85 سالگی انیمیشن سفیدبرفی؛ 15 واقعیت درباره اولین پرنسس دیزنی

به گزارش مجله مستانه، والت دیزنی وقتی نوجوان بود نسخه صامت سفیدبرفی را دیدن کرد و داستان سفیدبرفی چنان تأثیر عمیقی بر او گذاشت که آن را برای ساخت اولین انیمیشن بلند خود برگزید. هرچند به تصویر کشیدن اولین پرنسس دیزنی کار ساده ای نبود. دیزنی با مسائل مالی عمده ای روبرو شد. پروژه اش شش برابر بودجه تعیین شده خرج برداشت و او مجبور شد برای تکمیل این انیمیشن خانه اش را به رهن بگذارد.

85 سالگی انیمیشن سفیدبرفی؛ 15 واقعیت درباره اولین پرنسس دیزنی

ساخت اولین فیلم انیمیشنی بلند، تقریباً سه سال وقت گرفت، اما سرانجام در دسامبر 1937، سفید برفی و هفت کوتوله در تئاتر Carthay Circle لس آنجلس کالیفرنیا به نمایش عایدی. پیش بینی ها خبر از یک شکست تجاری بزرگ می دادند اما تقدیر برنامه های دیگری داشت… سفید برفی در سال 1938 گیشه های سینما را تسخیر کرد و در کمال ناباوری تقریبا چهار برابر بیشتر از هر فیلم دیگری که آن سال اکران شده بود فروخت.

نسخه کلاسیک دیزنی از سفید برفی و هفت کوتوله راز های پشت صحنه ی مجذوب نمایندهی دارد. 15 تا از مجذوب نماینده ترین واقعیت های پشت صحنه اولین انیمیشن بلند تاریخ سینما به مناسبت هشتادوپنجمین سالگرد نمایش آن:

1. موهای سفیدبرفی در اصل بلوند بود

با اینکه در نسخه برادران گریم، سفید برفی با موهای بلوند به تصویر کشیده شده، اما دیزنی برای ظاهر سفیدبرفی تصمیم دیگری گرفت. او رنگ موهای سفیدبرفی را از بلوند به مشکی پرکلاغی تغییر داد و پوست سفید عاجی و گونه های گلگون به او بخشید. دیزنی بعلاوه برای اولین بار روی کوتوله ها نام گذاشت و تفاوت قابل توجه بعدی اینکه سفیدبرفی در نسخه دیزنی آواز می خواند.

2. سفیدبرفی از معدود شخصیت های خیالی است که در پیاده روی مشاهیر هالیوود ستاره دارد

شخصیت های خیالی کمی پیدا می شوند که در پیاده روی مشاهیر هالیوود ستاره داشته باشند. اما سفیدبرفی یکی از معدود استثناها است. ستاره او در 28 ژوئن 1987 به این پیاده رو اضافه شد. از دیگر شخصیت های دیزنی که در این پیاده رو برای خودشان ستاره مخصوص دارند می توان به میکی موس و دانلد داک اشاره نمود.

3. دیزنی برای گونه های سفیدبرفی از رژگونه واقعی استفاده کرد

یکی از ماندگارترین ویژگی های سفید برفی، پوست سفید بلوری و گونه های گلگون اوست. جالب است بدانید انیماتورها برای ایجاد آن گونه های گلگون معروف، از رژگونه واقعی استفاده کردند. دیزنی یک انیماتور زن استخدام کرد تا فقط بر روی گریم سفید برفی کار کند.

4. سفیدبرفی و هفت کوتوله اولین فیلمی بود که آلبوم موسیقی متنش هم منتشر شد

سفید برفی و هفت کوتوله، اولین فیلمی بود که آلبوم موسیقی متنش را هم برای فروش منتشر کرد. این آلبوم، شامل هشت آهنگی است که در طول فیلم پخش می شود. طبق گزارش IMDb، این انیمیشن یکی از اولین فیلم هایی بود که همزمان با اکران یکسری کالای مرتبط با آن هم عرضه می شد.

5. همسر والت دیزنی اعتقاد داشت که سفیدبرفی در گیشه شکست خواهد خورد

والت دیزنی در برآورد اولیه بودجه فراوری سفیدبرفی دچار اشتباه محاسباتی شد و فراوری این انیمیشن بلند هزینه هنگفتی روی دستش گذاشت. او دیگر پولی در بساط نداشت اما چون مصمم بود هرطور شده فیلم را به سرانجام برساند، خانه اش را به رهن گذاشت و پول فراوری را جور کرد. اطرافیانش با این کارش بشدت مخالف بودند. آنها فکر می کردند سفیدبرفی فیلم موفقی از کار در نمی آید. حتی همسرش اعتقاد داشت این انیمیشن برای او شکستی مفتضحانه به بار خواهد آورد.

6. صداپیشه سفیدبرفی طبق قرارداد از انجام کارهای بیشتر در این زمینه منع شد

والت دیزنی می خواست مطمئن شود که صدای سفید برفی خاص باقی می ماند، بنابراین وقتی آدریانا کازلوتی را برای صداپیشگی شخصیت استخدام کرد، بندی را در قراردادش گنجاند که او را از آوازخواندن دوباره در یک فیلم منع می کرد. کازلوتی که یک خواننده کلاسیک آموزش دیده بود این بند را پذیرفت و به خوانندگی اپرا مشغول شد.

7. سفید برفی موقع خداحافظی همه کوتوله ها را بوسید به جز اسلیپی

راجع به کوتوله ها هم دو واقعیت خواندنی وجود دارد: اول اینکه نام انتخاب کردن برای کوتوله ها کار آسانی نبود. بیزی، کربی، دافی، دیفی، دامپی، شل و ول، کمکی، تنبل، اسکرپی، غمگین، اسنیفی، اسنوپی، استابی، تریفتی، ویزی، و گابی چندتا از پیشنهادهای موجود برای نام/شخصیت کوتوله ها بودند که همگی رد شدند. بعلاوه زمانی که سفید برفی مشغول خداحافظی با کوتوله هاست اگر دقت کنید، متوجه می شوید که سفیدبرفی اسلیپی را نمی بوسد.

8. متحرک سازی شاهزاده سخت بود، به همین علت هم حضورش محدود شد

شاهزاده در ابتدا قرار بود حضور پررنگ تری در سفید برفی و هفت کوتوله داشته باشد اما یک مشکل وجود داشت : انیماتورها متوجه شدند که کار بر روی این شخصیت و متحرک سازی واقع گرایانه اش بسیار سخت است، بنابراین بیشتر صحنه های او را حذف کردند. این شد که شاهزاده در مجموع فقط دو سه دقیقه در فیلم حضور پیدا می نماید.

9. قرار بود سفیدبرفی دنباله داشته باشد اما عملی نشد

پس از موفقیت سفید برفی و هفت کوتوله، برای همه مسلم بود که دیزنی قطعا برای این انیمیشن دنباله ای خواهد ساخت. خود دیزنی هم همین خیال را داشت و صحبت از یک دنباله به نام سفید برفی برمی شود بود، اما به دلایل نامعلومی، سفیدبرفی هرگز دنباله دار نشد.

10.حیوانات واقعی در استودیو نگهداری می شدند تا انیماتورها از آنها به عنوان مرجع استفاده نمایند

والت دیزنی می خواست مطمئن شود که تمام جزئیات در اولین فیلم انیمیشن او به خوبی ثبت می شود. او حیوانات زنده را در استودیو نگهداری می کرد تا انیماتورها از آنها به عنوان مرجع استفاده نمایند و دوستان حیوانی سفید برفی را تا حد امکان واقعی ترسیم نمایند.

11.والت دیزنی با پولی که از سفیدبرفی به دست آورد استودیوی دیزنی را ساخت

بسیاری از دوستان و آشنایان والت دیزنی از جمله همسرش فکر می کردند او دارد با وام گرفتن برای تکمیل سفیدبرفی اشتباه بزرگی مرتکب می شود. آنها مطمئن بودند سفیدبرفی شکست می خورد. اما اشتباه می کردند… سفیدبرفی به سرعت تبدیل به پرعایدیترین فیلم سال شد و والت با عایدی حاصل از آن، استودیو دیزنی را در بربنک ساخت.

12.سفیدبرفی و هفت کوتوله اولین فیلم بلند انیمیشنی بود

والت دیزنی اولین بار در کودکی نسخه فیلم صامت سفید برفی را دید و هرگز احساسی را که داستان در او ایجاد کرد از یاد نبرد. زمانی که او تصمیم گرفت اولین فیلم بلند انیمیشنی را بر اساس داستان سفیدبرفی بسازد، همه فکر می کردند او عقلش را از دست داده. هیچکس نمی دانست او در حقیقت با ایده دیوانه وارش مشغول چه تاریخ سازی عظیمی است.

13.والت دیزنی برای این فیلم اسکار ویژه ای دریافت کرد

یک سال پس از انتشار فیلم سفید برفی و هفت کوتوله، والت دیزنی با یک جایزه بسیار ویژه مورد تقدیر نهاده شد. شرلی تمپل به او برای ساخت اولین فیلم بلند انیمیشن یک اسکار منحصر به فرد اهدا کرد. جایزه ای که او دریافت کرد شامل یک اسکار با میزان معمولی و هفت اسکار مینیاتوری بود.

14.سفیدبرفی تنها پرنسس دیزنی است که با شاهزاده اش صحبت نمی نماید

خاص بودن سفید برفی فقط منحصر به اولین شاهزاده خانم دیزنی بودنش نیست؛ سفیدبرفی به علت نحوه تعامل با شاهزاده اش - یا بهتر است بگوییم به خاطر تعاملی که هرگز با شاهزاده اش نداشت هم منحصربه فرد است. او هرگز فرصتی پیدا نکرد تا با عشق خود صحبت کند. این ویژگی، سفیدبرفی را در دنیای دیزنی منحصر به فردتر می نماید.

15.والت دیزنی به انیماتورها دستور داد سفیدبرفی را برای ازدواج به میزان کافی بزرگ جلوه دهند تا از حرف و حدیث دور بمانند

والت دیزنی در همان دهه 1930 سعی کرد از بحث پیرامون سن سفیدبرفی اجتناب کند. برای حل این مشکل، او به انیماتورها سپرده بود که سفیدبرفی را طوری طراحی نمایند که برای ازدواج به میزان کافی بزرگ به نظر برسد. با این وجود، امروزه سن سفیدبرفی در صفحه مربوط به اطلاعات حاشیه ایimdb 14ساله درج شده است.

منبع: thethings

جوراب پسرانه سفیدبرفی کد SBS38866

29,000

22,000

تومان

بسته لوازم تحریر طرح سیندرلا و سفیدبرفی کد PS959 مجموعه 5 عددی

93,000

65,100

تومان

خرید محصولات سفیدبرفی از خبرنگاران

مشاهده همهمنبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2063

به "85 سالگی انیمیشن سفیدبرفی؛ 15 واقعیت درباره اولین پرنسس دیزنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85 سالگی انیمیشن سفیدبرفی؛ 15 واقعیت درباره اولین پرنسس دیزنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید