هشتمین نمایشگاه کتاب دانشگاهی آذر ماه برگزار می گردد

به گزارش مجله مستانه، علی اکبر تورانیان رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب های دانشگاهی اظهار داشت: پیش از این قرار بود این رویداد، هشتمین تجربه برگزاری خود را در ایام هفته کتاب داشته باشد اما به اواخر آذرماه موکول شده است.

هشتمین نمایشگاه کتاب دانشگاهی آذر ماه برگزار می گردد

وی با بیان اینکه نمایشگاه سال جاری به صورت مجازی برپا خواهد شد، اضافه نمود: این نمایشگاه طی هفت دوره قبل، به صورت فیزیکی برگزار می شد اما سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری آن وجود ندارد؛ بنابراین تصمیم گرفته شد به صورت مجازی برگزار گردد.

تورانیان ادامه داد: از کرونا، به عنوان یک فرصت استفاده و پایگاه اینترنتی پند را که بیش از دو سال برای طراحی آن برنامه ریزی نموده بودیم را آماده کردیم و نمایشگاه بر بستر این سایت برگزار خواهد شد.

وی با طرح این موضوع که حدود 140 ناشر عضو انجمن ناشران دانشگاهی در این سایت فعال هستند، گفت: ناشران دانشگاهی غیرعضو انجمن را هم برای حضور در این نمایشگاه مجازی دعوت کردیم، تا عضو این سایت و از مزایای نمایشگاه مجازی بهره مند شوند.

تورانیان با بیان اینکه برای حضور در نمایشگاه ثبت نام ها شروع شده است، یادآور شد: پیش بینی های ما این است که حدود 200 تا 250 ناشر دانشگاهی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام نمایند و بتوانند جدیدترین و به روزترین منابع درسی دانشگاهی را در اختیار دانشجویان قرار دهند.

وی همچنین از حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد از برگزاری این نمایشگاه اطلاع داد و گفت: طی دوره های قبل تعاملات خوبی برای دریافت یارانه داشتیم و با توجه به خاص بودن شرایط سال جاری نیز تفاهم های اولیه شده است که این نماشگاه با حمایت وزارت ارشاد برگزار گردد.

به گفته تورانیان، کتابخانه های دانشگاهی به کتاب احتیاج دارند و از آنجایی که آثار این حوزه عمدتا باید کتاب های روز باشد و سال جاری هم نمایشگاه کتاب تهران برگزار نشد کوشش داریم خلأهای درسی و آموزشی جامعه دانشگاهی تامین گردد. عناوین جدیدی فراوری شده تا نمایشگاه بسیار خوب و پیروزی در قالب مجازی داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال ایبنا، درباره چگونگی ارسال کتاب به مخاطبان نمایشگاه مجازی، شرح داد: با اداره پست برای ارسال کتاب ها، رایزنی هایی شده است و امیدواریم این شرکت با ناشران که در شرایط سخت کرونایی به برگزاری نمایشگاه اقدام نموده اند همکاری کند زیرا همه ما زنجیره ای هستیم که اگر دست به دست هم بدهیم پیروز می شویم.

تورانیان گفت: یکی از دغدغه ناشران برای حضور در این نمایشگاه بحث پست و هزینه های آن است؛ اگر شرکت پست مشارکت کند؛ همه کارها در نتیجه به نفع مردم است و امیدواریم به تعامل خوب و مثبتی برسیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1223

به "هشتمین نمایشگاه کتاب دانشگاهی آذر ماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشتمین نمایشگاه کتاب دانشگاهی آذر ماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید