یک کشف تازه در ایتالیا

به گزارش مجله مستانه، در نتیجه جدیدترین کاوش های باستان شناسان در ویرانه های شهر باستانی رومی پمپئی واقع در ایتالیا، نقاشی هایی کشف شده است که گمان می رود به وسیله بچه ها و با الهام از تماشای نبرد گلادیاتورها در تماشاخانه پمپئی خلق شده باشند.

یک کشف تازه در ایتالیا

گاردین در این باره نوشته است، این طراحی ها که با استفاده از زغال خلق شده اند در جریان کاوش در بخش IInsula dei Casti Amanti انجام شد که نام مجموعه ای از خانه ها در پارک باستان شناسی پمپئی است که برای نخستین بار از روز سه شنبه به روی عموم مردم افتتاح شده است.

سایر طراحی ها که روی یک دیوار طولانی کشف شده اند نیز تصویر خط کشی دور انگشتان سه دست کوچک، دو آدمک درحال بازی با توپ، تصویر شکار حیوانی که به نظر می رسد یک گراز باشد و دو آدمی را که روی زمین دراز کشیده اند شامل می گردد.

به گفته مدیر پارک باستان شناسی پمپئی، این نقاشی ها به وسیله یک یا چند کودکی خلق شده اند که پیش از نابود شدن این شهر بر اثر فوران آتشفشان وزوو در سال 79 میلادی در حیاط مقابل یک ساختمان بازی می کردند.

این مسئول شرح داد: ما همراه با همکاری روانشناسان دانشگاه ناپل به این نتیجه رسیده ایم که نقاشی های گلادیاتورها و شکارچیان بر اساس تماشای مستقیم آن ها و نه بر اساس مدل های تصویری خلق شده اند. آنها احتمالاً شاهد نبردهایی در تماشاخانه بوده اند.

باستان شناسان بعلاوه بقایای دو قربانی فوران آتشفشان را در مقابل یک در، در خانه نقاشان درحال فعالیت پیدا کردند. این ساختمان به این علت این طور نامگذاری شده است که گمان می رود در زمان وقوع فوران آتشفشان، افرادی مشغول رنگ کردن آن بودند.

فرهنگ ایتالیا درباره این کشف تازه گفت: با گذشت زمان، اکتشافات تازه شگفت انگیز در پمپئی ثابت می نماید که این محوطه یک صندوقچه خارق العاده از گنجینه است.

در ماه آوریل، در نتیجه کاوش در پمپئی یک اتاق ضیافت مملو از نقاشی های دیواری سالم تصویرگر صحنه هایی از جنگ تروا نیز کشف شد. از دیگر اکتشافات مهمی که سال گذشته در همین مکان صورت گرفته است به کشف خانه ای به همراه یک نانوایی می توان اشاره نمود که گمان می رود از حیوانات و برده ها برای اداره آن استفاده می شد.

ویرانه های پمپئی در قرن شانزدهم میلادی کشف شد و نخستین کاوش ها در این مکان در سال 1748 میلادی شروع شد. پمپئی دومین محوطه باستان شناسی پربازدید در دنیا محسوب می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 خرداد 1403 بروزرسانی: 17 خرداد 1403 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2187

به "یک کشف تازه در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کشف تازه در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید