تاکید نخست وزیر سوریه بر همکاری مالی با عراق

به گزارش مجله مستانه، نخست وزیر سوریه در ملاقات وزیر صنایع و معادن عراق با وی گفت: همه گزینه های مالی با عراق مطرح است.

تاکید نخست وزیر سوریه بر همکاری مالی با عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه و منهل عزیز الخباز، وزیر صنعت و معادن عراق ملاقات و درباره راه های تقویت همکاری بین دو کشور در بخش صنعتی و ایجاد سرمایه گذاری های مشترک و تقویت مبادلات تجاری محصولات صنعتی و افزایش هماهنگی ها برای دستیابی به انسجام در دو اقتصاد به گونه ای که به حفاظت از منافع مشترک و افزایش نرخ رشد در سوریه و عراق یاری کند، رایزنی کردند.

عرنوس شرح داد که سوریه از قابلیت ها، زیرساخت ها، منطقه ها، شهرهای صنعتی و محیط مناسب برخوردار است و تسهیلات لازم را برای ایجاد سرمایه گذاری فراهم می نماید.

نخست وزیری سوریه بعلاوه بر آمادگی برای اتخاذ کلیه اقداماتی که روابط را در همه سطوح پیش می برد و ضرورت تشکیل کمیته های تخصصی از هر دو طرف برای توسعه کار و همکاری مشترک، تاکید نمود.

وی بر ضرورت تقویت حمل و نقل زمینی بین سوریه و عراق و تسهیل جریان کالاها و وسایل نقلیه پر از محصولات صنعتی و غذایی لازم، به بازارهای آن و اهمیت تقویت نقش فعالیت های مالی و تجاری در فرایند مبادلات تجاری و ایجاد پروژه های مشترک تاکید نمود.

از طرفی دیگر وزیر صنعت عراق هم بر لزوم شروع همکاری صنعتی و ایجاد نقاط تماس بین وزارتخانه های صنعت در سوریه و عراق و آمادگی کشورش برای حل همه مسائل همکاری و مبادلات تجاری تاکید نمود.

وزیر عراقی گفت: مرحله آینده تحکیم همکاری میان عراق و سوریه در همه زمینه ها به ویژه صنایع که محرک اصلی اقتصاد در کنار بخش تجارت و حمل ونقل است را طلب می نماید.

وی از ضرورت توافق و همکاری صنعتی میان دو کشور سخن گفت و اینکه قدرت مالی صنعتی در منطقه با مشارکت کشورهای همسایه به منظور ایجاد نهضتی در این زمینه شکل گیرد.

وزیر عراقی گفت: نخست وزیر عراق در پی تحقق توازن در منطقه است به ویژه پس از اینکه عراق خود را به اسم بازیگر اساسی برای برقراری توازن در منطقه نمایان ساخت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1617

به "تاکید نخست وزیر سوریه بر همکاری مالی با عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید نخست وزیر سوریه بر همکاری مالی با عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید