سومین واکسن علیه ویروس کرونا نیز در روسیه به ثبت رسید

به گزارش مجله مستانه، نخست وزیر روسیه بیان کرد، سومین واکسن روسی کرونا با نام کوی .واک که توسط مرکز چوماکووا ساخته شده، امروز ثبت شد و به زودی در کنار دو واکسن دیگر اسپوتنیک-وی و اپی.واک.کرونا، وارد چرخه داخلی می گردد.

سومین واکسن علیه ویروس کرونا نیز در روسیه به ثبت رسید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه امروز (شنبه) اظهار داشت که سومین واکسن علیه ویروس کرونا که توسط مرکز چوماکووا فراوری شده و نام کوی .واک برای آن انتخاب شده، به ثبت رسید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

میشوستین در نشستی ویژه مبارزه با کرونا در مسکو گفت: من می خواهم خبر بسیار خوبی را اعلام کنم. ما امروز پیروز شدیم سومین واکسن روسی با نام کوی .واک که توسط مرکز چوماکووا ساخته شده، را به ثبت برسانیم.

به گفته نخست وزیر روسیه، نخستین محموله از این واکسن به تعداد 120 هزار دوز به زودی، در اواسط ماه مارس (اواخر اسفند ماه) وارد چرخه واکسیناسیون همگانی خواهد شد.

وی یادآور شد که در حال حاضر مهمترین موضوع، افزایش حجم فراوری این واکسن و توزیع سریع آن در مناطق است.

میشوستین در ادامه گفت، فرایند واکسیناسیون شهفرایندان علیه عفونت کووید-19 نسبتاً با پیروزیت ادامه دارد، سیستم آنلاین برای ثبت نام به خوبی فعال است و بسیاری از مسائل بستگی به اقدامات لازم در مناطق دارد. به گفته وی، در این راستا، وجود سومین واکسن ثبت شده، نباید مانع از ادامه فراوری گسترده دو نوع واکسن دیگر در کشور گردد.

نخست وزیر اضافه نمود، روسیه تنها کشور در دنیا است که سه واکسن موثر به ثبت رسیده برای مقابله با شیوع کرونا در اختیار دارد.

وزارت بهداشت روسیه واکسن اسپوتنیک-وی را در تاریخ 11 آگوست (21 مرداد) به ثبت رساند که نخستین واکسن علیه کرونا در دنیا بود که ثبت شد. این واکسن شناخته شده بین المللی در مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه گامالیا و با همکاری وزارت دفاع این کشور فراوری شده است. دومین واکسن اپی.واک.کرونا نام دارد که در مرکز علمی وکتار ساخته شده و از ماه اکتبر سال گذشته (مهر-آبان ماه) به ثبت رسیده و وارد چرخه واکسیناسیون داخلی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1377

به "سومین واکسن علیه ویروس کرونا نیز در روسیه به ثبت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین واکسن علیه ویروس کرونا نیز در روسیه به ثبت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید