خبرنگاران زمینه صادرات کفش قم به کشورهای خارجی فراهم شده است

به گزارش مجله مستانه، قم-خبرنگاران- رییس خانه صنعت، معدن و تجارت قم گفت: اگر حمایت های لازم از خوشه صنعتی کفش در استان صورت گیرد زمینه های لازم برای صادرات این محصول به کشورهای خارجی فراهم است.

خبرنگاران زمینه صادرات کفش قم به کشورهای خارجی فراهم شده است

ابوالفضل فراهانی روز سه شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری در سالن جلسات شهرک صنعتی شکوهیه قم با اشاره به مزیت های فراوری کفش و دمپایی در قم اضافه نمود: خوشه صنعتی کفش قم در دو دهه اخیر همیشه یکی از بهترین خوشه های صنعتی کشور بوده است.

وی با اشاره به صادرات قابل توجه فراوریات کفش قم به کشورهای خارجی عنوان نمود: خوشه صنعتی کفش قم سالانه 100 میلیون دلار صادرات و ارزآوری برای کشور دارد.

وی در ادامه توضیح داد: با کلنگ زنی شهرک صنعتی دمپایی و کفش ماشینی در فاز توسعه 96 هکتاری شهرک شکوهیه، دو واحد از آن تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

فراهانی اظهار داشت: الگوی شهرک صنعتی کفش قم از چین و روسیه گرفته شده و در ورودی شهرک، نمایشگاه مدرنی احداث می گردد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت قم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: انشعابات تعرفه برق واحدهای صنعتی استان در امسال 105 درصد افزایش پیداکرده است.

وی همچنین بیان نمود: زمینه رونق و فراوری کفش و دمپایی در شهرک های صنعتی فراهم و امکان سرمایه گذاری مهیا است، برای رونق این خوشه باید شرکت های خدمات رسان تعامل لازم را به خرج دهند.

لزوم توجه به ایمنی شهرک های صنعتی

مدیرعامل شرکت گاز استان قم نیز در این جلسه، بیان نمود: در آتش سوزی سال 95 شهرک صنعتی شکوهیه تنش بزرگی در استان ایجاد شد، برای افزایش ایمنی شهرک های صنعتی باید تدابیر لازم اندیشیده گردد.

علی رضا نصیری گفت: تصمیمات ایمنی گرفته شده در شهرک صنعتی قم ابتر مانده است.

وی با انتقاد از وضعیت استقرار بعضی از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی شکوهیه گفت: بعضی استانداردهای ایمنی در استقرار واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه رعایت نشده است.

وی عنوان نمود: 40 هزار مترمکعب گاز در شهرک شکوهیه فروش رفته است، باید معین گردد در فاز نهایی شکوهیه چه میزان گاز احتیاج است.

2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود 90 درصتد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می نمایند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

استاندار قم رامروز ضمن بازدید از چند واحد صنعتی، فاز توسعه آن ها را نیز کلنگ زنی کرد، همچنین کلنگ فاز توسعه ای 96 هکتاری شهرک شکوهیه، فاز شهرک کفش و دمپایی ماشینی استان نیز امروز به زمین زده شد.

7403/ ‬ 6133/

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 147

به "خبرنگاران زمینه صادرات کفش قم به کشورهای خارجی فراهم شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زمینه صادرات کفش قم به کشورهای خارجی فراهم شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید