تخصیص 740 میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی منطقه ها زلزله زده خوی

به گزارش مجله مستانه، استاندار آذربایجان غربی شامگاه امروز در بازدید از منطقه ها زلزله زده خوی از تخصیص 740 میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی این منطقه ها اطلاع داد.

تخصیص 740 میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی منطقه ها زلزله زده خوی

استاندار آذربایجان غربی شامگاه روز گذشته در بازدید از منطقه ها زلزله زده خوی از تخصیص 740 میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی این منطقه ها خبر دادو اضافه نمود: با تاکید رئیس جمهور در کمتر از یک هفته ازوقوع زمین لرزه در خوی عملیات آوار برداری در این منطقه ها شروع شد بطوریکه در این مدت آوار برداری 95 درصد واحد های مسکونی تخریب شده در منطقه ها شهری و روستایی به انتها رسیده است.

محمد صادق معتمدیان ادامه داد: با تصویب دولت 740 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است که برای بازسازی واحد های مسکونی روستایی 500 میلیون ریال بلاعوض و 2 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و برای واحد های مسکونی شهری هم 500 میلیون ریال بلاعوض و 2میلبارد و 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می گردد.

استاندار آذربایجان غربی توضیح داد: یک هزار و 100 واحد مسکونی در این منطقه ها نوسازی و 4 هزار 200 واحد نیز تعمیر می گردد.

معتمدیان با اشاره به روند ساخت واحد های خسارت دیده و تخریبی در منطقه ها روستایی خوی گفت: در حال حاضر ساخت 200 واحد در منطقه ها روستایی زلزله زده خوی در مرحله اجرای فونداسیون، 100 واحد اسکلت بندی قرار دارند و دیوار چینی و پوشش سقف تعدادی از واحد ها نیز شروع شده است.

وی با اشاره به پای کار بودن دستگاه های اجرایی ستاد بازسازی و همراهی مردم، از روند بازسازی منطقه ابراز رضایت کرد و اضافه نمود: در منطقه ها روستایی احداث 523جابگاه دامی نیز با اعطای رایگان بخشی از مصالح دردست اجراست.

استاندار آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد با انگیزه جهادی اعضای ستاد بازسازی و همراهی و مشارکت مردم در کمترین زمان ساخت واحد های تخریب شده در منطقه ها زلزله زده خوی به اتمام برسد.

زلزله 5و 4دهم ریشتری 13 مهر سال جاری 12 روستا و دو شهر خوی و دیزج دیز خسارت زیادی وارد کرد و موجب مصدومیت یک هزار و 127 نفر شد.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1401 بروزرسانی: 26 آبان 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2043

به "تخصیص 740 میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی منطقه ها زلزله زده خوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 740 میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی منطقه ها زلزله زده خوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید