برای خرید انواع فرش شوی خانگی به چه نکاتی باید دقت کنید؟

به گزارش مجله مستانه، اگر کف خانه شما هم همانند اغلب ایرانی ها با فرش پوشانده شده است و تماشا رد پاهای فرزندتان روی فرش ها که پس از بازی به خانه آمده است برای شما خوشایند نیست، احتمالا خرید یک فرش شوی اختصاصی ممکن است وسیله ای عاقلانه برای نظافت محیط باشد. بعلاوه اگر خانه ای کف پارکت یا سرامیک دارید، انتخاب یک سرامیک شوی حرفه ای می تواند محیطی بسیار تمیز را به شما هدیه کند کاری که حتی برترین جاروبرقی ها هم نتوانند انجام دهند. سرامیک شوی ها و فرش شوی ها اگرچه مشخصاتی شبیه به یک جاروبرقی ایستاده دارند، اما این دسته از کالاها چیزی شبیه به جاروبرقی ایستاده استاندارد نیستند. درواقع دستورالعمل های این ماشین ها به شما می گوید که ابتدا با استفاده از یک جاروبرقی معمولی کف اتاق های خود را تمیز کنید، سپس از قالی شوی، سرامیک شوی یا موکت شویی برای تمیز کردن آلودگی های جاسازی شده در کف بهره ببرید.

برای خرید انواع فرش شوی خانگی به چه نکاتی باید دقت کنید؟

معرفی انواع ماشین های تمیزنماینده کف سخت و نرم

همانند اغلب کالاهای خانگی در بازار شناخت انواع مختلف یک محصول می تواند در انتخابی بهتر بسیار تاثیرگذار باشد. به همین دلیل هم در قسمت اول این نوشتار شما را با انواع سرامیک شوی و فرش شوی آشنا و مزایای هر یک را بازگو می کنیم.

فرش شوی (Carpet Extractors)

همانطور که از نام این سیستم کاملا معین است یک فرش شوی می تواند به راحتی سطوح نرمی مانند موکت و فرش را به سرعت و در راحت ترین حالت ممکن تمیز کند و عملا شما را از قالیشویی بی نیاز کند. به همین دلیل هم فرش شوی ها با قابلیت های قدرتمندی در تمیز کردن سطوح نرم و خشک به بازار عرضه شده اند.

جلادهنده ها یا براشرها (Burnishers)

همانطور که می دانید بسیاری از سطوح سخت به شکلی طراحی شده اند که در حالت عادی درخشندگی بالایی داشته باشند. به همین دلیل هم وجود جلادهنده ها به عنوان نوعی سرامیک شوی می تواند نقش به سزایی در تمیز کاری حرفه ای تر داشته باشد. در حالت کلی، جلادهنده ها معمولا در محیط های داخلی و فقط بر روی سطوح سخت قابل استفاده هستند و از آنجایی که امکاناتی متنوع دارند، قابل خرید در انواع سایزها و مدل های متنوع هستند.

جارو سوییپر (Sweepers)

اصولا با وجود یک سوییپر می توانید به راحتی، زباله ها و گرد و خاک را از سطح هر نوع کف پوشی پاک کنید. البته باید توجه داشته باشید که این نوع از ماشین ها تنها شامل کفی های سخت نمی شوند بلکه کفی های نرمی مانند موکت و فرش را هم پشتیبانی می نمایند. به علاوه با استفاده از یک سوییپر می توانید به سرعت داخل ماشین و حتی پارکینگ خود را تمیز کنید.

زمین شوی (Scrubbers)

طبیعی است که جارو کردن مکرر محیط با یک سوییپر می تواند به جمع آوری بهینه گرد و غبار و زباله ها از محیط به شدت یاری کند، اما خرید یک زمین شوی برای حذف سایر آلودگی ها و لکه ها، آن هم در مقیاس وسیع، بسیار کاربردی تر است. گفتنی است که این نوع از ابزارهای شست شوی کف اغلب در داخل خانه و تنها بر روی سطوح سخت قابل استفاده هستند، این در حالی است که مدل های کوچک تر برای فضاهایی کوچک تر مانند داخل حمام و سرویس بهداشتی هم کاربردی است.

جاروبرقی ها

تمیز کردن فرش یا کف خانه با جاروبرقی از جمله فعالیت هایی است که این روزها همه با آن آشنا هستند. با این حال در کنار مدل های نام آشنای خانگی جاروبرقی های تجاری جزو گزینه هایی هستند که می توانند عملکرد و دوام قابل توجهی را نسبت به مدل های خانگی به کاربران هدیه نمایند. به طور کلی جاروبرقی ها در انواع مدل ها با توجه به نیازهای شما از نوع عمودی، مخزن دار و سبک وزن گرفته تا مدل هایی با قابلیت مانور بر روی راه پله ها و کفی های سخت را شامل می گردد. انواع جاروبرقی ها در نمونه های سیم دار و شارژی در بازار وجود دارند که در زمان تمیز کردن لابی ها یا مکان هایی که به پریز برق دسترسی وجود ندارد، کاملا کاربردی اند.

5 نکته اساسی که قبل از انتخاب و خرید فرش شوی باید بدانید

در همین ابتدای مقاله باید اشاره کنیم که اگرچه مدل هایی از فرش شوی با ظرفیت های دوبرابری نسبت به مدل های معمول بازار وجود دارد اما این دسته از ماشین ها لزوماً دو برابر مدل های ساده تر تمیزکاری را بهتر انجام نمی دهند. در کنار این اصل در نظر گرفتن نکات پیش رو هم می تواند در انتخاب فرش شویی مناسب شما را هدایت کند.

1. اهمیت وزن فرش شوی در زمان انتخاب کالا

به طور کلی ماشین های فرش شوی وقتی خالی هستند، سنگین اند؛ چه برسد به اینکه بعد از پر کردن مخزن با پودر و آب بخواهید آن را جابه جا کنید! در چنین حالتی قالی شوی به معنی واقعی کلمه سنگین تر می گردد. یک مخزن پر از محلول تمیزنماینده حدودا 3 الی 7 کیلوگرم بسته به مدل کالا به وزن آن اضافه می نماید.

به یاد داشته باشید سنگین ترین مدل های قالی شوی خانگی وزنی به اندازه حدودا 29 کیلوگرم دارند که ممکن است در صورت پر شدن با محلول شست وشو حرکت و مانور دادن آن برای یک نفر سخت باشد. در عین حال سبک ترین نمونه های این محصول در حالت خالی تنها 6 کیلوگرم وزن دارد و هنگامی که مخزن پر است، وزن آن به حدودا 8 کیلوگرم می رسد. بنابراین انتخاب فرش شوی هایی با وزن مناسب، دسته و قابلیت حمل آسان جزو اولین نکات در خرید این نوع ماشین تمیزکاری خانه است.

2. آنالیز تنظیمات و لوازم جانبی ماشین

در زمان خرید فرش شوی تنظیمات، لوازم جانبی، طول سیم و خرطوم دستگاه را آنالیز کنید. برخی از قالی شوی ها تنها یک مخزن دارند. در حالی که برخی مدل های دیگر بازار دارای دو مخزن مجزا، یکی برای آب و دیگری برای محلول تمیز نماینده است. توصیه می کنید در زمان انتخاب به گزینه های دو مخزن بیشتر فکر کنید، چرا که راحت تر از سایر مدل ها هستند. برخی از قالی شوی ها می توانند به طور اتوماتیک ماده تمیز نماینده را به آب اضافه نمایند و شما را از زحمت اندازه گیری اندازه آب مخزن و آنالیز اندازه لازم پاک نماینده در هر بار استفاده نجات دهند.

برخی از فراورینمایندگان ادعا می نمایند که فرش شوی هایی که دارند می تواند سطوح سخت مانند چوب، کاشی و بعلاوه فرش ها را تمیز کند. بعلاوه نمونه هایی در بازار وجود دارند که دارای تنظیمات خشک هستند تا بتوانید بعد از تمیز کردن اولیه محیط آب بیشتری را جمع کند و ممکن است زمان خشک شدن را تسریع کند. در خصوص لوازم جانبی، اگرچه یک برس چرخان مستقل تمیز کردن ایدئال سطوح را تضمین نمی نماید، اما این نوع از برس ها نسبت به یک برس ثابت (یا اصلاً بدون برس) در هر حالتی انتخابی بهتر هستند. برخی از فرش شوی های بازار ابزارهای مختلفی را برای کاربردهای خاص ارائه می دهند، که می توان به لوازمی همانند تمیزنماینده روکش مبلمان، برس پاک سازی لکه های کوچک، تمیزنماینده ی پله ها، گوشه ها و شکاف ها اشاره نمود.

وجود یک سیم بلندتر و یک خرطوم بلندتر در ساختار دستگاه می تواند کمی از کوشش شما برای تغییر موقعیت صرفه جویی کند. گزینه هایی با سیم هایی به طول 20 تا 22 فوت (6 الی 7 متر) جزو معقول ترین انتخاب ها هستند. با این حال تعداد کمی فرش شوی با سیمی به طول بیش از 8 متر در بازار وجود دارد. به یاد داشته باشید که خرطومی بلند هم به اندازه سیم برق بااهمیت است. چنین وسیله هایی سنگین هستند و احتمالا هیچ کس دوست ندارد که دائما آن را برای یک تمیزکاری ساده در پله ها بکشد و جابه جا کند. اغلب مدل های کاربردی بازار خطومی به اندازه 2.5 الی 3 متر دارند، اگرچه برخی از مدل ها، به ویژه پاک نماینده های صنعتی، با خرطوم های بلندتری عرضه می شوند.

3. از محلول استاندارد برای دستگاه بهره ببرید

فراورینمایندگان توصیه می نمایند که از محلول تمیزنماینده اختصاصی ماشین در زمان استفاده از آن بهره ببرید، چراکه در صورت استفاده از سایر پاک نماینده ها و آسیب به دستگاه، مشکل شما شامل گارانتی نمی گردد.

4. صدای بلند قالی شوی را در نظر داشته باشید

یک جاروبرقی میانه می تواند تا 70 دسی بل صدا فراوری کند. با این حال صدای قالی شوی ها بسیار بسیار بلندتر از این اندازه است. در حالت کلی میانگین سطح نویز چنین سیستم هایی 80 دسی بل بود. (در مقیاس دسی بل، صدای 80 دسی بلی دو برابر بلندتر از 70 است!). به همین دلیل هم توصیه می کنیم که در زمان کار با این ماشین از محافظ شنوایی بهره ببرید، به خصوص اگر برای مدت طولانی از دستگاه استفاده می کنید.

5. نظافت با فرش شوی زمان بر است

زمانی که می خواهید از یک جاروبرقی بهره ببرید تنها کافیست که آن را از کمد بیرون بیاید. اما در خصوص قالی شوی چطور؟ داستان به سادگی قبلی نیست. ابتدا باید بخش مدنظر خود را با جاروبرقی تمیز کنید. سپس دستگاه را با محلول تمیز نماینده و آب پر کنید. بعد از این کار، آن را مانند جاروبرقی به زمین فشار می دهید و می کشید. بعلاوه به منظور خشک کردن قالی، ماشه را رها کنید و همان مراحل را کامل کنید. از طرفی پس از تمیزکاری باید قبل از اینکه شما (یا حیوانات خانگی تان) روی آن راه برود باید اجازه دهید که فرش کاملا خشک گردد. پس از این کار باید دستگاه را از برق بکشید، مخزن را تمیز کنید، و هر گونه زباله را از برس ها در پی دستورالعمل های دستگاه جدا کنید. به همین دلایل هم تاکید داریم که کار با یک ماشین فرش شوی چندان هم راحت نیست.

نکات کلیدی در انتخاب انواع سرامیک شوی

حال که با نکات اساسی در خرید فرش شوی آشنا شدید وقت آن است که نگاهی هم به موارد مهم در خرید سرامیک شوی بیاندازید.

سرامیک شوی شارژی یا برقی؟

طی یک نگاه کلی بسته به اینکه چقدر انعطاف پذیری و جابه جایی دستگاه برای شما مهم است، می توانید گزینه های شارژی را در اولویت خود قرار دهید. با این حال، سرامیک شوی شارژی ممکن است به مرور زمان دچار مسائل مربوط به باتری شوند بنابراین قبل از خرید مطمئن شوید که باتری کار شده بر روی دستگاه از نوع لیتیوم یونی است. محصولات سیمی برای فضاهای کوچک انتخابی بهتر هستند و امکان مانور در همه بخش های اتاق را دارند. بننابراین اگر فضای کوچکی دارید سخت گیر نباشید.

مدل های چند منظوره را انتخاب کنید

برخی از سرامیک شوی ها می توانند با جدا کردن یک ضمیمه، تبدیل به جلادهنده شوند و در کنار تمیز کردن محیط، رنگ و رخی خاص به سرامیک ها دهند. در واقع سیستم هایی که به راحتی روی هر سطحی قابل استفاده اند، هم سرمایه گذاری خوبی از لحاظ ارزش خرید دارند و هم در مواردی قابلیت کوچک شدن دارند، که برای خانه هایی با مشکل کمبود فضا کاربردی است.

هزینه های جاری را در نظر بگیرید

از قلم نیاندازید که دستگاه های سرامیک شوی یا به طور کلی کف شوی به موارد مصرفی ای مانند فیلتر، انواع برس و البته مواد شیمیایی پاک نمایند، نیاز دارند. با توجه به همین مساله هم در زمان خرید توجه داشته باشید که آیا موارد مصرفی دستگاه به راحتی قابل دسترسی هست یا خیر؟ گفتنی است که این موضوع شامل فرش شوی هم می گردد.

وزن کم، انعطاف پذیری بالا همراه با سری های بزرگ

قابلیت مانور آسان و منعطف، عدم فشار به دست در زمان کار با سیستم و وجود کارتریج قابل شارژ مجدد همه و همه ازجمله ویژگی های یک محصول باکیفیت است. وجود سری بزرگ همراه با پد یا پدهای میکروفایبر هم از جمله دیگر مواردی است که در زمان خرید سرامیک شوی باید به آن توجه کنید.

معرفی پرفروش ترین مدل های فرش شوی

در این بخش از راهنمای جامع خرید فرش شوی خانگی به سراغ معرفی انواع محصولات پرفروش در سایت خبرنگاران می رویم تا به یاری آن بتوانیم به شما در انتخاب و خرید راحت تر فرش شوی یاری کنیم.

فرش شوی و مبل شوی درما مدل BY100

وسیله پیش روی یک دستگاه چندمنظوره (فرش شوی و مبل شوی) از برند خوش نام شیائومی است که به یاری آن می توانید به راحتی و به سرعت محیط مدنظر خود را پاک کنید. این مدل فرش شوی مجهز به جت قوی، برس پر فشار و عملکردی برجسته است که می تواند لکه ها را پاک کند. فرش شوی و مبل شوی درما مدل BY100 وزنی به اندازه 5.6 کیلوگرم دارد و با وجود مخزن 1.6 لیتری، عملکرد مرطوب و خشک و توان مکش 11500 پاسکال یکی از محصولات خوش قیمت و باکیفیت برای خرید است.

سرامیک شوی و فرش شوی بیسل مدل hydrowave

اگر از بین بردن لکه های قدرتمند از فرش و سطوح برای شما مهم است مسلما سرامیک شوی و فرش شوی بیسل مدل hydrowave یکی از برترین گزینه های پیش روی شماست. این مدل فرش شوی وزنی کم (حدودا 5 کیلوگرم) دارد و از نوع سیمی به شمار می رود. طول سیم این نوع کالای خانگی 6 متر است و به همین دلیل هم آزادی عمل مناسبی را در زمان جابه جایی به شما می دهد. فرش شوی بیسل مدل hydrowave محصولی دو مخزن با مخزن اصلی ای به ظرفیت 1.7 لیتر است که علاوه بر سطح صدای نه چندان بالا در زمان استفاده کاملا راحت و کاربردی است.

فرش شوی و مبل شوی وکس مدل CDSW-MPXP

اگر خانه ای با متراژ بالا دارید و جزو خانوداه های پرجمعیت به حساب می آیید، فرش شوی و مبل شوی وکس مدل CDSW-MPXP می توان کالایی مناسب برای شما باشد. از جمله ویژگی های این محصول می توان به وجود دو مخزن در ساختار ماشین، وزن 4.5 کیلوگرمی سیستم، ظرفیت مخزن 1.1 لیتری آن، حداکثر توان 400 وات، طول سیم 5.5 متری، شعاع کارکرد 6.75 متری و پشتیبانی از انواع سطوح در آن اشاره نمود.

فرش شوی و مبل شوی مدل کیوواک کد 641277

فرش شوی و مبل شوی مدل کیوواک کد 641277 یک ماشین همه کاره و ساخت کشور ترکیه است که قابلیت تمیز کردن موکت، فرش، سنگ و سرامیک را دارد. جالب است بدانید که این دستگاه دارای دمنده هوای گرم است که می توان بعد از شست وشوی مبل و فرش آن را خشک هم کند. این سیستم دو مخزن (مخزن اصلی به ظرفیت 8 لیتر و دومی به ظرفیت 7 لیتر) دارای چرخ هایی به منظور راحتی در جابه جایی با وجود وزن 12 کیلوگرمی آن است و با وجود پارویی ای بسیار مقاوم گزینه ای مناسب برای شست وشوی انواع فرش ها است.

فرش شوی و مبل شوی بیسل مدل 2889K

مبل شوی بیسل مدل 2889K گزینه ای ایدئال برای خانه هایی میانه و با وزن 5.6 کیلوگرمی است که ظرفیت مخزن آب آن به 2.4 لیتر می رسد. این مدل فرش شوی خانگی در خبرنگاران توانی 600 وات دارد و مخزن دوم آن از ظرفیتی به اندازه 1.7 لیتر پشتیبانی می نماید.

فرش شوی و مبل شوی درما مدل BY200

یکی دیگر از نمونه کارهای برند خوش نام شیائومی فرش شوی و مبل شوی درما مدل BY200 است. از جمله معینه های این کالای خانگی می توان به وزن کم دستگاه (5 کیلوگرم)، سیم 5 متری، امکان پشتیبانی از دو قدرت 9 و 11.5 کیلوپاسکالی، حداکثر توان 850 واتی و دو مخزن (یکی به ظرفیت 1.6 لیتر و دیگری 1.4 لیتر) اشاره نمود.

فرش شوی و مبل شوی درما مدل BY100

فرش شوی و مبل شوی درما مدل BY100 گزینه ای جمع و جور و چندمنظوره است که با توجه به عملکردهای برجسته ای که دارد می توان از آن برای شست وشوی موکت و فرش ها استفاده کرد. این مدل فرش شوی دارای عملکرد مرطوب و خشک است و با وجود دو مخزن (مخزن اصلی به ظرفیت 3 لیتر و دومی 1.6 لیتر) در طراحی خود یکی از برترین نمونه های بازار با قیمتی مالی است.

فرش شوی و مبل شوی مولن مدل 1032

فرش شوی و مبل شوی مولن مدل 1032 آخرین محصول پرفروش در این راهنمای خرید است که معینات آن شامل وزن 4.5 کیلوگرمی، طول سیم 180 سانتی متری، توان مصرفی 1800 واتی و مجهز به سیستم هیتر گرمایشی خشک کن مبل و فرش می گردد. این مدل کالای خانگی یکی از گزینه های میان رده بازار است که با توجه به معینه هایی که دارد برای محیط هایی با ابعاد میانه کاربردی است.

منبع: CR

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2163

به "برای خرید انواع فرش شوی خانگی به چه نکاتی باید دقت کنید؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "برای خرید انواع فرش شوی خانگی به چه نکاتی باید دقت کنید؟" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید انواع فرش شوی خانگی به چه نکاتی باید دقت کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید