تسهیل فرآیند ترخیص قطعات مورد احتیاج صنایع از گمرک، تدوین برنامه راهبردی توسعه صنعت لوازم خانگی با همکاری تشکل های تخصصی

به گزارش مجله مستانه، مهدی صادقی نیارکی در دومین جلسه شورای سیاستگذاری توسعه صنعت لوازم خانگی که با موضوع آنالیز موضوعات مرتبط با امور گمرکی و برنامه ریزی برای تدوین برنامه راهبردی توسعه صنعت لوازم خانگی و حمایت از برند های ایرانی برگزار گردید، از تسهیل فرآیند ترخیص اجزا و قطعات موردنیاز صنایع از گمرک اطلاع داد.

تسهیل فرآیند ترخیص قطعات مورد احتیاج صنایع از گمرک، تدوین برنامه راهبردی توسعه صنعت لوازم خانگی با همکاری تشکل های تخصصی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مهدی صادقی نیارکی در دومین جلسه شورای سیاستگذاری توسعه صنعت لوازم خانگی که با حضور معاون فنی گمرک و همچنین تشکل های خصوصی صنعت لوازم خانگی برگزار گردید با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه، اعلام کرد: در جلسه امروز، موضوعات مشترک با گمرک جمهوری اسلامی در حوزه اقلام مربوط به صنعت لوازم خانگی مطرح شد و تمهیدات صورت گرفته برای تسهیل فرآیند ترخیص کالا از گمرک به اطلاع تشکل های تخصصی رسانده شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه توضیح داد: در نشست نمایندگان پنج تشکل اصلی و محوری در بخش صنایع لوازم خانگی نظرات و مسائل خود را در حوزه های مختلف مرتبط با گمرک مطرح کردند و نماینده گمرک نیز در ادامه جلسه گزارشی از تمهیداتی را که در بخش گمرک برای واحد های فراوریی در نظر گرفته شده است، ارائه داد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه بعضی از این تسهیلات قبلا ابلاغ و بعضی در دست ابلاغ است اضافه نمود: مصوبات ستاد مالی دولت در مورد ترخیص درصدی مواد اولیه واحد های فراوریی و همچنین مصوبه ستاد تنظیم بازار را به عنوان نمونه هایی از این اقدامات است.

وی در سرانجام ضمن ابراز امیدواری از تحقق رشد فراوری و برطرف موانع در صنعت لوازم خانگی به عنوان یکی از صنایع پیشران، از معرفی نماینده ای از سوی این تشکل ها جهت ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه بین بخش تشکل های خصوصی و گمرک اطلاع داد.

لازم به ذکر است، صنعت لوازم خانگی به عنوان یکی از صنایع پیشران در سال گذشته، علی رغم تمامی محدودیت های ناشی از شیوع کرونا و همچنین تحریم های مالی علیه کشور، توانست رشد فراوری بالای 75 درصد را ثبت کند و این در حالی است که میانگین داخلی سازی لوازم خانگی در کشور حدود 70 درصد عنوان شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1571

به "تسهیل فرآیند ترخیص قطعات مورد احتیاج صنایع از گمرک، تدوین برنامه راهبردی توسعه صنعت لوازم خانگی با همکاری تشکل های تخصصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیل فرآیند ترخیص قطعات مورد احتیاج صنایع از گمرک، تدوین برنامه راهبردی توسعه صنعت لوازم خانگی با همکاری تشکل های تخصصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید