انار لوکس ترین میوه پاییز ، قیمت انار از 30 هزار تومان گذشت

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرنگاران، ایران جزو پنج کشور تولیدنماینده انار است اما انار سال جاری هم جز لوکس ترین میوه های پاییزی است. قیمت آن در میوه فروشی ها از 30 هزار تومان گذشته است و البته بعضی از میوه فروشی ها هم هستند که گران فروشی می نمایند.

انار لوکس ترین میوه پاییز ، قیمت انار از 30 هزار تومان گذشت

سال گذشته قیمت انار خبرساز شد و از 20 هزار تومان گذشت. کشاورزان اما در آن موقع علت گرانی انار را دلالی در بازار میوه عنوان کردند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با اشاره به قیمت انار به خبرنگاران گفت: سال جاری بخشی از انارها به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می گردد. علاوه بر آن قیمت انار به علت افزایش نرخ کارگر، افزایش قیمت کارتن، پوشال و سبد بالا رفته است.

مصطفی دارایی نژاد شرح داد: در عمده فروشی ها انار دماوند از 15 تا 25 هزار تومان قیمت دارد. انار ساوه بین هشت تا 15 هزار تومان فروخته می گردد. انار شیراز بین 15 تا 22 هزار تومان فروش رفته است که طبق قانون نظام صنفی باید فروشندگان میوه با اعمال 35 درصد سود این میوه را بفروشند.

او اظهار کرد: انار در میوه فروشی ها با قیمت بیش از 35 هزار تومان فروخته می گردد که این افراد گران فروشی می نمایند و نهایتا قیمت انار برای مصرف نماینده 32 هزار تومان است.

شرایط فراوری انار چه طور است؟

دارایی نژاد با اشاره به شرایط فراوری انار گفت: هر چند فراوری میوه سال جاری گران شده است اما خوشبختانه سال جاری خشکسالی تاثیر چندانی بر قیمت میوه های پاییزه نگذاشته است و فراوری و کیفیت انارها مناسب است.

او گفت: سال گذشته نرخ دستمزد کارگران برای چیدن میوه 100 هزار تومان بود اما حالا سال جاری نرخ دستمزد دو برابر شده و هر کارگر روزانه برای چیدن میوه 200 هزار تومان از کشاورز پول دریافت می نماید.

سال گذشته اما جواد باقری، عضو هیات مدیره اتحادیه میوه وتره بار گفته بود: قیمت انار و سایر میوه ها به علت هزینه بالای کارگر، تهیه سبد و هزینه بسته بندی افزایش یافته است. قیمت انار بالاست که اگر مردم هم این میوه را نخورند، مسئله ای ایجاد نمی گردد.

برای مطالعه بیشتر خبر سبد میوه شب یلدا را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1753

به "انار لوکس ترین میوه پاییز ، قیمت انار از 30 هزار تومان گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انار لوکس ترین میوه پاییز ، قیمت انار از 30 هزار تومان گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید