مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس معرفی گردید

به گزارش مجله مستانه، پس از مدت ها انتظار، بالاخره از نسخه مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس رونمایی شد. این نسخه قوی ترین خودروی فراوری انبوه مرسدس به شمار میرود. وجود حرف E در نام این خودرو به معنای اولین محصول پلاگین هیبریدی خانواده AMG است. پس از این خودرو قرار است که مرسدس AMG محصولات پلاگین هیبریدی بیشتری را عرضه کند.

مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس معرفی گردید

پیشرانه هیبریدی مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس را همان موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی معروف مرسدس تشکیل می دهد. این موتور درون سوز با یک استارتر 14 اسب بخاری و موتور الکتریکی کار گذاشته شده در اکسل عقب، همکاری می نماید.

این موتور الکتریکی با گیربکس 2 سرعته که به صورت برقی کنترل می گردد و بعلاوه دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل نماینده الکترونیکی یکپارچه شده است.

مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس

مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس

نمای جانبی مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس

قبلی 1 از 3 بعدی

تیم مهندسی طراحی این خودرور همکاری نزدیکی با تیم فرمول 1 مرسدس AMG دارد؛ به همین علت توانسته اند باتری قدرتمند و درعین حال سبکی را برای این خودرو طراحی نمایند. باتری این خودرو وزنی معادل 89 کیلوگرم دارد و موتور الکتریکی نصب شده در این خودرو قادر به فراوری 204 اسب بخار قدرت است. ازآنجایی که هدف تیم مهندسی از توسعه این سیستم پلاگین هیبریدی افزایش توان و بهبود عملکرد است، AMG GT 63 S E پرفورمنس در حالت تمام الکتریکی فقط 12 کیلومتر مسافت را طی می نماید.

ویژگی مهم این پکیج باطری برخورداری از مایع خنک نماینده غیر رسانا با تکنولوژی بالا است که در اطراف همه 560 سلول باطری ها جریان دارد و هرکدام را به صورت مجزا خنک می نماید. حدود 14 لیتر مایع خنک نماینده به طور مداوم در اطراف باطری ها در جریان است تا آنها را در دمای مطلوب 45 درجه سانتی گراد نگه دارد.

مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس قادر است در مدت زمان 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این سدان فول سایز لوکس طی کمتر از 10 ثانیه می تواند از مرز 200 کیلومتر بر ساعت عبور کند. بیشترین سرعت این خودرو نیز 316 کیلومتر بر ساعت است.

نمای داخلی مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس

برای رانندگی با این خودرو 7 حالت رانندگی مختلف به وسیله سیستم AMG Dynamic Select تعبیه شده است که عبارتند از

  • الکتریکی؛
  • راحت، اسپرت؛
  • اسپرت پلاس؛
  • مسابقه؛
  • لغزنده؛
  • شخصی.

در میان این مودهای رانندگی، حالت لغزنده بسیار جالب به نظر می رسد؛ زیرا قدرت را کاهش می دهد و منحنی گشتاور را صاف می نماید تا به کنترل خودرو در مسیرهای لغزنده یاری کند. این ماشین به سیستم احیای انرژی ترمزها هم مجهز است که در 4 سطح احیای مختلف قابل تنظیم خواهد بود.

مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس با سیستم تعلیق Ride Control+ که متشکل از کانال های بادی چندگانه، کنترل نماینده اتوماتیک ارتفاع و یاری فنرهای قابل تنظیم الکترونیکی است، به دست مشتری خواهد رسید. بعلاوه برای این خودرو دیسک های کربن سرامیکی 420 میلی متری در جلو و 380 میلی متری در عقب در نظر گرفته شده است. کالیپرها در جلو و عقب به ترتیب شش و تک پیستونه هستند.

طراحی نسخه مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس تفاوت هایی جزئی با GT 63 S بنزینی دارد: شاخص ترین آنها وجود نشان هایی روی بدنه، درگاه مخصوص شارژ در قسمت عقب و رینگ های 20 و 21 اینچی با طراحی نو است.

برای این نسخه پکیج های AMG Night Package II و ترکیبی از دو پکیج Night Package و Carbon Package در نظر گرفته شده است که با سفارش آنها نسخه E Performance تمایز بیشتری پیدا می نماید. در داخل کابین نیز شاهد تغییراتی جزئی در گرافیک نمایشگرها و اضافه شدن کنترلرهای اختصاصی برای نسخه E Performance هستیم.

نمای پشت مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس

نمای پشت مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس

قبلی 1 از 2 بعدی

در نمای عقب این نسخه نیز همچنان همان چراغ های کشیده و فرم منحنی حفظ شده است که نمای زیبایی به این خودرو می دهد. سر اگزوزهای نو مربع شکل بزرگ AMG با دیفیوزر میانی آن و اسپویلر فعال روی در صندوق عقب از دیگر تغییرات ظاهری این خودرو است. نشانه هایی مانند لیپ سپر جلو از جنس فیبرکربن، دیفیوزر فیبرکربنی و اسپویلر فعال در این نسخه پلاگین ـ هیبرید هم حفظ شده است تا آیرودینامیک خودرو را بهبود بخشد.

مرسدس هنوز قیمت این خودرو را اعلام نکرده است، اما قیمتی در حدود 200 هزار دلار برای E Performance حدس زده می گردد. مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس برای اولین بار در نمایشگاه مونیخ به نمایش عمومی خواهد آمد و سپس تا اواخر سال جاری در اروپا و ایالات متحده به فروش خواهد رسید.

آگهی های خرید و فروش خودرو مرسدس بنز

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1982

به "مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز AMG GT 63 S نسخه E پرفورمنس معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید