(ویدئو) آلکسی ناوالنی در فرودگاه مسکو بازداشت شد

به گزارش مجله مستانه، سازمان اجرای احکام قضایی روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای گفت که ناوالنی در بازگشت از آلمان در فرودگاه شرمتووای مسکو بازداشت شد.

(ویدئو) آلکسی ناوالنی در فرودگاه مسکو بازداشت شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است که در فرودگاه شرمتووا، ماموران بخش تعقیب قضایی سازمان اجرای احکام قضایی روسیه، ناوالنی متهم به ارتکاب جرم کیفری که از روز 29 ماه دسامبر سال 2020 تحت پیگرد قضایی قرار داشت، را دستگیر کردند.

دادگاه مسکو سرنوشت ناوالنی را مشخص خواهد نمود و تا صدور حکم دادگاه وی در بازداشت بسر خواهد برد.

رسانه های روسی عصر امروز از دستگیری 10 نفر از هواداران و افراد نزدیک به الکسی ناوالنی فعال سیاسی مخالف دولت روسیه در فرودگاه ونوکووا در جنوب غربی مسکو در آستانه ورود وی به پایتخت خبر دادند.

رسانه ها گزارش دادند الکسی ناوالنی سیاستمدار روسی امروز عصر از فرودگاه براندنبورگ (برلین) به مقصد مسکو پرواز کرد.

کمیته پیگیری قضایی روسیه، به تازگی الکسی ناوالنی فعال سیاسی روس مخالف دولت این کشور را که اکنون باعت دشمنی شدید میان اروپا و مسکو شده است را به اختلاس کلان متهم کرد.

سوتلانا پترنکو سخنگوی کمیته پیگیری قضایی روسیه هفته گذشته به شبکه تلویزیونی روسیه24 گفت: در خصوص ناوالنی پرونده کیفری با موضوع حیف و میل 356 میلیون روبل (4 میلیون و 745 هزار دلار) از پول هایی که برای تامین اقتصادی سازمان های تحت امر وی ازجمله بنیاد مبارزه با فساد اقتصادی از مردم جمع آوری شده، گگردده شده است.

به گفته وی، ماموران کمیته پیگیری قضایی روسیه، علیه ناوالنی شواهد کافی برای گگرددن پرونده کیفری جدید جمع آوری نموده اند.

براساس اطلاعات رسانه های روسیه، ناوالنی ریاست بنیاد مبارزه با فساد اقتصادی، بنیاد حمایت از رسانه ها به نام زمان پنجم سال، بنیاد برنامه ریزی و هماهنگی دفاع از حقوق بشر، بنیاد تامین حقوق شهروندان و سازمان دفاع از حقوق انسانها را برعهده دارد و برای تامین اقتصادی این مراکز 560 میلیون روبل (معادل 7 میلیون و 460 هزار دلار) پول از مردم از جمله سرمایه داران جمع آوری نموده است.

به گفته سخنگوی کمیته پیگیری قضایی روسیه، ناوالنی 356 میلیون روبل را برای تفریح در کشورهای دیگر و استفاده های شخصی مصرف نموده است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، ناوالنی ممکن است به پرداخت یک میلیون روبل (حدود 13 هزار دلار) جریمه و 10 سال حبس محکوم گردد.

ناوالنی یکی از اصلی ترین منتقدان پوتین رییس جمهوری روسیه و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2018 روسیه بود که به خاطر محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

وی بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری اعلام کردند نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با آنالیز نمونه های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اعلام نموده است که در خصوص وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است.

روسیه این ادعای آلمان در خصوص مسمومیت ناوالنی را رد نموده و آن را کاملا بی اساس خواند.

در طول ماه های اخیر اختلاف ها بین مسکو و برلین بر سر مسمومیت ناوالنی شدت گرفته است. در ماه اکتبر (مهر ماه) نیز اتحادیه اروپا به دلیل حمله گسترده سایبری به مجلس آلمان (بوندستاگ) که پنج سال پیش رخ داد، تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد که طبق آن اداره مرکزی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و یک واحد نظامی که مسؤول حملات سایبری است، تحت تأثیر قرار می گیرند.

رژیم تحریم همچنین پیش بینی نموده که اتحادیه اروپا بتواند دارایی های طرف های روس را مسدود کند. علاوه بر این، ممنوعیت های ورود به اتحادیه اروپا برای شماری از شهروندان روسی اعمال می گردد.

مسکو نیز با منع سفر شماری از مقام های امنیتی و اطلاعاتی آلمان، نسبت به تحریم های اتحادیه اروپا که پیشتر در ماه اکتبر وضع شده بودند، واکنش نشان داد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1318

به "(ویدئو) آلکسی ناوالنی در فرودگاه مسکو بازداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) آلکسی ناوالنی در فرودگاه مسکو بازداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید