آشنایی با برترین پارک های ملی لائوس

به گزارش مجله مستانه، پارک های ملی لائوس

لائوس کشوری سرسبز و شگفت انگیز در منطقه جنوب شرق آسیاست. در این کشور حدود 20 پارک ملی و منطقه حفاظت شده وجود دارند که 14% از مساحت کل این کشور را تشکیل می دهند. به همین علت جای تعجب نیست که اکوتوریسم و طبیعت گردی در این کشور بسیار پرطرفدار است و بسیاری از عاشقان طبیعت به لائوس سفر می نمایند. در این مطلب می خواهیم برترین پارک های ملی لائوس را به شما معرفی کنیم. در سفر به لائوس می توانید بازدید از حداقل یکی دوتای آن ها را در فهرست برنامه های سفرتان قرار بدهید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با برترین پارک های ملی لائوس آشنا شویم.

آشنایی با برترین پارک های ملی لائوس

منطقه حفاظت شده بوکئو | Bokeo Nature Reserve

منطقه طبیعی حفاظت شده بوکئو یکی از مشهورترین پارک های ملی لائوس است. این منطقه در شمال غربی استان بوکئو قرار گرفته است و با کشورهای میانمار و تایلند هم مرز است. در این منطقه می توانید تجربه ای فوق العاده منحصربفرد را داشته باشید. بازتماشامایندگان می توانند تا یک هفته در خانه های درختی بزرگ اقامت نمایند و به وسیله زیپ لاین به خانه های همدیگر بروند! البته برای رسیدن به کمپ اصلی باید سه ساعت از Huay Xai رانندگی کنید و بعد یک ساعت در دل جنگل پیاده روی کنید. با این حال، تمام این سختی ها ارزشش را دارد و بعد از این مدت به فضایی بی نظیر می رسید و می توانید میمون ها، بوفالوها، فیل ها و پرندگان مختلف را ببینید.

منطقه حفاظت شده دونگ ناتاد | Dong Natad National Protected Area

15 کیلومتر که از ساواناکت دور شویم به یکی از بکرترین پارک های ملی لائوس می رسیم. منطقه حفاظت شده ملی دونگ ناتاد امکان اقامت با محلی ها و بومیان را به بازتماشامایندگان ارائه می دهد. این افراد در هماهنگی بی نظیری با طبیعت زندگی می نمایند و هنوز هم از درمان های گیاهی، آشپزی سنتی و رسم و رسوم صدها سال پیش خود استفاده می نمایند. اگر به هرعلت دوست ندارید در این منطقه اقامت کنید می توانید توک توک (وسیله نقلیه کشورهای جنوب شرق آسیا) اجاره کنید و به او بگویید که در زمان معینی دنبال شما بیاید. در این منطقه دریاچه ها و جنگل های مختلفی وجود دارد و یک روز خاطره انگیز را برای شما رقم خواهد زد. از آنجا که این پارک در فاصله نزدیکی از ساواناکت قرار گرفته است با استفاده از موتور و دوچرخه هم می توانید به این منطقه برسید.

منطقه حفاظت شده دونگ پو وینگ | Dong Phou Vieng National Protected Area

منطقه تحت حفاظت دونگ پو وینگ یکی دیگر از پارک های ملی لائوس است و در مرکز این کشور قرار گرفته است. برای رسیدن به این منطقه باید جهتی را در دل طبیعت و جنگل پیاده بروید و شب را در روستای کاتانگ اقامت کنید. مردمان کاتانگ متعلق به قوم مون خمر هستند و به دور از تمدن و تکنولوژی در دل جنگل زندگی می نمایند. در این پارک می توانید سوار قایق شوید و در امتداد رود Se Bang Hieng سفر کنید و از منظره ها زیبای منطقه و فیل های ساکن در منطقه تماشا کنید.

منطقه حفاظت شده پو خائو خوآی | Phou Khao Khuay National Protected Area

یکی دیگر از پارک های ملی لائوس منطقه حفاظت شده پو خائو خوآی است که ترجمه آن کوهستان شاخ بوفالو است. این منطقه 2000 کیلومتر مربع مساحت دارد و تنها 48 کیلومتر از مرکز لائوس فاصله دارد. در این پارک حیوانات مختلفی زندگی می نمایند و می توانید فیل های وحشی، خرس های آفتاب ، پلنگ های ابری و خرس های سیاه آسیایی را ببینید. اگر قصد بازدید از این پارک را دارید بهتر است سفرتان را از روستای بان هات خای آغاز کنید و از آنجا به یاری یک راهنمای محلی جهت پیاده روی را آغاز کنید. اگر به بازدید از گیاهان و گل های کمیاب و زیبا علاقمندید در تورهای ارکیده شرکت کنید. این تورها شما را به تماشای گونه های مختلف گل ارکیده وحشی می برند که در منطقه ها مختلف وجود دارند. در طول شب می توانید در یکی از کلبه های روستایی اقامت کنید یا تجهیزات کمپ را همان جا کرایه کنید و در طبیعت اطراف کمپ بزنید.

منطقه حفاظت شده پو دائن دین | Phou Daen Din National Protected Area

یکی از جالب ترین پارک های ملی لائوس در استان فونگسالی و در مرز ویتنام قرار گرفته است. منطقه تحت حفاظت پو دائن دین 1310 کیلومتر مربع مساحت دارد و به علت دور بودن جهانگرد ها کمتر به آن سفر می نمایند. به همین علت این منطقه یکی از بکرترین پارک های ملی لائوس است و اگر در پی تجربه ای ناب و بی نظیر هستید می توانید به این منطقه بروید. 22 اقلیت قومی در این استان زندگی می نمایند و با سفر به این منطقه می توانید از نزدیک شاهد سبک زندگی طبیعی و سنتی آن ها باشید. علاوه بر این، حیات وحش این منطقه هم بسیار جالب و در خورتوجه است و حیواناتی مثل فیل، میمون و عقاب را می توانید از نزدیک ببینید.

منطقه حفاظت شده پو هین پون | Phou Hin Poun National Protected Area

آخرین مورد از پارک های ملی لائوس که به شما معرفی می کنیم منطقه حفاظت شده پو هین پون است. این پارک ملی در فاصله 5 کیلومتری شمال استان خاموآن قرار گرفته است و به راحتی با استفاده از موتورهای سه چرخ توک توک می توانید خود را به این منطقه برسانید. حوضچه های کوچک و بزرگ امکان شنا کردن و فرار از گرمای داغ تابستان را به بازتماشامایندگان می دهد. غارهای مختلفی که در این منطقه قرار دارند که 43 گونه مختلف خفاش در آن ها زندگی می نمایند. جنگل های انبوه و سرسبز منطقه هم فضایی بکر و تماشایی برای بازدید از طبیعت و حیوانات و پرندگان بومی است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1869

به "آشنایی با برترین پارک های ملی لائوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با برترین پارک های ملی لائوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید