ایمنی 80 درصد مدارس تهران در شرایط زرد و قرمز

به گزارش مجله مستانه، معاون بازیابی، توانمندسازی و مشارکت جامعه پذیر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت که حدود 80 درصد مدارس این شهر در شرایط زرد و قرمز ایمنی قرار دارند.

ایمنی 80 درصد مدارس تهران در شرایط زرد و قرمز

شاهین مظفری در مصاحبه با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح مدرسه آماده در سطح شهر تهران اظهارکرد: کارشناسان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از 3800 مدرسه دولتی در سطح شهر تهران بازدید های ایمنی لازم را انجام داده و شرایط آن ها را با سه رنگ سبز، زرد و قرمز درجه بندی نموده اند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح رسیدگی های لازم به تمام مدارس دولتی شهر تهران صورت گرفته است، درباره آخرین شرایط ایمنی مدارس تهران برابر ارزیابی های صورت گرفته اظهارکرد: حدود 30درصد مدارس شهر تهران شرایطی با رنگ قرمز دارند، حدود 50 درصد مدارس در شرایط زرد بوده و تنها 20 درصد مدارس دارای شرایط سبز هستند.

معاون بازیابی، توانمندسازی و مشارکت جامعه پذیر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در روز های پایانی سال گذشته در جلسه ستاد بحران شهر تهران که به ریاست شهردار تهران برگزار گردید، مصوب شد که اداره نوسازی آموزش و پروش تهران مسائل و خلا های موجود را برطرف نموده و نسبت به ایمن سازی مدارس اقدام کند که این موضوع به آن ها ابلاغ شده است. ما هم در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران پیگیر این موضوع هستیم تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در مورد مهم ترین ضعف مدارسی که در این طرح از آن ها بازدید شده است گفت: بسیاری از ساختمان های مدارس بازدید شده دارای سازه های فرسوده هستند. در شهر تهران بیشتر بافت فرسوده در نقاط مرکزی مستقر است و درگیری بیشتر، در حوزه فرسودگی سازه ها و ناایمنی آن هاست. بعلاوه این ساختمان ها در برابر آتش سوزی نیز تا حدودی ناایمن هستند.

مظفری با اشاره به به طرح زنگ شهر آماده که در ابتدای سال تحصیلی جاری در مدارس به صدا عایدی گفت: در سال تحصیلی نو در راستای ادامه مباحث آموزشی طرح زنگ شهر آماده را داشتیم که در حقیقت به صورت نمادین به صدا عایدی.

منبع: فرارو
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2023

به "ایمنی 80 درصد مدارس تهران در شرایط زرد و قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمنی 80 درصد مدارس تهران در شرایط زرد و قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید