حاجی بابایی: دولت هنوز اطمینان خاطری برای حذف ارز ترجیحی ایجاد نکرده است

به گزارش مجله مستانه، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی گفت که دولت هنوز نتوانسته به مجلس ثابت کند که بدون آسیب به زندگی مردم می تواند ارز ترجیحی را حذف کند.

حاجی بابایی: دولت هنوز اطمینان خاطری برای حذف ارز ترجیحی ایجاد نکرده است

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا حاجی بابایی با تاکید بر این که خط قرمز مجلس، معیشت مردم است، گفت: از دولت خواسته ایم درباره ارز ترجیحی به مجلس گزارش بدهد.

وی شرح داد: درباره حذف ارز ترجیحی باید دولت نکاتی را رعایت کند؛ این که برای مجلس کاملا محرز گردد که دولت قدرت اجرای این برنامه را دارد و بعلاوه در اجرا به مردم آسیب نمی رسد، بعلاوه دولت قدرت کنترل شرایط را داشته و می تواند در همه مراحل مردم را همراهی کند. در نهایت در بحث دارو و نهاده های کشاورزی و در واقع تامین غذای مردم نیز بتواند اطمینان خاطری ایجاد کند.

رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 گفت: کسی در این موارد شک نداد که در نهایت باید ارز ترجیحی روزی حذف گردد و اکنون هم وضع معیشت مردم خوب نیست و دچار بیماری معیشتی هستیم. پس کسی نباید درباره این دو موضوع به مجلس شرح دهد چون از آن اطلاع داریم بلکه دولت باید بگوید آیا می تواند عمل جراحی را به نحوی انجام دهد که این بیمار رو به بهبود برود و به کما نرود یا نه؟ دولت هنوز نتوانسته این را به مجلس ثابت کند.

وی در پایان گفت: اگر مجلس به این نتیجه برسد که دولت قادر است بدون آسیب زدن به معیشت و سفره مردم، گام حذف ارز ترجیحی را بردارد، مجلس حتما یاری می نماید اما اگر حس کنیم ممکن است آسیب به تامین غذای و سفره مردم وارد گردد، بعید است که مجلس یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1878

به "حاجی بابایی: دولت هنوز اطمینان خاطری برای حذف ارز ترجیحی ایجاد نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجی بابایی: دولت هنوز اطمینان خاطری برای حذف ارز ترجیحی ایجاد نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید