توسعه تخصصی دانش نانو در کشور

به گزارش مجله مستانه، در حال حاضر 647 نفر از اعضای شبکه نانو از 19 استان کشور عضو 14 کارگروه تخصصی شبکه نانوفناوری هستند و تجربیات و دانش خود را عرضه نموده اند.

توسعه تخصصی دانش نانو در کشور

به اشتراک گذاری تجربیات و دانش با سایر کارشناسان در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی، نشست های تخصصی، تشکیل شبکه اجتماعی تخصصی و یا مکتوب کردن این تجربیات در قالب انتشار مقاله و کتاب، از جمله فعالیت های کارگروه های تخصصی شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو است.

این کارگروه ها برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و تخصص های خود اقداماتی، چون برگزاری 12 کارگاه آموزشی عمومی و خصوصی و تخصصی در سطوح مختلف، برگزاری مقایسات بین آزمایشگاهی برای کارگروه مقدار ذرات، عضویت کارشناسان در کمیته های فنی متناظر استاندارد مواد مرجع، برق و الکترونیک، کیفیت آب و تجهیزات آزمایشگاهی و انتشار 14 مقاله تخصصی دستگاهی و 3 مقاله تخصصی حوزه استاندارد، ایمنی و کالیبراسیون را عملیاتی نموده است.

تقویت گفتمان توسعه فناوری نانو، ارتقای مشارکت همه گروه های ذی نفع در نظام توسعه فناوری نانو و کشف، پرورش و جهت دهی به استعداد های موجود در جهت اولویت های کشور مهم ترین اهدافی است که این کارگروه ها ذیل ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می نمایند.

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2029

به "توسعه تخصصی دانش نانو در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه تخصصی دانش نانو در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید