حکم نهایی پرونده اپیک و اپل صادر شد؛ پیروزی عظیم برای اپیک گیمز

به گزارش مجله مستانه، همانطور که می دانید اپل و اپیک گیمز بر سر یک سری مسائل که اصلی ترین آن، اجبار اپل بر عدم استفاده از درگاه پرداختی شخص ثالث بود، کارشان به دادگاه کشید. تا این دعوی به پایان برسد یک سال زمان برد اما بالاخره صبح روز آدینه، گونزالز راجرز، قاضی این پرونده حکم نهایی خود را در رابطه با این پرونده صادر کرد.

حکم نهایی پرونده اپیک و اپل صادر شد؛ پیروزی عظیم برای اپیک گیمز

اپل یک قانون سفت و سخت در اپ استور خود دارد و آن هم عدم اجازه به توسعه دهندگان به استفاده از درگاه پرداخت خودشان در اپلیکیشن یا بازی هاست. البته این فقط یک نمونه از سخت گیری های اپل بود چون محدودیت های بسیار زیاد دیگر هم وجود دارد که اگر از کاربران آیفون باشید قطعا آن ها را می شناسید.

اما اپل در پرونده ای که به خاطر شکایت از اپیک گیمز باز شده بود، بازنده شد و اکنون 90 روز فرصت دارد تا اصلاحات مورد احتیاج را روی سیاست های خود در قبال اپ استور انجام دهد. اصلی ترین کاری که شرکت کوپرتینویی باید در این مدت انجام دهد، قرار دادن گزینه پرداخت درون برنامه ای برای سایر شرکت های توسعه دهنده نرم افزاری است. بدین ترتیب کوشش اپیک گیمز برای قرار دادن لینک خرید در بازی رایگان فورتنایت که به خاطر همین مشکل از اپ استور حذف شده بود نتیجه داد و فروشگاه چینی دیگر مجبور نیست 30 درصد مالیات فروشگاه اپل را بپردازد.

اما نکته جالب اینجاست که این پیروزی عواقبی هم برای اپیک در پی داشت. در این حکم آمده است که اپل هیچ قراردادی را نقض ننموده و در واقع اپیک گیمز باید به این شرکت خسارت هم بدهد تا 30 درصد مالیاتی که به خاطر عدم مشخص یک مدل پرداخت به مدت سه ماه در سال 2020 باید به اپل پرداخت می شد جبران گردد. در نتیجه اپیک باید فقط به این علت 3.65 میلیون دلار به شرکت آمریکایی به اسم خسارت پرداخت کند. در حالی که این تنها خسارت وارد شده به اپل در این زمینه نیست.

از آنجایی که تصمیم اپل در راستای حذف حساب کاربری توسعه دهندگان اپیک گیمز از زیست بوم اپل طبق قانون، درست و قابل اجرا بود، اپل همچنان می تواند اجازه ندهد اپیک گیمز بازی های خود را وارد اپ استور کند چون از دید اپل، اپیک توسعه دهنده تایید شده و دارای مجوزی ندارد.

با این حال این تصمیم دادگاه به مذاق اپل خوش نیامده چرا که شرکت آمریکایی اعلام نموده که هنوز زمان زیادی برای آنالیز دقیق این حکم دارد و در نتیجه هیچ تغییری را حداقل امروز در سیاست اپ استور اعمال نخواهد کرد. هرچند دادگاه به این شرکت 90 روز زمان داده تا تغییرات لازم که مهم ترین شان اجازه ورود درگاه پرداخت شخص ثالث به فروشگاه است را اعمال کند. حال باید دید چه پیش می آید.

منبع: Ars Technica

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1667

به "حکم نهایی پرونده اپیک و اپل صادر شد؛ پیروزی عظیم برای اپیک گیمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم نهایی پرونده اپیک و اپل صادر شد؛ پیروزی عظیم برای اپیک گیمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید