دانش آموختگان دانشگاه مازندران با فراوری مواد شیمیایی برای فارغ التحصیلان اشتغالزایی کردند

به گزارش مجله مستانه، رئیس مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه مازندران گفت: دانش آموختگان این دانشگاه با تامین مواد شیمیایی و بازیافت آنها بین فارغ التحصیلان رشته شیمی اشتغال ایجاد کردند.

دانش آموختگان دانشگاه مازندران با فراوری مواد شیمیایی برای فارغ التحصیلان اشتغالزایی کردند

فرشاد صحبت زاده، رییس مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه مازندران در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، از فراوری مواد شیمیایی مورد احتیاج جامعه علمی و صنعتی کشور توسط دانش اموختگان دانشگاه مازندران اطلاع داد.

وی با اشاره به این که واحد فناور PCI (صنایع شیمیایی پاشا) متشکل از فارغ التحصیلان رشته شیمی دانشگاه مازندران می باشد که فعالیت خود را از تیرماه 1398 زیر نظر مرکز رشد دانشگاه مازندران و تحت راهنمایی قاسم فیروز زاده پاشا دانش آموخته دانشکده شیمی در دانشگاه مازندران شروع کرده است، اهداف این واحد فناور را تامین مواد شیمیایی مورد احتیاج جامعه علمی و صنعتی کشور، بازیافت مواد شیمیایی، ایجاد اشتغال و همچنین ایجاد شور و انگیزه در بین فارغ التحصیلان رشته شیمی بیان نمود.

صحبت زاده با تاکید بر این که در بخش تامین مواد شیمیایی ویژه و کمیاب، این واحد فناور با طراحی دقیق روش های سنتزی و بهینه کردن این روش ها تاکنون توانسته است بیش از 40 نوع مواد منحصر به فرد، گران قیمت و مورد احتیاج جامعه دانشگاهی را تامین کند گفت: این واحد از این نظر توانسته است تا حدود زیادی محدودیت های موجود در این زمینه را رفع کند. موفقیت چشمگیر در کاهش قیمت این مواد با سنتز مستقیم این ترکیبات از مواد اولیه شیمیایی موجود در داخل کشور و حذف واسطه ها را از دیگر اقدامات اساسی این شرکت دانش بنیان مطرح نمود.

وی با بیان این که ترکیب ترسیوبوتیل ایزوسیانید که توسط شرکت های واسطه با قیمت دومیلیون و هفتصد هزار تومان در بازار فروخته می گردد گفت: این ترکیب تنها با یک سوم قیمت بازار و با خلوصی بالا به همراه برگه بررسی در اختیار مشتریان گرامی قرار می گیرد، به تامین 2 قلم کالای مورد احتیاج دانشکده شیمی و صرفه جویی 150 میلیون ریالی در هزینه های خرید از این راه اشاره نمود.

رییس مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه، بخش دیگر فعالیت های این واحد فناور را انجام اقداماتی در راستای حفظ محیط زیست و در زمینه بازیافت مواد شیمیایی مصرفی آزمایشگاه ها گفت و از بازیافت حلال های آلی (مانند اتانول، متانول، هگزان، اتیل استات، کلروفرم و دی کلرومتان) و مواد شیمیایی در داخل آزمایشگاه ها و انبار های شیمیایی به عنوان بعضی از این اقدامات نام برد و در ادامه گفت: به طوری که هم اکنون روزانه قابلیت بازیافت 5 لیتر از حلال های مصرفی دانشکده و بازگشت به چرخه فراوری را دارا می باشد و بدیهی است که با افزایش امکانات این میزان نیز قابل افزایش می باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 466

به "دانش آموختگان دانشگاه مازندران با فراوری مواد شیمیایی برای فارغ التحصیلان اشتغالزایی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموختگان دانشگاه مازندران با فراوری مواد شیمیایی برای فارغ التحصیلان اشتغالزایی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید