اطلاعیه دانشگاه الزهرا (س) برای تداوم کلاس های مجازی منتشر شد

به گزارش مجله مستانه، دانشگاه الزهرا (س) در مورد تداوم برگزاری کلاس های الکترونیکی (مجازی) و تصریح بعضی از موارد آموزشی ذیل رهنمود های معاونت آموزشی وزارت علوم اطلاعیه داد.

اطلاعیه دانشگاه الزهرا (س) برای تداوم کلاس های مجازی منتشر شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) براساس پیشنهادنامه ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای پیش برد نیمسال تحصیلی دوم 99-98 اطلاعیه ای را صادر کرد.

متن این اطلاعیه به توضیح زیر است:

ضمن تبریک مجدد شروع سال 1399 به اعضای محترم هیئت علمی و دانشجویان عزیز و تشکر از همکاری همگان اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان در تداوم برنامه های آموزشی دانشگاه از نیمه اسفند ماه سال 98 در قالب آموزش های الکترونیکی به استحضار می رساند با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی برگزاری کلاس های حضوری حداقل تا چند هفته آینده امکان پذیر نمی باشد براساس همین پیش بینی دانشگاه الزهرا (س) نیز از همان اوایل اسفند اقدام به تکمیل زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری خود نمود و آموزش اساتید را به طور فشرده در دستور کار خود قرار داد به نحوی که برگزاری بعضی کلاس های الکترونیکی حتی تا 28 اسفند ماه سال 98 نیز با همت اساتید تداوم یافت.

بر این اساس و پیرو بخشنامه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و تصمیمات اتخاذ شده در هیئت رئیسه دانشگاه و با توجه به بخشنامه ابلاغی معاونت محترم آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن تاکید بر ادامه فعالیت آموزشی به شیوه الکترونیکی موارد زیر برای هر چه بهتر برگزار شدن نیم سال تحصیلی جاری را به استحضار می رساند:

1. نیم سال دوم سال تحصیلی 99-98 از دوره های تحصیلی فعال دانشگاه بوده و به دلایل متعدد از جمله لزوم دانش آموختگی عده زیادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقاطع بعدی و برنامه ریزی برای آینده کاری اتمام این نیم سال تحصیلی امری اجتناب ناپذیر است؛ بنابراین ضروری است اعضای محترم هیئت علمی و مدیران محترم مساعدت و کوشش جمعی لازم را برای مشارکت حداکثری دانشجویان به عمل آورده و اهمیت حضور در کلاس های مجازی را به دانشجویان یادآور شوند تا ان شاالله با کوشش و مشارکت جمعی دانشجویان عزیز و اساتید گرامی آسیب های ناشی از این معضل اجتماعی به حداقل رسیده و آموزش های الکترونیکی به دانشجویان با حفظ کیفیت لازم تداوم یابد.

2. مقررات و ضوابط حضور در کلاس های مجازی همچون کلاس های حضوری بوده و مدیریت برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه با همکاری مرکز آموزش های آزاد و مجازی بر تشکیل کلاس ها و فعالیت استاد و دانشجو نظارت خواهند کرد و گزارشات دوره ای مرتبا از طرف معاونت آموزشی به دانشکده ها (استخراج عملکرد اساتید در یکی از دو سامانه آنلاین و آفلاین مصوب هیئت رئیسه دانشگاه) و همچنین از طرف دانشکده ها به این معاونت ارسال خواهد شد تا تطبیق لازم در این خصوص صورت گیرد در ضمن انتظار می رود اساتید در پوشش سرفصل مورد نظر دروس اهتمام لازم را به عمل آورده و نهایتا به وسیله فرم های خوداظهاری که بعدا در اختیار ایشان قرار می گیرد این مورد را به صورت مکتوب به معاونت آموزشی دانشگاه اعلام دارند.

3. در اسفند ماه 98 کوشش گسترده ای از طرف دانشگاه در رابطه با آموزش اساتید در مورد نحوه کار و اتصال به سامانه های آموزش الکترونیکی صورت گرفت و خوشبختانه اساتید نیز همراهی بسیار زیادی از خود نشان دادند لیکن به منظور تداوم این پشتیبانی لینک مخصوصی در سایت اصلی دانشگاه به آدرس https://edu.alzahra.ac.ir/page-EDU/fa/18/from/pld17442 ایجاد شد همچنین گروه های مجازی پشتیبان در مورد رفع مسائل اساتید در اتصال به سیستم آموزش الکترونیک و سامانه های مرتبط شکل گرفت ضروری است اساتید مسائل موجود احتمالی را با استفاده از تسهیلات معین شده رفع و کوشش مستمری در مورد افزایش کیفیت آموزش الکترونیک به عمل آورند.

4. مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه نهایت کوشش خود را برای بهبود فرآیند ها و ارتقا زیرساخت های مورد احتیاج انجام داده و خواهند داد و از ایده های جدید اساتید به منظور ارتقای کیفیت استقبال می کند.

5. دروس عملی و کارگاهی پس از بازگشایی حضوری به صورت فشرده برگزار خواهد شد در صورت عدم اتمام این دروس تا خاتمه شهریورماه به صورت ناتمام به نیم سال بعد منتقل و در سقف واحد های نیم سال بعد محاسبه نخواهد شد هر چند تمام سعی دانشگاه بر این است که در فرصت تابستان و پس از اتمام بازه امتحانات این دروس را به صورت فشرده برگزار نماید.

6. دانشجویانی که به دلایلی نتوانسته اند از کلاس های غیرحضوری استفاده کنند و درخواست حذف یک و یا کلیه دروس خود را دارند تقاضای خود را با ذکر دلایل به دانشکده مربوط جهت آنالیز ارائه کنند در این خصوص پیش بینی لازم برای ارائه درخواست به صورت الکترونیکی صورت خواهد گرفت آنالیز و تایید تقاضای حذف نیم سال برعهده کمیسیون موارد خاص دانشگاه است.

7. آزمون جامع دانشجویان دکتری در نیم سال تحصیلی دوم 98-99 پس از شروع آموزش حضوری برگزار خواهد شد در موارد خاص و در صورت درخواست دانشکده ها امکان برگزاری امتحان جامع تا زمان بازگشایی رسمی صرفا با هماهنگی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و به صورت محدود وجود خواهد داشت.

8. کلیه دانشجویان دکتری که فرصت دفاع ایشان در نیم سال اول تحصیلی 98-99 تا خاتمه اسفند ماه بوده است می توانند تا یک ماه بعد از شروع آموزش حضوری به صورت حضوری از رساله خود دفاع کنند در ضمن در مقطع کنونی نیز این دسته از دانشجویان (که به هر دلیل قصد دارند زودتر دفاع کنند) در صورت تایید استاد راهنما می توانند:

الف-به صورت حضوری و با رعایت قواعد فاصله گذاری اجتماعی در دانشکده ها دفاعیه را با حضور کمیته مورد نظر برگزار کنند.

ب-به صورت الکترونیکی با حضور مجازی هیئت داوران ناظر و مشاور دفاعیه را برگزار کنند به شرط آنکه استاد راهنما حضور فیزیکی به همراه دانشجو در محل دفاعیه در دانشکده داشته باشد.

ضروری است ترتیبی اتخاذ گردد که دانشجو برای ارائه متن رساله و انجام اصلاحات احتیاج به دیدار حضوری و رفت و آمد های غیرضروری نداشته باشد و کلیه متون صرفا به وسیله الکترونیکی بین استاد و دانشجو رد و بدل گردد.

9. دفاعیه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیم سال دوم تحصیلی 98-99 (نیم امسال) نیز می تواند مطابق یکی از دو بند الف و ب بند 8 انجام گردد.

10. جلسات گروه ها و شورای آموزشی دانشکده ها به صورت مجازی حضوری (با رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی) و یا ترکیبی به منظور آنالیز و تصویب پروپوزال خاتمه نامه/ رساله و مسائل آموزشی دانشجویان برگزار گردد.

11. در مورد نحوه برگزاری امتحانات خاتمه ترم فعلا تغییری در بازه امتحانات مدنظر دانشگاه نبوده و هرگونه تغییر احتمالی اعم از تاریخ برگزاری امتحانات و کیفیت اجرای آن در اطلاعیه های بعدی به استحضار اساتید و دانشجویان خواهد رسید.

12. تاریخ بازگشایی خوابگاه های دانشگاه پس از اعلام رسمی دولت محترم در مورد بازگشایی دانشگاه ها و فعال شدن آموزش حضوری خواهد بود.

در خاتمه ضمن آرزوی سلامتی برای همه همکاران محترم اعم از اساتید و کارکنان و دانشجویان عزیز انتظار می رود با مشارکت و همدلی موثر خود از فرایند برگزاری این نیم سال با کیفیت هر چه تمام پشتیبانی کرده و موجبات نیل به اهداف آموزشی دانشگاه را فراهم سازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 812

به "اطلاعیه دانشگاه الزهرا (س) برای تداوم کلاس های مجازی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعیه دانشگاه الزهرا (س) برای تداوم کلاس های مجازی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید