حمایت از شرکت های دانش بنیان گامی در راستای اقتصاد مقاومتی است

به گزارش مجله مستانه، دکترزراعت در جمع شرکت ها و هسته های مستقر در مرکز رشد دانشگاه کاشان، ماموریت اصلی دانشگاه را حرکت به سوی کارآفرینی و تولید محصول اعلام نمود و گفت: مراکز رشد مکانی برای خلق ایده و تبدیل علم به ثروت و کارآفرینی هستند.

حمایت از شرکت های دانش بنیان گامی در راستای اقتصاد مقاومتی است

وی با اشاره به اینکه دانشجویان، نخبگان جامعه هستند، تاکید کرد: دانشجویان باید از فرصت تحصیل در دانشگاه و پتانسیل های موجود در آن کمال استفاده و بهره را ببرند و به سوی ایده پردازی حرکت کنند و حتی برای تامین امنیت شغلی خود شرکت هایی را در محیط دانشگاه ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه درصد زیادی از مسائل جامعه، مسائل اقتصادی است گفت: با توجه به مضیغه های بودجه ای کشور، دانشجویان باید سعی کنند تا با ارائه راهکارهای علمی و تحقیقاتی، مسائل اشتغال، مسکن، ازدواج و دیگر نیازهای جامعه را برطرف کنند.

دکترزراعت به ایجاد میز صنعت ومرکز نوآوری و تجاری سازی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: با ایجاد مرکز نوآوری و تجاری سازی قرار است کاشان به قطب بازی های رایانه ای و انیمیشن تبدیل شود.

وی همچنین اززمینه سازی راه اندازی قطب گیاهان دارویی در دانشگاه کاشان خبر داد و اظهارکرد: فراهم کردن این موارد زمینه مناسبی برای تحقق تبدیل علم به ثروت و اشتغال زایی دانشجویان است.

رئیس دانشگاه کاشان به نام گذاری این دوره به نام دوره احیای ماموریت های اصلی دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه سعی دارد تا با فراهم کردن زیرساخت های لازم، زمینه ایده پروری و نوآوری استادان و دانشجویان را فراهم سازد.

داوود حسنعلیان رئیس مرکز رشد دانشگاه کاشان نیز هدف از این مرکز را پیوند بین تولید، بازار و مراکز دانشگاهی بیان نمود و گفت: این مرکز به منظور ایجاد فرصت های شغلی مناسب جهت جذب کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی در زمینه فناوری و کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری ایجاد شده است.

وی تعداد هسته و شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه را 27 مرکز بیان نمود و افزود: دراین مرکز همچنین دو شرکت دانش بنیان و 25 واحد فناور مستقر هستند و سه شرکت دانش بنیان نیز از مرکز وارد بازارکار شده اند.

رئیس مرکز رشد دانشگاه کاشان گفت: این شرکت ها در سال 95 حدود 105 میلیون تومان درآمد اختصاصی داشته اند.

حسنعلیان حمایت از نوآوران منطقه بویژه دانش آموختگان دانشگاهی و نخبگان و تشویق آنان در جهت ایجاد شرکت های خصوصی و تلاش برای توسعه شرکت های پیروز را از رسالت های مرکز رشد دانشگاه بیان کرد و گفت: در این مرکز از ایده های بازار پذیر حمایت می شود.

دراین نشست که معاونت های پژوهشی و فناوری و طرح و توسعه و جمعی از روسای دانشکده های دانشگاه کاشان نیز حضور داشتند، شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه گزارشی از فعالیت های مربوطه خود را ارائه کردند.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1222

به "حمایت از شرکت های دانش بنیان گامی در راستای اقتصاد مقاومتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از شرکت های دانش بنیان گامی در راستای اقتصاد مقاومتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید