تور ارزان فرانسه: خبرگزاری فرانسه: ایران حق رأی در سازمان ملل را از دست داد

به گزارش مجله مستانه، رسانه ها از تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل بدلیل عدم پرداخت حق عضویت ناشی از تحریم های آمریکا خبر دادند.

تور ارزان فرانسه: خبرگزاری فرانسه: ایران حق رأی در سازمان ملل را از دست داد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها غروب چهارشنبه به وقت تهران گزارش دادند که 8 کشور از جمله ایران به علت عدم پرداخت بدهی، حق رای خود در سازمان ملل متحد را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه 8 کشور از جمله ایران، ونزوئلا و سودان حق رای خود در سازمان ملل را به علت پرداخت نشدن بدهی از دست دادند.

آنتونیو گوترش روز سه شنبه در نامه ای به مجمع عمومی سازمان ملل گفت که در مجموع بدهی 11 کشور عقب اقتاده است. بر اساس منشور سازمان ملل، حق رای یک کشورعضو زمانی تعلیق می گردد که بدهی های معوقه آن برابر یا بیشتر از اندازه پرداختی باشد که باید طی دو سال گذشته پرداخت می کرد.

اگر بدهی معوقه به علت شرایط خارج از کنترل عضو در نظر گرفته گردد، مجمع ممکن است به آن کشور اجازه دهد به رای دادن ادامه دهد.

گوترش گفت، هشت کشوری که در حال حاضر حق رای خود را از دست داده اند عبارتند از ایران، سودان، ونزوئلا، آنتیگوا و باربودا، کنگو، گینه و گینه نو.

گوترش حداقل مبلغی که هر عوض باید برای بازیابی رای خود بپردازد را معین کرد. برای مثال، برای ایران کمی بیش از 18 میلیون دلار است، در حالی که سودان باید نزدیک به 300000 دلار و ونزوئلا حدود 40 میلیون دلار تامین کند.

سال گذشته نیز ایران رای خود را به علت عدم پرداخت حق عوضویت از دست داد. ایران گفت که به علت تحریم های مالی ایالات متحده نمی تواند حتی حداقل مبلغ را پرداخت کند.

پس از ماه ها مذاکره، به ایران معافیت داده شد و در ماه ژوئن و در زمان انتخاب اعضای نو شورای امنیت، رای خود را پس گرفت.بودجه عملیاتی سازمان ملل که در دسامبر تصویب شد حدود 3 میلیارد دلار است. بودجه آن برای عملیات حفظ صلح، که جداگانه است و در ژوئن تصویب شد، حدود 6.5 میلیارد دلار است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1917

به "تور ارزان فرانسه: خبرگزاری فرانسه: ایران حق رأی در سازمان ملل را از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: خبرگزاری فرانسه: ایران حق رأی در سازمان ملل را از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید