اینکه وی هیچگونه مصاحبه ای در باره نفت و گاز با هیچ رسانه ای نکرده است، توضیح داد: در این مصاحبه از نام وی و موافقتنامه بین ایران روسیه سوء استفاده شده است در حالی که هیچ ارتباطی به مطلب و موضوع و تحلیل این گزارش ندارد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1758

به "تور روسیه ارزان: گلگی سفیر ایران از یک مصاحبه: روابط ایران و روسیه را تخریب نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: گلگی سفیر ایران از یک مصاحبه: روابط ایران و روسیه را تخریب نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید