تحصیل رایگان در این دانشگاه آزاد به شرط ازدواج ، شهریه کارشناسی صفر می گردد ، دانشجویان ارشد چقدر تخفیف می گیرند؟

به گزارش مجله مستانه، مشاور رئیس یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از صفر شدن شهریه دانشجویان کارشناسی و تخفیف قابل توجه شهریه کارشناسی ارشد برای کسانی که ازدواج می نمایند، در این واحد آموزشی اطلاع داد.

تحصیل رایگان در این دانشگاه آزاد به شرط ازدواج ، شهریه کارشناسی صفر می گردد ، دانشجویان ارشد چقدر تخفیف می گیرند؟

به گزارش خبرنگاران، حمیده رسولی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد صبح امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان که به میزبانی فرمانداری یزد برگزار گردید، اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و تشویق دانشجویان به این امر، حدود 2 سال است که طرح تخفیف شهریه برای دانشجویانی که در ترم تحصیلی ازدواج می نمایند، در دانشگاه آزاد اسلامی یزد اجرا می گردد.

وی اضافه نمود: به همین دلیل برای دانشجویانی که ازدواج می نمایند در مقطع کارشناسی شهریه صفر شده و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا 50 درصد تخفیف در نظر گرفته می گردد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: با توجه به بحث مالی، سالن های دانشگاه در جهت خدمت رسانی در امر آسان سازی ازدواج و تشریفات مجهز شده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. ضمن این که کارگاه های آموزش خانواده آسمانی به صورت فصلی برای دانشجویان نیز برگزار می گردد.

میلاد عبدلی، نماینده دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان نیز با بیان این که در جامعه کنونی هدف، فرهنگ و انگیزه ازدواج از بین رفته است، توضیح داد: تفاوت دیدگاه های بین نسلی موجب نگاه متفاوت نسل قدیم و نو به مقوله ازدواج به ویژه در مبانی فکری مربوط به این موضوع شده است.

وی ادامه داد: حضور نسل نو در فضای مجازی، دانشگاه ها و ... باعث ایجاد احساس حقی در آن ها شده که برخی با توقعات نامتعارف از خانواده ها همراه است که خود زمینه کم رنگ شدن اقبال به ازدواج را فراهم می نماید و متأسفانه طی سال های اخیر کم کاری هایی در این زمینه از سوی آموزش وپرورش، صداوسیما و ... اجرا شده است.

ابوالفضل اکبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار یزد هم در این جلسه با تأکید بر این که سازمان ها و دستگاه ها باید همکاری بیشتری در تحقق مصوبات این ستاد داشته باشند اظهار کرد: سازمان ها و ادارات باید ظرفیت ها و امکانات خود را به عنوان یک الزام قانونی برای تسهیل ازدواج در اختیار جوانان قرار دهند.

وی با اشاره به بحث فرهنگ سازی ازدواج در بین خانواده ها گفت: فرهنگ سازی در بین خانواده ها، اجرای برنامه آموزشی مدون، بحث مشاوره جایگاه خود را دارد و اگر به سبک زندگی ایرانی اسلامی توجه گردد اهمیت بحث مالی در امر ازدواج نیز کاهش خواهد یافت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1402 بروزرسانی: 1 تیر 1402 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2138

به "تحصیل رایگان در این دانشگاه آزاد به شرط ازدواج ، شهریه کارشناسی صفر می گردد ، دانشجویان ارشد چقدر تخفیف می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل رایگان در این دانشگاه آزاد به شرط ازدواج ، شهریه کارشناسی صفر می گردد ، دانشجویان ارشد چقدر تخفیف می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید