بیشترین مقدار رشد جمعیت در میان شهرهای آمریکا و کانادا مربوط به تورنتو است

به گزارش مجله مستانه، یک متخصص برنامه ریزی شهری هشدار می دهد ساکنان تورنتو در سال های آینده باید با دوستان و خویشاوندان خود به طور مشارکتی اقدام به تهیه مسکن کنند چرا که رشد دو برابری جمعیت، بسیار بیشتر از عرضه مسکن در این شهر می باشد.

بیشترین مقدار رشد جمعیت در میان شهرهای آمریکا و کانادا مربوط به تورنتو است

در تحلیلی که این هفته به صورت آنلاین منتشر شد، دو محقق به نام های Frank Clayton و Eva Shi از مرکز تحقیقات شهری و توسعه زمین در دانشگاه رایرسون (Ryerson) شرح دادند که تورنتو سریع ترین جمعیت در حال رشد را در میان شهرهای ایالات متحده و کانادا دارد. بیش از 77 هزار نفر تا خاتمه سال منتهی به جولای 2018 به جمعیت این شهر افزوده شده که این اندازه در مقایسه با Phoenix، در آریزونا سه برابر بیشتر بوده است.

محققان این نرخ رشد را خیره نماینده توصیف می نمایند.

با نگاهی به منطقه ها شهری، متوجه می شویم که تورنتوی عظیم دومین رشد سریع جمعیت را پس از Dallas-FORT Worth داشته است. کلان شهر مونترال هم ششمین شهر عظیم در حال رشد بوده است.

به گفته Frank Clayton، در حالی که ممکن است این امر از بعضی جنبه ها موفقیت آمیز به نظر برسد، اما این بدان معنی است که شهر در معرض خطر بحران مسکن جدی قرار گرفته است.

این منطقه ممکن است یک بار دیگر شاهد تکرار این شرایط از اوایل دهه 1990 باشد، یعنی زمانی که توسعه دهندگان و سازندگان به ساخت خانه با هدف کاهش قیمت خانه ادامه دادند، اما جمعیت همچنان در حال رشد بود.

Clayton، در تماس تلفنی به HuffPost کانادا گفت:مهاجرت در دهه 90 آهنگی بسیار قوی داشت، اما افزایشی در نرخ تقاضای مسکن وجود نداشت.

همانند شرایط فعلی بازار، در آن موقع اندازه مسکن ارزان در حد پایینی قرار داشت. اما برخلاف امروز، اقتصاد در اوایل دهه 1990 رو به افول بود و این منطقه در میان رکود مالی آمریکای شمالی، حدود 200 هزار فرصت شغلی را از دست داده بود. نرخ بهره بسیار بالا بود و وام ها به طور سرسام آوری گران بودند. نتیجه این بود که سازندگان خانه نمی توانستند از دست آپارتمان های خالی ساخته شده رهایی یابند، حتی هنگامی که ساکنین مجبور به استفاده از خانه های مشترک بودند.

امروزه کاهش فروش خانه می تواند منجر به بروز اتفاقی مشابه گردد. داده های مربوط به سازمان مسکن و اعطای وام کانادا نشان می دهد که سازندگان با کاهش ساخت و ساز تازه، به این قضیه واکنش نشان می دهند.

با توجه به داده های مربوط به CMHC در انتاریو، عرضه مسکن در 5 ماه اول امسال بیش از 15 درصد کاهش داشته است. در حالی که در تورنتو، عرضه مسکن در امسال 24 درصد کاهش یافته است و تکمیل پروژه های مسکونی هم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته 22 درصد کاهش یافته است.

Clayton می گوید:یک راه حل برای مواجهه با این مشکل استفاده از خانه های تک خانواده برای اسکان چندین خانواده است.

او در خصوص پیشنهاد شورای شهر مبنی بر منطقه بندی کردن کمی شک دارد چرا که مستلزم این می باشد که ساختمان های تازه شامل خانه هایی ارزان با قیمتی زیر قیمت بازار باشند.

او معتقد است که در این صورت سازندگان خانه ها، هزینه های اضافه شده را از خریداران واحدهای مسکونی با قیمت آزاد دریافت خواهند کرد.

البته این طرح بر روی ساخت آپارتمان های مسکونی عظیم برای برآورده کردن احتیاجهای مسکن تمرکز دارد. تحقیقات نشان می دهد که نسل جوان کانادا خانه های ارزان قیمت را ترجیح می دهند.

Clayton می گوید در مجموع حل چنین مشکلاتی واقعا سخت خواهد بود.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1656

به "بیشترین مقدار رشد جمعیت در میان شهرهای آمریکا و کانادا مربوط به تورنتو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین مقدار رشد جمعیت در میان شهرهای آمریکا و کانادا مربوط به تورنتو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید