اسپری فیکس آرایش چیست و چگونه باید از آن بهره ببرید؟

به گزارش مجله مستانه، حتی اگر کم آرایش می کنید، آرایش شما باید شیک و تمیز باشد. پخش شدن ریمل و رژ لب، چرب شدن صورت و ریختن آرایش یا کیکی شدن کرم پودر از جمله مواردی هستند که می توانند از جذابیت استایل شما کم نمایند. اما با وجود محصولات فیکساتور آرایشی می توان از بروز این اتفاقات پس از آرایش جلوگیری کرد. در این مقاله به اسپری فیکس آرایشی پرداخته ایم؛ محصولی که می تواند آرایش تان را برای ساعت های طولانی فیکس کند و به جز آن مزایای دیگری مانند آبرسانی به پوست را هم داشته باشد. با ما همراه باشید.

اسپری فیکس آرایش چیست و چگونه باید از آن بهره ببرید؟

آنچه در این مطلب می خوانید:

اسپری فیکس آرایشی چیست و چه کاربردی دارد؟

چطور برترین اسپری فیکس آرایشی را انتخاب کنیم؟

نحوه استفاده از اسپری فیکس

8 مدل از پرفروش ترین و برترین اسپری های فیکس آرایشی موجود در بازار

اسپری فیکس آرایش چیست و چه کاربردی دارد؟

فیکساتورها محصولات آرایشی هستند که برای تکمیل آرایش و تثبیت آن طراحی شده اند. به طور کلی محصولات تثبیت نماینده آرایش به سه دسته محصول تقسیم بندی می شوند: پرایمرها که برای قبل از آرایش مورد استفاده قرار می گیرند؛ اسپری فیکس و پودر فیکس که در آخرین مرحله از آرایش از آن ها استفاده می گردد. اگر می خواهید آرایش حرفه ای داشته باشید، باید در آخرین مرحله از آرایش تان از فیکساتور بهره ببرید که آرایش مدت بیشتری روی صورت شما باقی بماند.

اسپری فیکس آرایشی مایعی است که روی صورت اسپری می گردد و به صورت غبار روی پوست قرار می گیرد تا مانع از تجمع چربی و عرق روی پوست گردد و آرایش را فیکس کند. اسپری فیکس در تمام طول روز آرایش شما را تازه و بدون ترک خوردگی نشان می دهد. برخی از اسپری های فیکس بر پایه آب هستند که پوست شما را هیدراته می نمایند و از پوسته پوسته شدن صورتتتان جلوگیری می نمایند. برخی از اسپری ها حاوی مواد مراقبت از پوست مانند اسید هیالورونیک برای پوست های خشک یا ترکیبات بدون چربی برای پوست های چرب هستند. برخی از افراد اسپری آرایشی مات را ترجیح می دهند در حالی که برخی دیگر اسپری آرایش شاینی را دوست دارند.

چطور برترین اسپری فیکس آرایشی را انتخاب کنیم؟

اسپری های آرایشی علاوه بر وظیفه فیکس کردن و تثبیت آرایش می توانند خاصیت های دیگری هم داشته باشند. این اسپری ها با دارا بودن خاصیت آبرسانی می توانند پوست را مرطوب و شاداب نگهدارند و برخی دیگر از اسپری های فیکس هم خاصیت ضد آفتاب دارند و با دارا بودن spf، می تواند پوست شما را در برابر نور خورشید هم محافظت کند.

اگر پوست خشک دارید به هیچ عنوان از اسپری های حاوی الکل استفاده نکنید. چون الکل، پوست شما را از چیزی که هست خشک تر خواهد نمود و دچار تحریک پوستی می شوید. بعلاوه برای پوست خشک اسپری های مرطوب نماینده یا آبرسان برترین انتخابند.

اگر پوست چرب دارید باید از اسپری فیکس نماینده های با خاصیت Oil free بهره ببرید. Oil free به معنی بدون چربی بوده و برای پوست های چرب و مختلط برترین گزینه به شمار میرود. این اسپری های بدون چربی، منافذ باز پوست را نمی بندند و در نتیجه جوش نخواهید زد.

هنگام خرید اسپری فیکساتور، توجه به شرایط آب و هوایی محل سکونت هم مهم است. به عنوان مثال اگر شما در منطقه ای مرطوب زندگی می کنید احتیاجی به اسپری مرطوب نماینده ندارید مگر این که پوست خیلی خشکی داشته باشید. در عوض اگر در منطقه ای زندگی می کنید که هوایی خشک دارد و یا در زمستان با بادهای سرد زمستانی روبرو اید، اسپری های فیکس مرطوب نماینده برایتان مناسبند و می توانند از خشکی پوست تان جلوگیری نمایند.

به طور کلی یک اسپری فیکس خوب و استاندارد محصولی است که به خوبی آرایش را فیکس نموده از ذوب شدن، محو شدن و یا ریختن آن جلوگیری کند. دیگر ویژگی های یک اسپری فیکس خوب این است که چسبنده نباشد و زود هم خشک گردد. همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم بهتر است اسپری فیکسی که انتخاب می کنید علاوه بر خاصیت تثبیت نمایندگی آرایش بتواند خاصیت های دیگر هم چون آبرسانی، محافظت در برابر آفتاب و… را هم داشته باشد.

نحوه استفاده از اسپری فیکس آرایش

پس از انتها یافتن آرایش صورتتان یعنی در آخرین مرحله آرایش اسپری فیکساتور را روی صورتتان بهره ببرید. ابتدا محتویات اسپری را به خوبی تکان دهید و سپس به مقدار طول بازویتان آن را صورت دور کنید. چشم هایتان را کامل ببندید و مراقب باشید که اسپری فیکس وارد چشمان تان نگردد. حالا قوطی را در جهت حرکت نوشتن حرف X و T روی صورتتان حرکت دهید و اسپری کنید. بعد از اسپری کردن، چند دقیقه صبر کنید تا کاملا روی پوست صورتتان خشک گردد.

8 مدل از پرفروش ترین و برترین اسپری های فیکس آرایش موجود در بازار

انواع مختلفی از اسپری های تثبیت نماینده و یا فیکس آرایش در بازار وجود دارد و ممکن است برای خرید این محصول کمی گیج شوید. در این بخش از مطلب 8 مدل از محبوب ترین و برترین اسپری های فیکس موجود در بازار را برایتان معرفی خواهیم کرد.

اسپری فیکس آرایش گلدن رز مدل Fixing

این اسپری فیکس را می توانیم پرفروش ترین و محبوب ترین اسپری فیکس در بازار ایران بدانیم چرا که هم کیفیت و هم قیمت مناسبی دارد. برند گلدن رز یکی از معروف ترین و قدیمی ترین فراورینمایندگان محصولات آرایشی در کشور ترکیه است و محصولاتش را به بیش از 90 کشور در سراسر دنیا صادر می نماید.

این محصول که بافت بسیار سبکی هم دارد برای انواع پوست مناسب است، سریع خشک می گردد و علاوه بر تثبیت و فیکس نگه داشتن آرایش، با دارا بودن روغن گل کاملیای ژاپنی، ویتامین E، پانتنول و شکر آب رسان پوست را مرطوب و آبرسانی می نماید.

اسپری تثبیت نماینده آرایش گلدن رز مدل Fixing حجم 120 میلی لیتر

185,000 تومان

مشاهده و خرید

اسپری تثبیت نماینده آرایش اسنس مدل Fix & Last

این برند آلمانی که در سال 2001 تاسیس شده است در میان خانم های ایرانی به دلیل لوازم آرایش مالی و با کفیتیش محبوبیت بسیاری دارد و حالا جالب است بدانید که اسپری تثبیت نماینده آرایش مدل Fix & Last از برند اسنس که جزو محبوب ترین محصولات این برند است به دلیل تاثیر و کیفیتش در سال 2021 از طرف مجله Allure برنده جایزه زیبایی شد. اگر دنبال یک اسپری فیکس برای ماندگاری طولانی آرایش مجلسی تان میگشت این گزینه برایتان بسیار مناسب است.

این محصول سریع روی پوست خشک شده و بافت سبک آن، باعث ایجاد حس سنگینی روی پوست صورت نمی گردد. بعلاوه به دلیل نداشتن ترکیبات چرب و روغنی، باعث چرب و براق شدن پوست نشده و منافذ پوست را مسدود نمی نماید. از طرفی اسپری فیکس Fix & Last اسنس با خاصیت مات نمایندگی فراوری شده تا فورا جلوه ای مات و غیربراق به پوست هدیه دهد. این فیکساتور ضد آب، فاقد الکل، پارابن و ترکیبات با منشأ حیوانی است.

اسپری تثبیت نماینده آرایش اسنس مدل Fix & Last حجم 50 میلی لیتر

مشاهده کالا

اسپری تثبیت نماینده آرایش مک فیکس مدل matte

برند مک که یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین فراوری نماینده های لوازم آرایش در دنیا است در لاین فراوری فیکساتورهای آرایشی هم خوب عمل نموده است. این اسپری فیکساتور فوق العاده از برند مک فیس یکی از محبوب ترین فیکساتورهای موجود در بازار است. اسپری تثبیت نماینده آرایش مک فیکس مدل matte حاوی عصاره چای سبز، گل بابونه و خیار است و به همین خاطر با دارا بودن این ویتامین ها و مواد معدنی می تواند در تمام طول روز پوست را آبرسانی کند.

اسپری تثبیت نماینده آرایش مک فیکس مدل matte حجم 100 میلی لیتر

195,000 تومان

مشاهده و خرید

اسپری تثبیت نماینده آرایش رولوشن مدل Illuminating

یکی دیگر از برندهای نسبتا تازه محصولات آرایشی که محصولات مختلفش جزو محبوب ترین محصولات بازار هستند، برند انگلیسی رولوشن است که کیفیت فوق العاده و در عین حال قیمت مناسبی دارد. اسپری تثبیت نماینده آرایش رولوشن مدل Illuminating یکی از محصولات محبوب و پرفروش برند رولوشن است که فاقد گلوتن و کاملاٌ وگان است و صورت را پس از آرایش شاینی و درخشان می نماید. این اسپری فیکس علاوه بر تثبیت آرایش خاصیت آبرسانی هم دارد.

اسپری تثبیت نماینده آرایش رولوشن مدل Illuminating حجم 100 میلی لیتر

مشاهده کالا

اسپری تثبیت نماینده آرایش تارت مدل Miracle Mist

برند آمریکایی تارت برند آنچنان با سابقه ای نیست اما با فناوری های به خصوص و پیشرفته اش در فراوری محصولات آرایشی آنچنان پیروز عمل نموده که در میان پرفروش ترین و محبوب ترین برندهای آرایشی دنیا قرار گرفته است. اسپری تثبیت نماینده آرایش تارت مدل Miracle Mist آرایش را برای 16 ساعت بر صورت فیکس می نماید. این اسپری حاوی maracuja است که بافت پوست را سفت نموده، آن را درخشان می نماید و از کیکی شدن آرایش هم جلوگیری می نماید. عصاره گل رز موجود در این محصول pH پوست را تنظیم می نماید، عصاره میوه خیار پوست را نرم نموده و عصاره پاپایا خاصیت جوانسازی ودرخشان نمایندگی به این محصول می دهد. این فیکساتور چندکاره و پرفروش فاقد پارابن و گلوتن است.

اسپری تثبیت نماینده آرایش تارت مدل Miracle Mist حجم 85 میلی لیتر

1,100,000 تومان

مشاهده و خرید

اسپری فیکس آرایش فلورمار مدل F01

برند فلومار را هم می توانیم یکی از برندهای محبوب لوازم آرایش بین خانم های ایرانی بدانیم. این برند معروف که در سال 1970 در کشور ایتالیا تاسیس شده است در 80 کشور دنیا حضور فعال داشته و به عرضه انواع محصولات آرایشی باکیفیت پرداخته است. اسپری فیکس آرایشی فلورمار مدل F01 هم یکی از محصولات پرفروش بازار دنیای است که علاوه بر فیکس نگه داشتن آرایش، جذب سریع و عدم چسبندگی حاوی عصاره گل بابونه و خیار است و پوست را آبرسانی می نماید.

اسپری تثبیت نماینده آرایش فلورمار مدل F01 حجم 75 میلی لیتر

201,500 تومان

مشاهده و خرید

اسپری فیکس آرایش فارماسی مدل time locker

برند فارماسی یکی دیگر از برندهای کشور ترکیه است که به دلیل استفاده از ترکیبات گیاهی، قیمت مناسب و بعلاوه کیفیت خوب توانسته در بین رقبایش در بازار محصولات مراقبت از پوست و آرایشی جایگاه خوبی را کسب کند. اسپری فیکس آرایشی فارماسی مدل time locker یکی از محبوب ترین محصولات تثبیت نماینده آرایش در بازار ایران است و پس از آرایش جلوه ای شاینی و براق به صورت شما می دهد.

ترکیبات اسپری فیکس آرایش فارماسی مدل time locker فاقد پارابن، مواد پتروشیمیایی و عطرهای مصنوعی و اثر تحریک پذیری برای پوست است. این محصول از یک فرمولاسیون سبک برخوردار است و هیچ گونه احساس سنگینی بر روی پوست صورت ایجاد نمی نماید. اسپری فیکس فارماسی بعلاوه فاقد مواد چسبنده بوده و برای انواع پوست مناسب است.

اسپری تثبیت نماینده آرایش فارماسی مدل time locker حجم 115 میلی لیتر

169,500 تومان

مشاهده و خرید

اسپری رطوبت رسان و تثبیت نماینده آرایش ژنوبایوتیک

برند ایرانی ژنوبایوتیک فراوری شرکت پارس آزما طب است. این شرکت بهداشتی و دارویی محصولات آرایشی و مراقبت از پوست را با برند ژنوبایتیک و محصولات مراقبت از مو را با برند شناخته شده و محبوب سریتا فراوری می نماید. برند ژنوبایتیک فراوریات متنوعی در زمینه مراقبت پوست دارد و در زمینه فراوری انواع محصولات فیکس نماینده آرایش هم عملکرد بسیار خوبی داشته است.

اسپری رطوبت رسان و تثبیت نماینده آرایش ژنوبایوتیک مدل MIST & FIX علاوه بر فیکس آرایش با دارا بودن عصاره خیار، چای سبز و بابونه پوست را به خوبی آبرسانی می نماید. اگر در پی یک اسپری فیکس ارزان می گشت این اسپری فیکس با توجه به حجم مناسب و بعلاوه کیفیت تایید شده اش برایتان گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

اسپری رطوبت رسان و تثبیت نماینده آرایش ژنوبایوتیک مدل MIST & FIX حجم 100 میلی لیتر

40 %

231,000

139,040 تومان

مشاهده و خرید

و در آخر

اگر می خواهید آرایش تان بهتر به نظر برسد و بیشتر تثبیت گردد می توانید علاوه بر اسپری فیکس آرایشی در زیر آرایش تان از پرایمر هم بهره ببرید. در انتها به خاطر داشته باشید که همانند تمامی محصولات آرایشی اسپری فیکس هم باید از بین محصولات استاندارد و با کیفیت انتخاب گردد و پس از استفاده از اسپری فیکس هم باید حتما صورتتان را به خوبی با میسلار واتر و یا شیر پاک کن تمیز کنید تا منافذ صورتتان مسدود نگردد و جوش نزنید.

منبع: stylecraze

برخی از پرسش های متداول

اسپری فیکس با پرایمر چه تفاوتی دارد؟

پرایمر یک محصول کرمی و یا ژل مانند است که قبل از آرایش استفاده می گردد و ماندگاری آرایش را بیشتر می نماید. در حالی که اسپری فیکس آرایشی یک نوع محلول است که روی پوست پس از آرایش اسپری می گردد و آرایش را تثبیت می نماید.

برای پوست خشک از کدام نوع اسپری فیکس آرایش استفاده کنیم؟

اگر پوست خشک دارید به هیچ عنوان از اسپری های حاوی الکل استفاده نکنید. الکل، پوست شما را از چیزی که هست خشک تر خواهد نمود و دچار تحریک پوستی می شوید. برای پوست خشک اسپری های مرطوب نماینده یا آبرسان برترین انتخابند.

برای پوست چرب از کدام نوع اسپری فیکس آرایش استفاده کنیم؟

اگر پوست چرب دارید باید از اسپری فیکس نماینده های با خاصیت Oil free بهره ببرید. Oil free به معنی بدون چربی بوده و برای پوست های چرب و مختلط برترین گزینه به شمار میرود. این اسپری های بدون چربی، منافذ باز پوست را نمی بندند و در نتیجه جوش نخواهید زد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2085

به "اسپری فیکس آرایش چیست و چگونه باید از آن بهره ببرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپری فیکس آرایش چیست و چگونه باید از آن بهره ببرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید