خاتمه عصر مرکل در آلمان و اروپا

به گزارش مجله مستانه، خبرنگاران، گروه بین الملل؛ آنگلا مرکل، زنی که از سال 2005 سکاندار راهنمایی قوی ترین اقتصاد اروپا شده و در 16 سال گذشته خود را به عنوان قدرتمندترین زن دنیا در دو دهه اخیر نشان داده امروز شنبه جای خود را به فرد دیگری می دهد.

خاتمه عصر مرکل در آلمان و اروپا

با ما سفر کنید و با هزینه تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

تصمیم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، به کنار کشیدن از رهبری حزب اتحادیه دموکراتیک مسیحی و خودداری از نامزدی برای صدراعظمی در سال 2021 به معنای شروع عصر جدیدی در سیاست آلمان است

این تصمیم مرکل در حالی اعلام شده که حزب او در انتخابات اخیر منطقه ای آلمان (در ایالت هسه) شکست سختی خورده و ثبات دولت ائتلافی او را با خطر روبرو نموده است. صدراعظم آلمان با اعلام اینکه همه مسؤولیت شکست های اخیر حزب را در رای گیری ها بر عهده می گیرد.

مرکل نسبت به سران حکومت های فرانسه، روسیه و آمریکا قدرت کمتری دارد، اما او در دوران حکومت داری اش، آلمان را عمیقاً تحت تاثیرش قرار داده است؛ تا حدی که نوجوانان امروزی فقط او را به عنوان رهبر آلمان به یاد دارند و می شناسند.

در دوران مرکل، حتی در زمان بحران مالی دنیا در میانه سال های 2007 تا 2008، اقتصاد آلمان رشد کرد. آلمان که تا همین سال 2005 به عنوان مرد بیمار اروپا شناخته می شد، دوباره به ماشین رشد مالی این قاره تبدیل شد. به مرور زمان بیکاری در آلمان به نصف کاهش یافت و عوائد مالیاتی افزایش یافت. اقدام آلمان در سال 2009 برای داشتن بودجه متوازن و توقف قرضه دولتی به عنوان یک الگو محسوب شد و نتیجه هم داد، چنانچه این کشور از کسری بودجه به مازاد بودجه رسید.

رقابت سه مرد برای جانشینی مرکل

برای انتخاب جانشین مرکل، حزب محافظه کار اتحاد دموکرات مسیحی آلمان، کنگره خود را به صورت آنلاین برگزار نموده تا 1001 نماینده برای انتخاب رهبر قدرتمندترین حزب آلمان رأی دهند. برنده این انتخابات می تواند جانشین صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل گردد.

مرکل پس از انتخابات پارلمانی بعدی که قرار است در ماه سپتامبر برگزار گردد، برای انتخاب مجدد برای راهنمایی دولت نامزد نخواهد شد.

آنگلا مرکل پس از پیروزی در انتخابات حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان در سال های 2005، 2009، 2013 و 2018 اینبار مقام خود را ترک خواهد نمود. پس از 16 سال در رأس قدرت بودن، او اعلام نموده که برای انتخاب مجدد نامزد نخواهد شد، و یک خلأ سیاسی عظیم را پشت سر خود باقی می گذارد. رهبر کنونی این حزب، آنگرت کرامپ-کارنباور، ملقب به AKK، نتوانسته است خود را به عنوان جانشین طبیعی مرکل معرفی کند.

در انتخابات امروز سه مرد هر سه اهل ایالت نوردراین-وستفالن، هوادار اروپا و کاتولیک نامزد شده اند تا بتوانند جانشین مرکل در سمت صدراعظمی شوند.

یکی از نامزدهای این انتخابات نوربرت راتگن، وزیر پیشین محیط زیست، 56 ساله است که گفته می گردد در صورت پیروزی عظیمترین شگفتی را ایجاد خواهد نمود. او می خواهد تا حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان 《زنانه تر، جوان تر، دیجیتال تر و سیاسی تر》 گردد. وی به مدت هفت سال است که ریاست کمیته امور خارجه بوندستاگ را بر عهده دارد.

نامزد دیگر این انتخابات آرمین لاشت، مسئول فعلی ایالت نوردراین-وستفالن، یکی از وفاداران صدراعظم است. لاشت 59 ساله، همواره از استراتژی مرکزگرایی که آنگلا مرکل به حزبش تحمیل نموده دفاع نموده است.

نامزد سوم انتخابات حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان، فریدریش مرز 65 ساله و محافظه کار است که به دلیل شکست در انتخابات سال 2002 به آنگلا مرکل برای ریاست این حزب هیچ وقت او را نبخشیده است.

این نامزد محافظه کار پس از شکست از مرکل به مدت 15 سال از سیاست دوری کرد و در بازگشتش در سال 2018 دوباره در انتخابات ریاست حزب از آنگرت کرامپ-کارنباور مغلوب شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1303

به "خاتمه عصر مرکل در آلمان و اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه عصر مرکل در آلمان و اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید