شگفت انگیز ترین اماکن مقدس جهان

به گزارش مجله مستانه، آسیا قشنگ ترین مکان های مقدس را در خود جای داده است، اما با دیدن این لیست متوجه می شوید که در هر گوشه دنیا بناهای مقدس زیبایی وجود دارند.

شگفت انگیز ترین اماکن مقدس جهان

مسجد الحرام در عربستان سعودی

مسجد الحرام به عنوان مسجد عظیم مکه نیز شناخته می شود. این مسجد، عظیم ترین و مقدس ترین مکان مذهبی در اسلام است و می تواند در یک زمان حدود یک میلیون زائر را در خود جای دهد.

کعبه بنایی کوچک، سیاه وطلایی است که در مرکز مسجد الحرام واقع شده و حجر الاسود(سنگ سیاه)را در خود جای داده است.این بنا یک یادگار مقدس برای مسلمانان به حساب می آید.

هنگامی که مسلمانان کعبه را طواف می کنند، 7 بار این بنا را دور می زنند و سعی می کنند حجرالاسود را به عنوان بخشی از زیارت خود لمس کنند یا ببوسند.

وات فرا کائو در تایلند

وات فرا کائو یک مجسمه مقدس به نام بودای زمرد است؛این مجسمه در کاخ عظیم بانکوک واقع شده است. بودای زمرد در قرن 11 با ارتفاعی بالغ بر 66 سانتی متر معادل 26 اینچ ساخته شد. در ورودی معبد بودای زمرد 6 جفت نگهبان دیو قرار گرفته اند تا مطمئن شوند هیچ روح شیطانی وارد معبد نمی شود.

تادای -جی(Tōdai-ji) در ژاپن

معبد تادای جی عظیم ترین سازه چوبی در جهان به حساب می آید و نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. معبد تادای جی علاوه بر معماری چشمگیرش،مجسمه ای از جنس برنز دارد.

ابو سیمبل در مصر

دو معبد ابو سیمبل که توسط رامس دوم ساخته شدند در دهه 1960 با کمک سازمان بین المللی یونسکو از تخریب نجات پیدا کرد. این دو معبد که در کنار کوهی بالای رود نیل واقع شده، تقریبا در هنگام ساخت سد بلند آسوان غرق شد

خوشبختانه عملیات نجات معابد ابو سیمبل بدون هیچ مسئله ای به انتها رسید و بازدید کنندگان هنوز هم می توانند این دو معبد را به راحتی ببینند.

آنگکور وات در کامبوج

آنگکور وات یکی از بنا های معماری امپراتوری خمر است .این بنا فضایی بالغ بر دو کیلو متر مربع را اشغال کرده و یکی از ساختمان هایی است که به بهترین شکل در سایت آنگکور از آنها حفاظت و نگهداری می شود. ساختار چشمگیر معبد آنگکور وات و هارمونی بصری آن باعث شده است که بسکمک از افراد این بنا را هشتمین شگفتی جهان بدانند.

باکمال تعجب آنگکور وات صندلیی در فهرست میراث جهانی یونسکو ندارد.

معبد باگان در میانمار

دشت های باگان هزاران معبد پراکنده را در خود جای داده است. معابد باگان ثروتمند ترین اماکن باستانی آسیایی هستند. اگر به دنبال تجربه ای بی نظیر هستید می توانیدبا پیاده روی، دوچرخه سواری، اسب سواری یا حتی بالون از منطقه باستان شناسی باگان بازدید کنید.

بوروبودور در اندونزی

معبد بوروبودور که در جزیره جاوا واقع شده است، گواهی بر دانش شگفت انگیز هنری و معماری مردم اندونزی است. این معبد که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته، یک پایه هرمی دارد و در چند ردیف ساخته شده است.

بورو بودرو عظیمترین معبد بودایی در جهان است.

هارماندیرصاحب در هند

هارماندیرصاحب معروف به معبد طلایی در امریت سار هند مقدس ترین مکان در آیین سیک است این بنای تاریخی در وسط یک استخر مقدس قرار گرفته و قسمت های فوقانی آن با روکش طلا پوشانده شده است.

بازدیدکنندگان این معبد باعبور از یک پل مرمر طولانی می توانند وارد معبد طلایی شوند .معبد طلایی در سطح پایین تری از سطوح اطرافش ساخته شده است تا نشان دهد که همه شاگردان و بازدید گنندگانش بدون توجه به شرایط اجتماعی و عقایدشان از آن استقبال می کنند.

کاخ پوتالا و معبد جوخانگ در تبت

کاخ پوتالا مهمترین مکال مقدس تبت تا سال 1959 به عنوان اقامتگاه دالایی لاما شناخته می شد. این ساختمان جذاب دارای 1000 اتاق از جمله کاخ سفید، کاخ سرخ و ساختمان های فرعی است.

کاخ سفید صندلی دالایی لاما را در خود جای داده است و از این صندلی بیشتر برای امور اداری استفاده می شد.

کاخ سرخ باهدف مذهبی ساخته شد. صومعه معبد جوخانگ، یک مجموعه مذهبی استثنایی است که در نزدیکی کاخ پوتالا دیده می شود.

معبد بهشت در چین

معبد بهشت به عنوان یکی از عظیمترین مجموعه های معابد تائوئیست(روش فکری منسوب به لائوتسه فیلسوف چینی که بر اداره مملکت بدون وجود دولت و بدون اعمال فرم ها و اشکال خاص حکومت مبتنی است) مشهور است. این معبد در پکن قرار گرفته ومجسمه آن با دیوار احاطه شده وبالای یک نیم دایره نشسته است. این مجسمه نمایانگر این عقیده چینی است که آسمان گرد و زمین مربع است.

وات رونگ خون در تایلند

وات رونگ خون با دیگر اماکن مذهبی کشور تایلند تفاوت دارد. این معبد برای احترام به پادشاه راما ایکس توسط یک هنرمند با استعداد تایلندی کاملا ترمیم شد. این هنرمند رنگ سفید را به عنوان نماد خلوص بودیسم انتخاب کرد. مسافران مجبور هستند برای بازدید از معبد وات رونگ خون از روی صد ها دست عبور کنند که نمادی از گناه کارهایی است که قادر به مقاومت در برابر وسوسه نبودند.

تانگ کالات در میانمار

برای بازدید از معبد تانگ کالات در میانمار باید از حدود 777 پله بالا بروید. این معبد در کوه پوپا یک آتشفشان باستانی غیر فعال واقع شده است. قبل از بالا رفتن از پله ها می توانید مجسمه هایی را ببینید که نمایانگر 37 طبیعت یا روح هستند. اهالی برمه (میانمار) در طول قرن ها این مجسمه ها را عبادت می کردند.

صومعه تاکتسانگ در بوتان

صومعه بودایی تاکتسانگ که در ارتفاع بیش از 3000 متر معادل 9842 پا از سطح دریا واقع شده است علاوه بر موقعیت جغرافیایی چشمگیر، به دلیل دشواری دسترسی قابل توجه است.

صومعه تاکتسانگ فقط با پای پیاده قابل دسترسی است. برای رسیدن به آنجا باید تلاش زیادی کنید، اما چشم انداز های شگفت انگیز پیرامون صومعه ارزش این تلاش را دارند.

سیگانتو -جی در ژاپن

اگر به دنبال یک منظره شگفت انگیز هستید، معبد سیگانتو- جی را ببینید. این معبد که در قلب یک جنگل سرسبز واقع شده است، به دلیل رنگ قرمز چشمگیر وآبشار با شکوهش قابل توجه است. آبشار ناچی 133 متر معادل 436 فوت ارتفاع دارد.

وات هوای پلاگونگ (Wat Huai Pla Kung)در تایلند

بانزدیک شدن به معبد وات هوای پلاگونگ اولین چیزی که متوجه خواهید شد این مجسمه عظیم است که گردشگران به اشتباه آن را بودای عظیم یا چیانگ رای عظیم لقب داده اند. این مجسمه در واقع نمایانگر الهه چینی رحمت است، زیرا معبد وات هوای پلاگونگ یک مکان عبادت چینی است. شما می توانید با یک آسانسور تا پیشانی مجسمه رفته و از دیدن مناظر اطراف آن لذت ببرید.

ازمکان های مقدس و شگفت انگیز دیگر جهان می توان به مجتمع معبد ماهابودی در هند، وات آرون در تایلند، معبد آمون در مصر، معبد پرامبانان در اندونزی، معبد لوتوس در هند، مسجد آبی در ترکیه و معبد کنفوسیوس در چین اشاره کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1042

به "شگفت انگیز ترین اماکن مقدس جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیز ترین اماکن مقدس جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید