اعتراف معتبرترین مجله علمی دنیا به کیفیت بالای واکسن اسپوتنیک روسیه

به گزارش مجله مستانه، مجله علمی لانست (The Lancet)، نتایج مرحله سوم آزمایشات بالینی روی واکسن اسپوتنیک-وی را تأیید و به کیفیت بسیار بالا، تأثیر بیش از 91 درصدی و بدون عارضه جدی بودن این داروی ساخت روسیه اذعان نموده است.

اعتراف معتبرترین مجله علمی دنیا به کیفیت بالای واکسن اسپوتنیک روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، مجله لانست (TheLancet)، یکی از معتبرترین مجلات علمی دنیا مقاله ای درباره نتایج مرحله سوم آزمایشات بالینی به روی واکسن روسی اسپوتنیک-وی منتشر کرد. این مجله اعتراف نموده است، نتیجه آزمایش این دارو به روی بیش از 20 هزار داوطلب نشان داده که این واکسن روسی با کیفیت بسیار بالا فراوری شده است، هیچ عوارض جانبی جدی در شخص دریافت کننده بوجود نیاورده و ایمنی پایداری در فرد در برابر ویروس کرونا بوجود می آورد که برای مدت بسیار زیادی باقی خواهد ماند. به طور کلی تأثیر واکسن اسپوتنیک در سطح بالای 91 درصد و در حدود چند واکسن معتبر دیگر موجود در دنیا، مورد تأیید قرار گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ملیتا ووینوویچ نماینده سازمان بهداشت دنیای در روسیه، انتشار این مقاله در این مجله علمی معتبر را خبر بسیار خوبی ارزیابی نموده و یادآور شد که این سازمان از ارزیابی صورت گرفته استقبال می نماید.

کیریل دمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز یادآور شده است که این انتشار باعث شده، کسانی که بدون دلیل منطقی از واکسن اسپوتنیک انتقاد می کردند، ساکت شوند.

میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه در این باره اظهار نظر کرد، واکسن اسپوتنیک-وی یکی از بهترین واکسن های موجود علیه ویروس کروناست و شهروندان روس این امکان را دارند تا با استفاده از یکی از بهترین واکسن ها در دنیا و بطور رایگان واکسینه شوند.

به گفته وی، انتشار نتایج آزمایشات به روی این داروی روسی و تأیید کارآیی و موثر بودن آن از سوی یکی از برجسته ترین مجلات علمی دنیا، از کیفیت بسیار بالای تحقیقات صورت گرفته در روسیه و همچنین علاقه دنیای به واکسن اسپوتنیک حکایت دارد.

ایمنی ایجاد شده در بدن توسط واکسن اسپوتنیک تا دو سال باقی می ماند

الکساندر گونتسبورگ مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه گامالیا که با همکاری وزارت دفاع این کشور، نخستین واکسن علیه ویروس کرونا با عنوان اسپوتنیک-وی را فراوری و به ثبت رسانده، در این باره گفت، ارزیابی کارشناسان بین المللی از کیفیت واکسن روسی، موفقیتی بزرگی در مبارزه دنیای علیه عفونت کووید-19 محسوب می گردد.

این دانشمند روس یادآور شد که واکسن اسپوتنیک بدون فرد را برای چندین ماه در مقابل ویروس کرونا محافظت می نماید و این امیدواری وجود دارد که این مصونیت برای مدت 2 سال یا بیشتر همچنان حفظ گردد.

گونتسبورگ همچنین گفت که افرادی که با استفاده از اسپوتنیک-وی واکسینه می شوند، با هیچ گونه عوارض جانبی جدی روبرو نمی شوند و آزمایش گسترده صورت گرفته به روی بیش از 30 هزار داوطلب مرحله سوم آزمایشات بالینی به روی این دارو، این مسئله را ثابت نموده است.

گفتنی است که در پی انتشار مقاله مجله علمی لانست درباره واکسن اسپوتنیک، روزنامه انگلیسی گاردین نیز نوشت: این واکسن روسی دارای تأثیر 91.6 درصد علیه ویروس کرونا است، در عین حال دارویی ایمن محسوب بوده و عوارض جدی برای فرد دریافت کننده بوجود نمی آورد.

نشریه آمریکایی پولیتیکو نیز یادآور شد که واکسیناسیون دو مرحله ای با واکسن اسپوتنیک-وی می تواند به ایجاد پاسخ ایمنی قوی تر در بدن داوطلب یاری کند. ضمن اینکه این داروی روسی برای افراد بالای 60 سال هم قابل استفاده و بی خطر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1376

به "اعتراف معتبرترین مجله علمی دنیا به کیفیت بالای واکسن اسپوتنیک روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف معتبرترین مجله علمی دنیا به کیفیت بالای واکسن اسپوتنیک روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید