یاریس GRMN معرفی گردید؛ نسخه ای سبک تر و خشن تر

به گزارش مجله مستانه، تقریباً 2 سال قبل تویوتا با معرفی کانسپت GR GT3 و البته نسخه تغییریافته از یاریس GR، یعنی یاریس GRMN در نمایشگاه خودروی توکیو 2022 توجه رسانه­ ها و مخاطبان را جلب کرد. تویوتا هم زمان با معرفی یاریس نسخه GR از قوی ترین موتور 3 سیلندر خیابانی جهانی رونمایی کرد که این مجموعه توربوشارژ برابر با 257 اسب بخار خروجی و 360 نیوتن متر گشتاور داشت. همان طور که اشاره شد، ارزش های مهندسی تویوتا در ارائه یک 3 سیلندر 1.6 لیتری توربو بسیار موردتوجه مخاطبان دنیای خودرو نهاده شد.

یاریس GRMN معرفی گردید؛ نسخه ای سبک تر و خشن تر

این هاچ بک فقط در ژاپن عرضه می گردد و تنها 500 دستگاه از آن ساخته خواهد شد. این خودرو نسبت به GR یاریس تغییرات زیادی را تجربه نموده و در 3 نسخه معمولی، پکیج پیست و پکیج رالی ارائه خواهد شد.

یاریس GRMN از نمای روبه رو

یاریس GRMN از نمای روبه رو

نمای جانبی یاریس GRMN

قبلی 1 از 3 بعدی

ویژگی های نسخه پکیج پیست شامل رینگ های 18 اینچی اختصاصی ساخت BBS، ترمزهای بزرگ تر، یاری فنرهای قابل تنظیم بلیستن، بال فیبر کربنی عقب، رکاب های بزرگ تر و باله نو جلو می گردد. به گفته تویوتا این نسخه 20 کیلوگرم از GR یاریس سبک تر خواهد بود. یاریس GRMN پکیج پیست با رنگ فولادی مات هم قابل خریداری خواهد بود که البته فقط 50 دستگاه با این رنگ ارائه می گردد.

نمای داخلی یاریس GRMN

جایگاه های جلو یاریس GRMN

صندوق بار یاریس GRMN

قبلی 1 از 3 بعدی

از جمله ویژگی های نسخه پکیج رالی می توان به یاری فنرهای و میله های تثبیت کننده نو، یک مجموعه گل پخش کن و یک رول بار اشاره نمود. این نسخه هم 30 کیلوگرم از GR یاریس سبک تر است. کاهش وزن را باید مدیون چند قطعه از جنس فیبرکربن شامل کاپوت، سقف و باله عقب و بعلاوه حذف جایگاه­ های عقب دانست. بعلاوه در این نسخه تعداد نقطه جوش ها نسبت به GR یاریس 545 عدد افزایش یافته است که موجب بهبود استحکام بدنه می گردد.

سیستم دیفرانسیل ضدقفل و جعبه دنده دستی 6 سرعته نیز اینجا نصب شده است تا با پیشرانه 1.6 لیتری 3 سیلندر که اکنون 272 اسب بخار خروجی و 370 نیوتن متر گشتاور دارد، هماهنگ گردد. در مقایسه با یاریس GR این خودرو 10 میلی متر در عرض توسعه بیشتری یافته و ارتفاع خودرو نیز 10 میلی متر به سطح زمین نزدیک تر شده است.

نمای پشتی یاریس GRMN

نمای پشتی یاریس GRMN

نمای پشتی یاریس GRMN

قبلی 1 از 3 بعدی

رینگ های 18 اینچی بی بی اس به همراه سیستم ترمز با دیسک های 18 اینچی نیز از دیگر مشخصات یاریس GRMN است. جایگاه های ردیف جلو نیز از نوع اسپرت و برند حرفه ای ریکارو انتخاب شده است.

تویوتا یاریس GMRN از هم اکنون و با قیمت پایه 64 هزار دلار برای مشتریان ژاپنی قابل سفارش است، هرچند که به دلیل تیراژ کم و تقاضای زیاد، احتمالاً شاهد برگزاری قرعه کشی در میان متقاضیان خواهیم بود. تحویل این مجموعه 500 دستگاهی از تابستان 2022 شروع خواهد شد.

آگهی های خرید و فروش تویوتا یاریس هاچ بک

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1983

به "یاریس GRMN معرفی گردید؛ نسخه ای سبک تر و خشن تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاریس GRMN معرفی گردید؛ نسخه ای سبک تر و خشن تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید